Gå til innhold

c20ne svinghjul på xe?

Ranger emnet


Thor-Eivind

Anbefalte innlegg

hei, visste ikke helt hvor jeg skulle legge denne men siden det gjelder xe konvertering av ascona så posta jeg den her.

jeg har fått tak i en c20xe som mangler clutch og svinghjul, men siden jeg likevell må ha en omega a dele bil så lurte jeg på om jeg kan bruke svinghjul fra denne? altså en c20ne?

Opel ascona b-16v

Opel Calibra 4x4 turbo

Audi a4 1,8tq

Suzuki drz-400sm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldi usikker på om det er samme antall bolter på de svinghjula men.. Antar det er likt.

 

Er det likens så er jo et omega svinghjul veldig tungt antar jeg. Jeg ville heller ha gått for et vectra c20ne svinghjul eventuelt et fra en kadett gsi...

[x]91' Opel Vectra 4x4

[x]87' Opel Kadett Gsi

[x]90' Opel Vectra

[x]89' Opel Vectra 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blir vell litt jobb ja... men sånn som det forklares her på forumet virker det ikke så veldig vanskelig. må ha bremser og div fra 2,2i, girkasse og motorfester fra omega, omsveist eller manta gt bunnpanne, koble opp motor og modde varmeapparatet. + ny girkasse travers og en del aent sikkert.

 

tror ikke jeg gidder å kjøpe letta svinghjul, men hvis det koster 3000 så kan det jo ikke være så ille pris på ett brukt ett:) gjør heller ikke noe hvis omega svinghjulet bare er litt tyngere.

 

noen som vet om jeg kan få noe for org motorn min? det er en org 1,3J motor som bare har gått 104000.

Opel ascona b-16v

Opel Calibra 4x4 turbo

Audi a4 1,8tq

Suzuki drz-400sm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

svinghjul fra omega veier ca 10kg.

Svinghjul fra vectra og lignende veier ca 7kg.

Men 2,0i er levert med både 6 og 8 bolter på svinghjulet...

Det beste blir nok å få i et fra en XE, eller bare kjøpe fra Tiger.

Husk at utløserarmen må forlenges noe, tilsvarende forskjellen i tykkelse på svinghjulene;)

00 Omega 2,2 16V

86 Ascona "GSi" 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår