Kimolaptop Skrevet November 9, 2003 Rapporter Share Skrevet November 9, 2003 Jeg gjør en lang historie kort: Motoren fungerte perfekt og gikk helt perfekt i utgangspunktet. Jeg bestemte meg for å skifte tennpluggene,motor olje og oljefilter før jeg fikk bilen på veien. (kjøpte den for et år siden, og den har stått siden, pga. at jeg ikke har lappen enda). Bilen har vært startet jevnlig i vinter. Når jeg startet bilen, gikk den helt rart. Jeg konstaterte fort at den ikke gikk på sylinder nr. 4. Jeg tok av plugg hetten på sylinder nr.4 og satte den gamle pluggen i den, og startet og fant ut at der var gnist. Jeg prøvde så å sette den gamle pluggen i motoren, men det ble ikke noe forskjell. Jeg kontrollerte fordeleren og alt. Jeg fant så ut at det eneste som kunne være problemet var jordoveslag i plugg ledning/hette, og har fra før sett at det har vært litt overslag fra plugghette på sylinder nr.1 og over til innsugs manifoilen, og bestemte meg da for å skifte alt av tennkabler og plugghetter. Kostet meg 1841,- ! (originale BERU) Jeg hadde store forventninger etter at jeg hadde skiftet alt, men neida, der ble ikke NOEN forskjell. Jeg får snart sertifikat og begynner og bli ganske frustrert... Jeg har også hørt at disse KR systemene skal være brae systemer, så jeg skjønner ikke dette. Hva kan feile innsprøytnings systemet?. Jeg har særdeles liten tro på at jeg på en eller annen måte skulle ha mistet kompresjonen på sylinderen, var veldig nøye med at ingenting skulle dette nedi sylinderen når jeg skiftet plugg. hjelp............ hva kan det være? kondens? får den ikke bensin? Regner med at problemet ligger i drivstoff tilførselen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimolaptop Skrevet November 9, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2003 Jeg forventer et par forslag til feilkilden innen kl. 21.45, når jeg ankommer hybelen min i narvik ! Kom igjen noen må vell vite noe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleVik Skrevet November 9, 2003 Rapporter Share Skrevet November 9, 2003 ville seriøst sjekket fordeleren en gang til og gått over alle jordingspunkter ettersom den har stått en stund... på bensinfronten har jeg ingen andre tips enn å sjekke at bensinpumpene går... Siter 1988 MB 190E 3.0 1990 VW Golf GL TD (Solgt) 1985 VW Golf GTi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimoajajaj Skrevet November 9, 2003 Rapporter Share Skrevet November 9, 2003 hmm ok.. men jeg er rimelig sikker på at det ikke er det.. det er god gnist... pusset punktene inni fordelerlokket med fint smergel papir, samt rotoren.. Jeg bytta nettop pompa i tanken... har ikke hørt noen rare lyder fra trykkpumpa heller... hmm... Siter VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet November 9, 2003 Rapporter Share Skrevet November 9, 2003 sjekka at den får bensin på alle da? KR-motoren min tente ikke på mer enn 3 på tomgang som regel.. fikk ikke nok bensin på en sylinder.. Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimoajajaj Skrevet November 9, 2003 Rapporter Share Skrevet November 9, 2003 hmm.. hvordan tester jeg dette? tar av dysa ? Er det mulig at dysa kan være tett? Siter VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimoajajaj Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Kan det være tilfelle at det er noe med dysa som gjør at bilen min ikke går på sylinder nr.4? Der er gnist og kompresjon. Siter VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 For at den skal tenne, må den ha luft, bensin, kompresjon og gnist. Luft kan vel nesten elimineres, om du ikke har trykt en dorull inni innsuget. Kompresjon har du, gnist har du. MEN! Selv om det er gnist behøver den ikke å være god nok. Du hadde prøvd å bytte plugg og pluggledninger? Da kan såfall det elimineres. Bensin.. dra ut K-jetdysen. Den sitter kun på o-ringen men kan sitte godt fast fordi om. Dra den rett ut med ei tang eller no sånt, forsiktig så den ikke knekker. Så stikker du den nedi et syltetøy glass og prøver å kinne motoren. (Ta ut coil-fordeler kabelen) Skal komme en pen og jevn stråle. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimoajajaj Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Ok tusen takk for den speedwell! Så jeg drar den bare rett opp alstå, er ikke skjangs for at jeg ødelegger o-ringen?. Så det holder altså å sjekke dette når den ikke går? Bare å turne den på starteren. Er det lett å knekke denne dysa? . Jeg vil minimere risikoen for "kukstøkka" (som det heter på min dialekt) pga. at jeg ikke har råd til mere nå.. Hvis det ikke kommer bensin, hva er det da? kan jeg kanskje se det fysisk på dysa? Siter VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimoajajaj Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 http://www.howstuffworks.com/fuel-injection.htm denne var kanskje litt interessang, ihvertfall for meg.) Siter VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Dra den rett opp ja, i den rettningen dysa peker. Ikke rett til værs men det forstod du vel :) O-ringen bytter du, koster rett over hundrelappen for fire nye på Møller. Disse blir morkne med tiden og er ofte kilde til at motoren trekker falskluft. Om den ikke ser ut til å funke, kan du prøve å bytte om på to av dysene. Så kan du eliminere de også, da må du videre til bensinfordeleren som sitter oppå filteret. Du har skrudd ut pluggene og sjekket om de er våte/lukter bensin? Kan hende det er nok for å stille en diagnose, men er dysa tett må den ut uansett. :) Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Selv om det lukter bensin av pluggen, trenger det forsåvidt ikke å være nok bensin. Om dysa bare spyler inni, uten å lage tåke så blir det lite futt. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jjjj Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Hadde akkurat samme problemer på min kr motor, puttet på litt kondens fjerner og vips så gikk den på begge!!denne hadde da stått med lite bensin på tanken en stund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimoajajaj Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Ok speedwell, men det betyr bestilling av o-ringer og ventetid og faen i helvette :( :) Faren min ringte nettop, han hadde prata med en som er mekaniker hos Svebjørn Auto her i narvik (VAG), han sa at vi kanskje skulle prøvd å kjøre bilen en liten distanse (ca 4 km den distansen han fåreslo) og så kanskje den kom seg etterhvert i og med at den kun har vært småkjørt inn og ut av garasje.. Kan det være skadelig å kjøre om den bare går på 3 sylindre? JJJJ, hadde du eksakt samme problem??? Hadde jo vært veldig greit om det bare hadde vært kondens.. Siter VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimoajajaj Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 La oss si at jeg kjører motoren nogenlunde varm, kan det da skade hvis jeg prøver å gi litt på for å evt. friske opp systemet, selv om den går på 3 sylindre? Det var en kar som mente at jeg måtte ha litt blå isopropanol på tanken, istedenfor kondensfjerner pga. at han mente at hvis jeg brukte kondensfjerner så ville bilen bli avhengi av det? Montro om det er nikotin i det? :) :) heehe Siter VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.