Gå til innhold

hvordan betale for en bil tryggest?

Ranger emnet


eirik845

Anbefalte innlegg

halla er snart 18 å skal kjøpe en bil til 50-80 tusen så lurer jeg på hvordan betaling skjer tryggest for å ikke bli lurt..

jeg vill jo helst betale kash kontant men det er jo ikke så lett å få ut så mye i kontanter så jeg lurer på hvordan dere gjør det?

 

mvh Eirik

x:97 Toyota Celica t20 1.8

x:98 Toyota Avesis 1.8

x:99 BMW 320ci E46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder du ifra til banken noen dager i forveien, så får du tatt ut så mye penger.

 

En annen ting er at du kan ta med deg selger, til banken, skriv kontrakt, overfør penger til kontoen hans mens han er der, dra så sammen til biltilsynet og lever inn salgsmelding og omreg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder du ifra til banken noen dager i forveien, så får du tatt ut så mye penger.

 

En annen ting er at du kan ta med deg selger, til banken, skriv kontrakt, overfør penger til kontoen hans mens han er der, dra så sammen til biltilsynet og lever inn salgsmelding og omreg.

 

Det er ikke nødvendig å dra til banken sammen. Det holder lenge at du får banken til å skrive et dokument som bekrefter at X antall kroner vil bli overført til selgers konto en bestemt dato eller når bilen er omregistert. En heeeelt vanlig måte å gjøre dette på...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki men blir litt dritt vis jeg skal kjøpe en bil et stykke unna å ikke vil dra ditt to ganger..

greit at man får ut så mange penger i banken vis man sierifra da men ikke så kult å gå rundt med så mange penger..

 

Hør etter da ;) Drit i å ta ut en masse kontanter, det er jo helt tåpelig å tasse rundt med 80 lapper i lomma. Gjør som jeg sier og få banken til å skrive et dokument som sier at de vil overfører X antall kroner fra din til hans konto på en fastsatt dato? ;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men vis jeg drar 30 mil å ser på en bil så gidder jeg jo ikke gå i banken å overføre penga før jeg drar å ser på bilen.. og jeg vil nødig dra ditt 2 ganger vis det er så langt..

 

Gå til banken og forklar situasjonen, da. Dersom du ombestemmer deg og ikke vil ha bilen likevel, ringer du bare banken og sier at de ikke skal overføre penger likevel. Ikke nødvendig å gjøre det verre enn det er...;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja den tanken har slått meg.. er jo bare høre med duden man kjøper av da.. om han har pc og internett..

 

du får ikke skjekk idag da..

 

Selvfølgelig får du sjekk! Gamlinger som ikke har tatt i bruk bankkort er fortsatt ivrige brukere av sjekk.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk bankremisse. Den fungerer som en sjekk og er mye brukt. Hvis bilen er priset til 80000,- så tar du med en bankremisse pålydende 60000,- og 20000,- cash.

Bankremisse - Wikipedia

Da går du bare til banken og sier du skal ha en slik, og 20k cash.

 

Da har du mulighet til å betale mindre hvis bilen ikke er i like god stand som annonsen sier.

 

Hvis du da bestemmer deg for bilen der og da, så skriver dere kontrakt(standardkontrakt fåes på flere nettsider) med sum og sørger for at begge signerer på begge kontraktene. Da kan du ta med deg bilen med sikkerhet på at den er din.

Omregistrering leverer selger senere.

Salgskontrakt signert av selger er godkjent dokumentasjon på at bilen er din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selger ikke min bil til noen ved at de viser meg et ark fra banken hvor betalingen skjer den og den datoen, når det bare er å ringe banken og si at dem skal stoppe overføringa..

 

Den aller sikkreste måten er nok å dra i banken og biltilsynet sammen, da ser dere begge at alt er i boks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår