Gå til innhold

Dumpventil til golf ?

Ranger emnet


Nulla

Anbefalte innlegg

Er ikke noe trøbbel å montere slike, så mangt du har turbo på bilen? Litt mer arbeid hvis dette var tiltenkt turbo diesel da dette var eneste 2`er golfen som kom med turbo orginalt.

Dump på G60 er forøvrig Fy fy

edit: 92/93 mod er mest sannsynlig golf 3

-86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt

x85`Audi Urquattro 10vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe trøbbel å montere slike, så mangt du har turbo på bilen? Litt mer arbeid hvis dette var tiltenkt turbo diesel da dette var eneste 2`er golfen som kom med turbo orginalt.

Dump på G60 er forøvrig Fy fy

edit: 92/93 mod er mest sannsynlig golf 3

 

Ikke no turbo ;)

 

vurderte greddy style dumpventilen til 990kr, men vis alle går overens med bilen så gjør jo det saken litt enklere, men den må jo gi fra seg litt lyd også ;)

 

Var nok en golf 3 ja, min feil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha jada det er da måte på

 

 

Tror dere har misforstått litt, vet det er null effekt, var bare ute etter "pssj" lyden

 

Da må du isåfall kjøpe deg en elektrisk dump, altså en høytaler som lager tilsvarende lyd når du f,eks slipper gassen..

F,eks denne

En ekte dumpventil slipper ut "overskuddsluften" som stopper foran gasspjeldet når det lukkes, men din sugemotor suger kun inn den luften den trenger, enkelt forklart.

Altså derfor vil en slik ventil ha null funksjon og ei heller lage lyd:)

 

Skal ikke gi meg innpå hva som er kult eller ikke, men fake dump er strengt tatt ikke så veldig populært i bilmiljøer:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du isåfall kjøpe deg en elektrisk dump, altså en høytaler som lager tilsvarende lyd når du f,eks slipper gassen..

F,eks denne

En ekte dumpventil slipper ut "overskuddsluften" som stopper foran gasspjeldet når det lukkes, men din sugemotor suger kun inn den luften den trenger, enkelt forklart.

Altså derfor vil en slik ventil ha null funksjon og ei heller lage lyd:)

 

Skal ikke gi meg innpå hva som er kult eller ikke, men fake dump er strengt tatt ikke så veldig populært i bilmiljøer:)

 

takker for svar og hjelp :) er klar over at det ikke er så populært og har aldri syntes noe særlig om det selv,

 

til resta av folket, vet at dumpen er til turbon, men viste ikke at det var elektrisk dump som måtte til for og få "pssj" lyden på biler uten turbo, men nå vet jeg det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah. Nok en god grunn til å søke før man spør om noe, sånn at man slipper pinligheter som dette.

hadde googla det, der sto det at det gikk. Pinlig? det er et bilforum, trodde det var meningen og spørre om slikt her, pinlig eller ikke, det er et forum.. hvem bryr seg om noe som blir sakt

på nette,

 

Men gidder uansett ikke og hive på elektrisk dump

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinlig er det jeg ville kalt det, ja.

 

Mente ikke å Google det, men heller å søke litt rundt på dette forumet, så hadde du funnet et utall lignende tråder rundt omkring her hvor folk har spurt om dette temaet før. Det står jo så fint i forumreglene at man skal søke før man lager en tråd.

 

Alle kan ikke vite alt, men trodde at dum(p)ventil på sugemotor = "no can do" (om man ser bort fra disse elektriske ventilene) var allmenn viten for folk som har det minste snev av bilinteresse.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinlig er det jeg ville kalt det, ja.

 

Mente ikke å Google det, men heller å søke litt rundt på dette forumet, så hadde du funnet et utall lignende tråder rundt omkring her hvor folk har spurt om dette temaet før. Det står jo så fint i forumreglene at man skal søke før man lager en tråd.

 

Alle kan ikke vite alt, men trodde at dum(p)ventil på sugemotor = "no can do" (om man ser bort fra disse elektriske ventilene) var allmenn viten for folk som har det minste snev av bilinteresse.

 

jeg har desverre ikke så mye peiling når det kommer til mottorer, googla det og da stod det at det funka fint, men skall slutte og spørre om ting jeg ikke har peiling på vis det hjelper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår