golfen86 Skrevet Februar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2008 noen som veit maks laddetrykk som ein g60 motor tåller med og uten smidde deler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GTI G60 Skrevet Februar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2008 Den tåler nok i overkant av en kilo så sant den har riktig tenning og bensin mengde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfen86 Skrevet Februar 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2008 r den e orginal eller med smidde deler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urgolf Skrevet Februar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2008 jeg kjører i underkant av 1 bar, dette har gått greit de siste 20000 km, skal nevnes at jeg og damen bruker denne som bruksbil, så den blir ikke kjørt så hardt. so far so good Siter -86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt x85`Audi Urquattro 10vt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GTI G60 Skrevet Februar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2008 noen som veit maks laddetrykk som ein g60 motor tåller med og uten smidde deler? Har kjørt med orginal motor som har gått på ca 1 kilo i trykk ganske hardt i to år nå. enseste som har gått til helvete er G laderen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfen86 Skrevet Februar 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 ja g-laderen e jo ikkje akurat da beste på desse motorene og ikkje boli heller, eg skal skifte til turbo om ein stund, takker for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 ja g-laderen e jo ikkje akurat da beste på desse motorene og ikkje boli heller, eg skal skifte til turbo om ein stund, takker for svar:) Kan du kjøre, og overhaler ved riktige intervaller, holder g-laderen lett over 3000000 km. Litt over 5000 for en overhaling hver 60-80 tusen km er vel heller ikke så ille. Det første som ryker på G60 er rådelager, men forsterkede er tilgjengelig. Når det gjelder ladetrykk, tåler G60 motoren alt hva G60 laderen makter å levere om chip og dyser er matchet for oppsettet, tilsvarende med feks en Garret T3 super 60 er vel rundt 1,5 bar. Den orginale mapsensoren er dog kun nøyaktig opp til 1 bar ladetrykk. Vedlikeholder du en G60 holder den lenge, bedre det enn å bruke penger på stereo:hellothere: Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfen86 Skrevet Februar 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 har sterio so ingen stres med det, hadde eg vis koss eg legge ut bilde her so sku eg lagt det ut:P eg skal gå for turbo trenger meir ladetrykk men blir jo data sprut og da:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 eg skal gå for turbo trenger meir ladetrykk men blir jo data sprut og da:D Hvorfor datasprut? Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfen86 Skrevet Februar 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 for å kunne kjøre over 1bar ladde trykk gid ikkje skifte map sensoren i styreenheten og kan jo blir jo best med det:P men noen som veit om ein kan ha justerbart laddetrykk f.eks 0.6 og justere opp - 1.4bar med justerer under dasjbordet:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GTI G60 Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 for å kunne kjøre over 1bar ladde trykk gid ikkje skifte map sensoren i styreenheten og kan jo blir jo best med det:P men noen som veit om ein kan ha justerbart laddetrykk f.eks 0.6 og justere opp - 1.4bar med justerer under dasjbordet:P Da har du for mye penger tydligvis hvis du heller kjøper datasprut enn å skifte map sensor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 digifant har sine begrensninger men er utrolig billig i forhold til et sprut.. kostnader for ny map og chip er kanskje et par tusen mot i bestefall 15-20K for sprut og mapping. men om en vil kjøre dual map, fordelerløs tenning, triggerhjul osv så kan en ikke bruke digifant Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 G60 Turbo liker ikke alt for høyt trykk. Hvorfor? Fordi eksosmanifolden sitter rett under innsuget. Du kan kjøre rundt 1,15-1,2 bar på orginal mapsensor. Noe som holder til 230-240 hk med et godt oppsett. Med datasprut kan du kjøre 1,6 bar kanskje og da snakker vi ca 260 hk. Da er det bedre å bruke penger på porting av topp, andre stempler og større intercooler. Antagelig er det bedre å bruke pengene på en 16v i stedet også ;) Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 eller 20v med plugNplay fra qpeng. billigere og raskere oppstart :D Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GTI G60 Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 digifant har sine begrensninger men er utrolig billig i forhold til et sprut.. kostnader for ny map og chip er kanskje et par tusen mot i bestefall 15-20K for sprut og mapping. men om en vil kjøre dual map, fordelerløs tenning, triggerhjul osv så kan en ikke bruke digifant Får ikke datasprut ferdig mappet til 20k... 30-35 så Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.