Gå til innhold

Prosjekt Sleepy....Rise from the dead

Ranger emnet


Passelat35i

Anbefalte innlegg

da var det på tide med en liten update her,vært dårlig med dette siden jeg har jobbet mye i det siste.

 

Dette har skjedd siden sist.

-tatt av framskjermene for rep etter dårlig valsing

-vaket motor/gir og motor rommet

-funnet ut hvorfor de nye bremsene mine ikke passet,bilen er ombygget i 96 med deler fra et eldre rammenr.bilens riktige deler blir bestillt i neste uke.

-fikset og grov sparklet gamle grillen

-fått tak i enda et sett hovedlykter

-lakket frontstykket i samme fargen som bilen.

 

DSC00555.jpg

DSC00557.jpg

DSC00559.jpg

 

bilen er nå kommet ned på hjulene igjen og flyttet siden jeg skal trolig begynne å sette inn motoren iløpet av morgen dagen eller søndagen.

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen
*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 796
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er godt å,hadde jeg hatt bremse delene så hadde jeg sikkert klart å hatt denne klar til prøvetur på søndags kvelden eller mandagen.men satser heller på tidligst neste helg.

og i morgendagens økt blir noen eksos komponenter byttet ut,har en kat uten innmat fra delebilen som skal få nytt liv.kansje jeg fjerner ei potte under bilen eller i det minste lager rørsystemet.trur ikke biltilsynet blir så veldig glad om jeg kommer inn med modda eksos siden de godkjente den som er på under tvil :p

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen
*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinsykt rå den bilen din.. Eller den ser jo ganske stusselig ut slik den er nå da.. (på det siste bildet)

 

Men jeg liker virkelig ikke den panser beskyttelsen din.. Den krasjer litt med resten av stilen synest jeg...

 

Den steinsprut greia hadde funket veldig bra med en hella grill :-)

 

Men dette er jo smak og behag.. uanset drit fin bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bh'n er fra i fjor,usikker på om denne blir med videre i år.den ser mere ynkelig ut på innsiden der det er ingenitng igjen nesten.håper er å ha denne klar til oppstart neste helg og etter det så er reten bare en kosejobb.

Er faktisk på utkikk etter enda en passat vr6 som jeg har lyst å gjøre det rake mottsatte av det jeg holder på med denne.Nemlig å kaste på styling å store felger.

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen
*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA har jeg vært på en liten runde usa shopping som resulterte i disse delene

305.jpg

100.jpg

 

Øverste bilde er en en girdel som er knekt på girkassa mi under montering og når jeg fant en som er av alu og samtidig skal redusere sideveis med 15% så klarte jeg ikke la være :pray

På andre bilde er det en alu crackpipe som er handlet inn,på denne er det mulig å blende uttaket som går til oljekjøleren og dermed montere ekstern oljekjøler.noe som er planlagt til vinterens oppgradering av motoren.

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen
*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På andre bilde er det en alu crackpipe som er handlet inn,på denne er det mulig å blende uttaket som går til oljekjøleren og dermed montere ekstern oljekjøler.noe som er planlagt til vinterens oppgradering av motoren.

 

Hva hjelper det? Kan du montere på en sånn radiatorlignende greie til olja og da eller? Bare nysjerrig ;)

Xbox GT: MortenNilsen89

 

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har det blitt en liten framgang her.fått montert sammen nesten alt i motorrommet.satt ny drivaksling på FS og fant å ut at indre mansjett på PS er revnet....så denne må byttes før jeg slipper denne ut av verkstedet.

kommer ikke til å sette inn radiatoren før den ødelagte delen på girkassa er byttet fordi det blir så altfor trangt å komme til.

DSC00566.jpg

 

Har å funnet meg en us Fanger som jeg prøver å få selger til å sende hit til meg :p det er ikke så lett men håper det ordner seg.

 

Utover det så begynte jeg å se på shortshift kittet som jeg har liggende og fant ut at det får bare ligge enn så lenge da jeg ikke orker eller har monterings veiledningen i nærheten.

Regner med å ha denne summende for egen maskin i helga som kommer,å gjett om jeg gleder meg.kommer mest trolig til å handle inn en nyere og mye mindre bil å ha til å komme meg rundt i slik at jeg får jobbet skikkelig med denne framover sånn at den blir som tenkt og innen det siste gatebil treffet.

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen
*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en shortshiftinstruksjon på pdf jeg kan sende deg hvis du vil, den er for 2000-mod og oppover men kan være det samme :)

Send meg epostadresse på PM så er den din.

 

hvis det er til B&M sin så tar jeg gjerne imot. skal ha papir versonen liggende enten et sted på verkstedet eller her i leiligheta.men du har vel ikke et sett på calipter braketter å avse:p

 

PM er sendt

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen
*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er blir det oppstart til helga :D delene mine fra statene er ferdig inntollet å på veg til meg i posten nå...gleder meg som en unge nå,kan nesten ikke vente på å blir feridig her på jobb sånn at jeg får kommet meg hjem å skrudd sammen resten av bilen.

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen
*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår