Gå til innhold

Privat oppgjør etter skade

Ranger emnet


waxman

Anbefalte innlegg

Jeg var så uheldig å få en Hyundai varebil på panseret en dag for cirka 5 uker siden. Min bil var pent parkert - varebilen rygget for langt. Heldigvis var ikke fører så langt unna. Det ble noen små riper i panseret mitt, men ingen bulker. Jeg fikk visittkortet hans, og fikk se gyldig legitimasjon på at han var rette vedkommende. Tok selvfølgelig også noen bilder.

 

MR2 vs. Hyundai

 

Nå er saken begynt å bli gammel, og han trenerer stadig saken. I dag fikk jeg faktisk en e-post. Da hadde han snakket med et bilverksted der han visstnok kjente noen som kunne se på, taksere og fikse ripene for meg. Dette var på Auto-Øst eller lignende, her i Oslo.

 

Så til spørsmålet (phui!) - bør jeg godta at Oslo Øst fikser skadene, eller bør jeg sende inn skademeldingen - subsidiært få dekket det takstmannen mener det vil koste å fikse?

 

Om Oslo Øst skulle gjøre en dårlig jobb (de nevnte "flekking"!) - har jeg da reklamasjonsrett som vanlig?

Søvnløs om natta og bevisstløs om dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vel. Om man skal parkere, og ikke klarer å beregne avstand, da bør man gå ut og sjekke. Ikke kjøre til det stopper. 100% sikker på at han hadde kjørt pent avsted om jeg hadde kommet 5 minutter senere.

 

Mulig jeg er litt ekstra forbanna :)

Søvnløs om natta og bevisstløs om dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er tjent med å la forsikringselskapet ta skaden. Når oppretter får oppdrag fra forsikringselsakp så skriver de taksten med gaffel. Da kan du enten ta pengene og få noen andre til å fikse det billigere, eller gjøre det selv.

 

Er ingen oppretter, men er det ikke vanlig å lakkere hele paneler?

 

er vel normalt å lakkere hele paneler som du sier.. men er mer normalt å flekke der det er mulig å flekke.. Det er forøvrig noe den vanlige mannen i gata ikke klarer å oppdage, så da er vel egentlig målet oppnådd ;)

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår