Gå til innhold

Justere kilometerstand?

Ranger emnet


Thomas ST200

Anbefalte innlegg

Finnes det ikke en dings som kan kobles til for å finne reell km.stand? Har hørt om det, men har ikke peiling? Man skulle jo tru det lagres i dataen til bilen?

Går jo åsså ann å se i serviceboka kor langt bilen er gått, da kan du jo se kjøremønsteret til tidligere eier om hva som burde være reell km.stand...

 

Den reelle km. standen blir lagret i hjernen(med noen få km i differanse som regel), uansett hvor mye man stiller km.standen tilbake i displayet. Dette leses av med en programvare.

 

Skjønner ikke at det er mulig å vurdere slikt! Som nevnt tidligere oppi tråden....kjeltring:deng

VW Touran

VW Golf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hva om han har bytta speedometer og vill sette inn reelt km tall igjen? kan være flere grunner til at km skal justeres og ikke bare for svindel

 

Du tror dette er reelt på en 2007 mod Toyota?

Hvis det hadde vært noe feil av noe slag på et speedometer så går vel dette på garanti og da ordner Toyota slik at riktig km.stand blir skrevet inn.

 

Lukter svindel lang vei her ja...

00' Golf IV V6 4Motion

03' Honda Hornet 900

X 91' Ford Sierra Cosworth 4x4

X 91' Ford Sierra 2,9i GLS

X 83' VW Polo 1,2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva om han har bytta speedometer og vill sette inn reelt km tall igjen? kan være flere grunner til at km skal justeres og ikke bare for svindel

 

Kan jo selfølgelig være en mulighet, men skulle da tro at i så tilfelle hadde fyren som startet tråden sagt det... Og er det tilfelle at det er en eller annen der oppe i nord som har planer om å skru km tilbake må han være helt forbanna idiot i hodet... Folk som gjør det kan ikke tenke langt ivertfall... Men kan sef finnes andre grunner som nevnt og... Men burde ihvertfall skrevet grunnen i begynnelsen av tråden da... Så hva er egentlig grunnen til at du spør??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter hva jeg har skjønt så driver alle som har veldig god peiling på bil å justerer tilbake på sine gamle biler... så er nok PLENTY med folk her inne som gjør det... jeg har ikke gjort det pga har aldri vært nødvendig for meg - men er nok plenty som gjør det, men de liker å henge andre for å gjøre det.. da skjuler de seg selv vettu... :)

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier ikke at han som startet tråden har ærlige eller uærlige hensikter men alle har mye imot kabelen med programmvaren. blir kabelen brukt til det den skal er det et fint produkt spør du meg.er jo ikke noe problem og stille tilbake speedometeret uansett om du må skru det ut eller bruke kabel så ser ikke helt problemet her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja idioten som starta tråden må jo vær mæ det?

Å æ har på ingen måte tenkt å justere kilometeren på min eller andre sine biler. (dessuten sporte æ om å justere kilometer, ikke skru den tilbake) så konklusjonene blir dratt hær...

Æ sir igjenn æ fikk spørsmål om det gikk ann å skaffe slikt utstyr, å æ tilbydde mæ å sjekke det. Å en ting til, æ sporte ikke hva det sko brukes til, så det ane æ faktisk ikke...?

 

Men det som kansje kan være mer intresangt for min del (æ som kjøpe brukte bila) syns det er for dyrt med nytt... Er om det finnes en dings som retter opp kilometerstanden. Har hørt om folk som har importert bila med en kilometerstand, åsså har dem kobla på en dings så kommer den rette kilometeren opp...

Thomas ST200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier ikke at han som startet tråden har ærlige eller uærlige hensikter men alle har mye imot kabelen med programmvaren. blir kabelen brukt til det den skal er det et fint produkt spør du meg.er jo ikke noe problem og stille tilbake speedometeret uansett om du må skru det ut eller bruke kabel så ser ikke helt problemet her

 

Som det andre innlegget du skrev, er det klart at en slik kabel i utgangspunktet skal brukes til å lese av andre data, eller endre km. stand i displayet grunnet speedometerbytte.

Noe som også kan være scenarioet her såklart.

Leste akkurat om et slikt scenario på VWAudi forumet, hvor det var foretatt et speedometerbytte og speedometeret var godt 60k mindre enn bilen, og dette ble justert frem.

 

Har ikke noe imot selve kabelen/programvaren:viske:

 

Ja idioten som starta tråden må jo vær mæ det?

Å æ har på ingen måte tenkt å justere kilometeren på min eller andre sine biler. (dessuten sporte æ om å justere kilometer, ikke skru den tilbake) så konklusjonene blir dratt hær...

Æ sir igjenn æ fikk spørsmål om det gikk ann å skaffe slikt utstyr, å æ tilbydde mæ å sjekke det. Å en ting til, æ sporte ikke hva det sko brukes til, så det ane æ faktisk ikke...?

 

Men det som kansje kan være mer intresangt for min del (æ som kjøpe brukte bila) syns det er for dyrt med nytt... Er om det finnes en dings som retter opp kilometerstanden. Har hørt om folk som har importert bila med en kilometerstand, åsså har dem kobla på en dings så kommer den rette kilometeren opp...

 

Så hvorfor skal km.standen justeres da?

VW Touran

VW Golf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 5 months later...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår