Jason940 Skrevet Februar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 Har lagt ut denne på volvoforumet, men prøver meg her også. Heisan. Har en b230fk som jeg sliter litt med. Den får tydligvis ikke nok lufting. Spytter ut mye olje ved høye ladetrykk (1,4) Har foreløping org lufting med catch tank og filter. Lekker også litt gjennom simringene på veiva. Senker jeg ladetrykket (0,7) så spytter den nesten ingen ting. Trenger noen forslag på utbedring av luftingen uten for store ingrep på blokka. Gjerne noen bilder på deres løsninger? På forhånd Takk:hellothere: Siter 360 M/TURBO TIL SALGS Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jason940 Skrevet Februar 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Noen? Siter 360 M/TURBO TIL SALGS Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Kjørte to år med 1,5bar på voksen snurre (B230) med den org. luftinga uten noe problem. Er vel mest sannsynlig stempelringene dine som er utslitt,og ikke klare å tette når sylindertrykket stiger mere enn hva du har når du kjører 0,7bar! Siden du har så mye overtrykk i veivhuset som du beskriver.. Normalt sett vil en stempelring tette mer desto mer trykk den blir utsatt for. men ikke hvis den er utslitt.. Går sef. utifra at du har sjekket om oljefella/flammefella ikke er potte tett :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jason940 Skrevet Februar 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Takker for svar! Blokk ble honet og råder og stempel byttet for 2 år siden. Kjørt ca 40.000 etter det. Stort sett pen kjøring. Så litt rart om stempel ringene skulle være dårlige alt nå.:wonder: Får ta en komp test trur jeg, og sjekke oljefella for sikkerthet skyld. Siter 360 M/TURBO TIL SALGS Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Februar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2008 Jason940 skrev: Takker for svar! Blokk ble honet og råder og stempel byttet for 2 år siden. Kjørt ca 40.000 etter det. Stort sett pen kjøring. Så litt rart om stempel ringene skulle være dårlige alt nå.:wonder: Får ta en komp test trur jeg, og sjekke oljefella for sikkerthet skyld. Der har du feilen din... enten det,eller feil korning på honen. (Veldig) pen innkjøring på ringer er ikke noe sjakktrekk. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jason940 Skrevet Februar 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2008 Turboed1 skrev: Der har du feilen din... enten det,eller feil korning på honen. (Veldig) pen innkjøring på ringer er ikke noe sjakktrekk. Ikke jeg som har kjørt inn blokka, kjøpte den i sverige. Nesten nyoverhalet. Tok komp test etter montering og den var ok. Virker som det kan være fella ja. Skal prøve sjekke den i helgen og ta en ny komptest for sikkerhets skyld. Skal komme tilbake med resultater på testen. Takker for hjelpen:hello: Siter 360 M/TURBO TIL SALGS Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.