Boosti Skrevet Februar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 Jeg har etter bytte av topp på min 318is hatt problemer med stort olje forbruk (ca 1 liter i uka). Verkstedet som reparerte bilen mener det ikke er toppen, men stempelringene som har mistet spennne da motoren kokte et par ganger. Siden verkstedet ikke ville ta en kompresjonstest på motoren gjorder jeg det selv: Resultatet ble: Sylinder 1: 14,8 kg/cm2 Sylinder 2: 14,3 kg/cm2 Sylinder 3: 14,6 kg/cm2 Sylinder 4: 14,7 kg/cm2 Er dette bra eller dårlig? Hva er det orginalt på en M42 318is? Siter Kvalitetsbevisst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 Var jo rimelig jevnt over alle sylindrene, så kan ikke tro at du har noen form for lekkasje der nei.. Om stempelringene er gåen, skal du få en veldig merkbart forskjell på f.eks en sylinder. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.