Gå til innhold

Flimring i lysa

Ranger emnet


Klypa

Anbefalte innlegg

Blir vel nesten som topic sier. Noe man kan gjøre med det? har ikke noe multimeter, så er litt vanskelig å måle ladekretsen på bilen.. Morsomme er at den gir seg 1-2 min hvis jeg kjører på litt høyt turtall et par sek.

 

Lurer egentlig på om det kan være dynamoen som er gåen på den? ser jo ut som den lader greit, batteriet har ikke blitt redusert på 3 år.. Prøvd å skru av alt av vifter, varme osv. Men lya flimrer fortsatt..

 

Noen flere som har hatt samma problem? :S Er veldig avhengi av lysa mine skal være gode, kjører veldig mye og veldig langt med den stakkars bilen.

 

En ting til er at hvis jeg dytter brytern til fjernlysa litt mor meg, så lyser kanskje lysa mine 10% bedre?

 

Ble litt rotete det her men :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det vansklig å starte den noen ganger? treg på startern eller svakt lys?

sjekk veske nivået på batteriet kanskje etterfylle! en liten ting som ikke koster noe, men er ikke sikkert det hjelper noen heller.

virker mest som du selv sier! dynamoen.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var batteri check! Alt var vist ok! Motoren er ikke vanskelig å starte i det heletatt. Tenkte jeg like greit kunne invistere i ny dynamo, den begynner jo tross alt å dra på åra. Dessuten ladetrykket ligger bare 13,8V. Skal vel ligge rundt 14,3-4V?

 

Virker som brytern sliter litt og, i og med bare jeg holder brytern litt mot meg, får jeg 10% bedre lys.

 

Back to work..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var batteri check! Alt var vist ok! Motoren er ikke vanskelig å starte i det heletatt. Tenkte jeg like greit kunne invistere i ny dynamo, den begynner jo tross alt å dra på åra. Dessuten ladetrykket ligger bare 13,8V. Skal vel ligge rundt 14,3-4V?

 

Virker som brytern sliter litt og, i og med bare jeg holder brytern litt mot meg, får jeg 10% bedre lys.

 

Back to work..

 

Du trenger mest sannsynlig ikke å bytte dynamo, kjøp deg en ny spenningsregulator, koster litt mindre enn dynamo;)

 

Og grunnen til at du har 13,8v er nok ikke bare dynamoens skyld, Golf 2 har et noget dårlig ledningsnett som hindrer skikkelig ladespenning.

Bytter du ut jordingskablene med noen større så skal du se at spenningen øker.

 

Og lysbryteren er utsatt fordi det ikke er relè til lysene, strømmen går en lang vei fra batteri via sikringsboks, lysbryter osv.

Kjøp deg noen relè og koble lysene via dem så skal du se at du både får bedre lys og at lysbryteren slipper å brenne opp:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spenningsregulator er kanskje tingen. Problemet mitt er at jeg ikke har bukk her jeg bor elelr noe tilgang til en som jeg kan bruke.. Har hatt planer lenge om å koble om til relè styrt og ja.. den brytern er jeg redd kommer til å slite etterhvert!

 

Kunne egentlig tenk meg litt hjelp av noen som kan dette litt bedre enn meg og.. Kan grunnleggende elektronikk, har jo gått bilmekken, men når det kommer til åfeilsøke så er eg elending!

 

Hadde vel kanskje orka mere også, om jeg hadde hatt en garage å stå i også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spenningsregulator er kanskje tingen. Problemet mitt er at jeg ikke har bukk her jeg bor elelr noe tilgang til en som jeg kan bruke..

 

Trenger ikke bukk for å skifte regulatoren ;) Den sitter bak på dynamoen festet med to små skruer.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår