Gå til innhold

BMW girkasse spline

Ranger emnet


turbo242

Anbefalte innlegg

Driver å skal oppgradere clutchen på volvon.. tenker litt på en treplaters tilton.. Ser det selges slike i usa (ebay) men jeg finner ikke lamellplater som passer bmw spline. eneste jeg finner med 10spline er i 1 1/18 og 1 1/16 som passer GM og noen andre AM merker. Syntes det er litt drøyt å betale 3000.- hos krb

 

Noen som vet hvor jeg kan få tak i?? eventuellt om det er 1 1/16 eller 1 1/18 spline på ZF kassa til bmw??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å skal oppgradere clutchen på volvon.. tenker litt på en treplaters tilton.. Ser det selges slike i usa (ebay) men jeg finner ikke lamellplater som passer bmw spline. eneste jeg finner med 10spline er i 1 1/18 og 1 1/16 som passer GM og noen andre AM merker. Syntes det er litt drøyt å betale 3000.- hos krb

 

Noen som vet hvor jeg kan få tak i?? eventuellt om det er 1 1/16 eller 1 1/18 spline på ZF kassa til bmw??

 

Getrag 262 og 265 kassene jeg knuste i en M535 turbo hadde samme splines som den ZF kassa jeg jobber med i en 328 nå iallefall.. Den har diameter på 20mm på indre (målt på selve splinesen på akslingen, ikke styretappen som skal i lageret), å ytre diameter er 28mm..

 

Dette er målt på en styretapp jeg har som jeg har brukt som sagt både på Getrag 262/265 (stor sekser kasser), en 328 E36, og en 98 M3 3.2.

 

Hvor du skaffer dette vet jeg ikke, men jeg har hatt treplater tilton før, å det skal jeg aldri ha igjen.. Slites fort, å koster skjorta. Sats heller på en skikkelig sachs sinter clutch/trykkplate.

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der ser du hvor lite jeg kan om clutch :D trodde den var mer holdbar enn vanlig.. Jeg har ikke tenkt til å kjøre drag eller noe annet som dreper clutch, men hadde sett at jeg kan gi jærnet med min 500nm på 5gir uten sluring .. Hva pris anngår koster det 550dollar for en tilton OT-2 med 3 nye plater syntes ikke det er gæærnt når man ser hva man må gi for ei sachs motorsport trykkplate med 4pucka sinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der ser du hvor lite jeg kan om clutch :D trodde den var mer holdbar enn vanlig.. Jeg har ikke tenkt til å kjøre drag eller noe annet som dreper clutch, men hadde sett at jeg kan gi jærnet med min 500nm på 5gir uten sluring .. Hva pris anngår koster det 550dollar for en tilton OT-2 med 3 nye plater syntes ikke det er gæærnt når man ser hva man må gi for ei sachs motorsport trykkplate med 4pucka sinter

 

 

hehe, jeg betalte vel nærmere 10-11k hos krb dengang...

 

Han som kjøpte bilen av meg, måtte bytte lamellene allerede etter en sesong, da de var nedslitte.. Å bilen var kun brukt til lek å morro, ikke bykjøring og daglige formål..

 

Sjekk også ut spec clutch.. Jeg hadde stage 3 på den bilen, men den hadde 700+nm så den ble for sterk til den clutchen hehe..

Planer du svinghjulet skikkelig, så holder den stage 3 fint til 600nm+.

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår