sto0one Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Hva blir straffen om man blir stoppet i teknisk kontroll med en bil som har ettermontert turbo som ikke er godkjent? Noen som vet? Siter BMW 318i e46 (nå) BMW 325i turbo e36 BMW 520i e39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 ulovlig trimming får du store bøter for! og om du ikke kan betale disse så blir det fengsel. noen mister også lappen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sto0one Skrevet Mars 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2008 Hva er sjansen for å få godkjent det hos biltilsynet? Siter BMW 318i e46 (nå) BMW 325i turbo e36 BMW 520i e39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larset Skrevet Mars 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2008 kommer ann på hvilke bil det er snakk om, og hva som er godkjent fra bilfabrikantens side Siter 1988 Volvo 240 GLE 1987 Hydrolift t-17 Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sto0one Skrevet Mars 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2008 kommer ann på hvilke bil det er snakk om, og hva som er godkjent fra bilfabrikantens side BMW e36 Siter BMW 318i e46 (nå) BMW 325i turbo e36 BMW 520i e39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet Mars 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2008 Har aldri opplevd å måtte åpne panseret i teknisk. Og kjører du gris og kræsjer er det gode sjangser på regress uansett (uforsvarlig kjøring anyone?), så det spiller egentlig liten rolle i praksis om en bil er godkjent eller ikke (med mindre de faktisk åpner panseret på teknisk da). Forskjellen er at hvis du kjører uten godkjenning, slipper du betale avgifter på effektøkning og godkjenningskarusellen, iallefall før du blir tatt :drive2 Om det er moralsk å tenke på denne måten er en annen ting :D Edit: skribeleif.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wanna-b Skrevet Mars 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2008 Det spørs når bilen din er førstegangsregistrert. Er det over ti år siden så betyr det ikke noe mer enn for breie felger, feil lakkfarge(!) og andre endringer som er gjort uten å føre inn i vognkortet godkjent. Er det under 10 år siden så finnes det egentlig egne satser for hvor mye du skal betale i avgifter til staten per hk, men jeg vet ikke om det er dette du får i bot/ff? Siter Nissan Micra K12 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sto0one Skrevet Mars 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2008 Det spørs når bilen din er førstegangsregistrert.Er det over ti år siden så betyr det ikke noe mer enn for breie felger, feil lakkfarge(!) og andre endringer som er gjort uten å føre inn i vognkortet godkjent. Er det under 10 år siden så finnes det egentlig egne satser for hvor mye du skal betale i avgifter til staten per hk, men jeg vet ikke om det er dette du får i bot/ff? Førstegangsregistrert for over 10 år siden. Siter BMW 318i e46 (nå) BMW 325i turbo e36 BMW 520i e39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wanna-b Skrevet Mars 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2008 Førstegangsregistrert for over 10 år siden. Ja, så da ser du, du blir antakelig sendt på kontroll med beskjed om å ha med godkjenningspapirer eller demontere trimmen Siter Nissan Micra K12 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2008 Er jo noe med 15% eff.økning? Er jo bare å rulle inn på BT med 0.1bar i trykk, fastsveisa WG, altså ikke mulighet for å øke mer trykk, få alt godkjent i vognkort, dra hjem, bytte WG, Tut å kjør.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnDtHo Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 Er jo noe med 15% eff.økning? Er jo bare å rulle inn på BT med 0.1bar i trykk, fastsveisa WG, altså ikke mulighet for å øke mer trykk, få alt godkjent i vognkort, dra hjem, bytte WG, Tut å kjør.. :p Det har kommet nye regler nå.. De må ta i betraktning hvor mange HK turboen greier å levere på maks, uansett hvilket trykk man kjører på ved godkjenning.. :) Siter "One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mars 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2008 Det har kommet nye regler nå.. De må ta i betraktning hvor mange HK turboen greier å levere på maks, uansett hvilket trykk man kjører på ved godkjenning.. :) Så en turbo-compounded bil (kompressor og turbo) må betale for effekten begge maxer? Hu hei... siden man her normalt kjører med lave trykk(ratioer) som ganges opp,så bruker ofte en 2.5-liter eller så en kompressor og en GT5533R eller så...altså en turbo som uten kompressorens hjelp leverer 16-1700 hk... Krever de for det,så er det vel på tide å dra de for retten for anmeldelse på usaklig grunnlag... De er jo riv ruskende gale her i landet.. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.