Klypa Skrevet Februar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2008 Blir vel nesten som topic sier. Noe man kan gjøre med det? har ikke noe multimeter, så er litt vanskelig å måle ladekretsen på bilen.. Morsomme er at den gir seg 1-2 min hvis jeg kjører på litt høyt turtall et par sek. Lurer egentlig på om det kan være dynamoen som er gåen på den? ser jo ut som den lader greit, batteriet har ikke blitt redusert på 3 år.. Prøvd å skru av alt av vifter, varme osv. Men lya flimrer fortsatt.. Noen flere som har hatt samma problem? :S Er veldig avhengi av lysa mine skal være gode, kjører veldig mye og veldig langt med den stakkars bilen. En ting til er at hvis jeg dytter brytern til fjernlysa litt mor meg, så lyser kanskje lysa mine 10% bedre? Ble litt rotete det her men :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
200sx4ever Skrevet Februar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2008 dårlig batteri eller dynamo. prøv med et annet batteri først! så kan du sjekke dynamoen. Siter AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007 X Passat 130 tdi 2003 X Polo color consept 1.6 (nos)1996 X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klypa Skrevet Februar 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2008 Hadde jeg enda hatt noe annet batteri så.. :S Men du sier noe der.. Får skjekke videre i morra, skal prøve å få lånt meg et multimeter og få målt spenninga i løpet av morgendagen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
200sx4ever Skrevet Februar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2008 er det vansklig å starte den noen ganger? treg på startern eller svakt lys? sjekk veske nivået på batteriet kanskje etterfylle! en liten ting som ikke koster noe, men er ikke sikkert det hjelper noen heller. virker mest som du selv sier! dynamoen. Siter AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007 X Passat 130 tdi 2003 X Polo color consept 1.6 (nos)1996 X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Februar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2008 Skru av regulatoren på dynamoen og sjekk børstene.:) Men, du bør seriøst investere i et multimeter, koster deg et par hundre på Biltema/Clas Ohlson;) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klypa Skrevet Februar 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 da var batteri check! Alt var vist ok! Motoren er ikke vanskelig å starte i det heletatt. Tenkte jeg like greit kunne invistere i ny dynamo, den begynner jo tross alt å dra på åra. Dessuten ladetrykket ligger bare 13,8V. Skal vel ligge rundt 14,3-4V? Virker som brytern sliter litt og, i og med bare jeg holder brytern litt mot meg, får jeg 10% bedre lys. Back to work.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Februar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 da var batteri check! Alt var vist ok! Motoren er ikke vanskelig å starte i det heletatt. Tenkte jeg like greit kunne invistere i ny dynamo, den begynner jo tross alt å dra på åra. Dessuten ladetrykket ligger bare 13,8V. Skal vel ligge rundt 14,3-4V? Virker som brytern sliter litt og, i og med bare jeg holder brytern litt mot meg, får jeg 10% bedre lys. Back to work.. Du trenger mest sannsynlig ikke å bytte dynamo, kjøp deg en ny spenningsregulator, koster litt mindre enn dynamo;) Og grunnen til at du har 13,8v er nok ikke bare dynamoens skyld, Golf 2 har et noget dårlig ledningsnett som hindrer skikkelig ladespenning. Bytter du ut jordingskablene med noen større så skal du se at spenningen øker. Og lysbryteren er utsatt fordi det ikke er relè til lysene, strømmen går en lang vei fra batteri via sikringsboks, lysbryter osv. Kjøp deg noen relè og koble lysene via dem så skal du se at du både får bedre lys og at lysbryteren slipper å brenne opp:) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klypa Skrevet Februar 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 Spenningsregulator er kanskje tingen. Problemet mitt er at jeg ikke har bukk her jeg bor elelr noe tilgang til en som jeg kan bruke.. Har hatt planer lenge om å koble om til relè styrt og ja.. den brytern er jeg redd kommer til å slite etterhvert! Kunne egentlig tenk meg litt hjelp av noen som kan dette litt bedre enn meg og.. Kan grunnleggende elektronikk, har jo gått bilmekken, men når det kommer til åfeilsøke så er eg elending! Hadde vel kanskje orka mere også, om jeg hadde hatt en garage å stå i også :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 Spenningsregulator er kanskje tingen. Problemet mitt er at jeg ikke har bukk her jeg bor elelr noe tilgang til en som jeg kan bruke.. Trenger ikke bukk for å skifte regulatoren ;) Den sitter bak på dynamoen festet med to små skruer. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klypa Skrevet Februar 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 Har ikke skjekke enda, siden jeg skal ut med bilen i morgen. Men sitter det ikke orginalt en på 14,4v der da? :S Er en 90 mod Golf Gl 1,8.. så da veit man det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.