Gå til innhold

Justere kilometerstand?

Ranger emnet


Thomas ST200

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må være det dummeste spørsmålet jeg har sett her inne. Hva faen skal du, eller noen du kjenner tydeligvis, med det???

Pga. sånne som deg/han folk er skeptiske til å kjøpe bruktbil, og med god grunn tydeligvis:rockets Makan:pisser:

 

Ingen spørsmål er dumm... Kan du ikke svare på det er det et "bra" spørsmål!

Æ skal ikke nåkka me sånn utstyr, ikke har æ toyota heller! Men æ fikk spørsmål om det gikk ann å få tak i sånn utstyr, å da gikk æ på et forum å sporte. Så sånn er den saken!

 

Å et spørsmål til... Er det ulovlig å justere kilometeren, eller er det kun moralsk sett helt på trynet?

Thomas ST200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen spørsmål er dumm... Kan du ikke svare på det er det et "bra" spørsmål!

Æ skal ikke nåkka me sånn utstyr, ikke har æ toyota heller! Men æ fikk spørsmål om det gikk ann å få tak i sånn utstyr, å da gikk æ på et forum å sporte. Så sånn er den saken!

 

Å et spørsmål til... Er det ulovlig å justere kilometeren, eller er det kun moralsk sett helt på trynet?

 

Kan fint svare på det, men vil ikke, rett og slett.

 

Hvis du selger en bil med tilbakeskrudd km.stand(regner ikke med den skal stilles fremover....) og ny eier finner utav dette, vil han ha rett til å oppheve kjøpet, eller i "minste" fall få kraftig redusering/tilbakebetaling i pris.

Dette har vert i retten opptil flere ganger, og kan det bevises at km.standen er "tuklet" med vil en dom være gjeldende og kjøper vil få medhold i sin sak!

 

Er straffbart å føre en bilkjøper bak lyset ved å hevde at en bil har lavere km stand enn den reelle.

 

Så ja, juks med km.stand er ulovlig!

 

 

 

Hadde du likt å kjøpt en bil, for så å finne ut at den har gått 20tusen km mer? :flushit:

VW Touran

VW Golf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen spørsmål er dumm... Kan du ikke svare på det er det et "bra" spørsmål!

Æ skal ikke nåkka me sånn utstyr, ikke har æ toyota heller! Men æ fikk spørsmål om det gikk ann å få tak i sånn utstyr, å da gikk æ på et forum å sporte. Så sånn er den saken!

 

Å et spørsmål til... Er det ulovlig å justere kilometeren, eller er det kun moralsk sett helt på trynet?

 

Det er ULOVLIG og hvis du selger en bil det er gjort på og kjøper finner det ut kan han heve kjøpet og du sitter igjen med bilen. + at hadde det vært meg hadde jeg mest sansynlig annmeldt deg for svindel i tilleg.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg er usikker på om km-standen er skrudd på så ringer jeg bare forsikringsselskapet til selger og spør om hvor langt bilen egentlig skal ha kjørt.

 

Ja jeg vet at den kan være skrudd på før opprettelse av forsikring, men det er ikke alle kjeltringer som tenker like langt.

 

Finnes det ikke en dings som kan kobles til for å finne reell km.stand? Har hørt om det, men har ikke peiling? Man skulle jo tru det lagres i dataen til bilen?

Går jo åsså ann å se i serviceboka kor langt bilen er gått, da kan du jo se kjøremønsteret til tidligere eier om hva som burde være reell km.stand...

Thomas ST200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen spørsmål er dumm... Kan du ikke svare på det er det et "bra" spørsmål!

Æ skal ikke nåkka me sånn utstyr, ikke har æ toyota heller! Men æ fikk spørsmål om det gikk ann å få tak i sånn utstyr, å da gikk æ på et forum å sporte. Så sånn er den saken!

 

Å et spørsmål til... Er det ulovlig å justere kilometeren, eller er det kun moralsk sett helt på trynet?

 

 

Skriv på norsk er du snill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår