Gå til innhold

Stølens fototråd

Ranger emnet


Stølen

Anbefalte innlegg

Herige bilder Stølen, det skal du virkelig ha!

 

Jeg er veldig nyskjerrig på hvilke teknikker du bruker i PS. Hadde vært fint hvis du kunne utdype litt mer hvordan du spleiser bildene hvor du bruker flere eksponeringer. Tenker da mest på bakgrunnen og overgang mellom himmel og forgrunn.

 

Keep up the good work!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Svar 240
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Herige bilder Stølen, det skal du virkelig ha!

 

Jeg er veldig nyskjerrig på hvilke teknikker du bruker i PS. Hadde vært fint hvis du kunne utdype litt mer hvordan du spleiser bildene hvor du bruker flere eksponeringer. Tenker da mest på bakgrunnen og overgang mellom himmel og forgrunn.

 

Keep up the good work!

 

 

Tusen takk! :)

 

Det er ikke noe fancy smæncy, bare merk det ene bildet du vil bruke, kopier det og lim inn i det andre bildet. Og så er det flere måter du kan blende bildene på, enten ved å bruke "eraser tool" for å få frem det andre bildet der du vil ha det (viske bort bildet over og la det andre komme frem), eller så kan du bare endre "opacity" øverst til høyre i lag-vinduet.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
spotta deg i dag på E6 på vei mot byn. Jeg lå i følge med den russebussen om du så den. Må bare si at den civicen er MYE fetere i virkeligheten enn på bilder:D

 

Haha! Ja, jeg så deg..! Med "Russeservice" i ruta?

Kom rett fra Nürburgring faktisk..! her er noen bilder derfra:

 

 

CarFreitag_at_Nurburgring_11_by_Stoelen7.jpg

 

 

CarFreitag_at_Nurburgring_10_by_Stoelen7.jpg

 

 

CarFreitag_at_Nurburgring_9_by_Stoelen7.jpg

 

 

CarFreitag_at_Nurburgring_8_by_Stoelen7.jpg

 

 

CarFreitag_at_Nurburgring_7_by_Stoelen7.jpg

 

 

CarFreitag_at_Nurburgring_6_by_Stoelen7.jpg

 

 

CarFreitag_at_Nurburgring_5_by_Stoelen7.jpg

 

 

CarFreitag_at_Nurburgring_4_by_Stoelen7.jpg

 

 

CarFreitag_at_Nurburgring_3_by_Stoelen7.jpg

 

 

CarFreitag_at_Nurburgring_2_by_Stoelen7.jpg

 

 

CarFreitag_at_Nurburgring_1_by_Stoelen7.jpg

 

 

Måtte jo ta bilder av Hondaen mens jeg var i Tyskland og :)

 

 

Aerodeck_VTi_in_Germany_by_Stoelen7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gått gjennom hele tråden din, og må si jeg er mektig imponert over bildene du tar. er helt fersk på speilrefleks og PS, så skal i sommer prøve å bli litt bedre.

 

kom over denne lille topicen litt lenger framme i tråden din:

 

"Det synes jeg blir litt tungvint. Bare lag ett lag i "Channel Mixer", hak av på "monochrome" og bruk penselverktøy i ønska størrelse for å fjerne laget fra ønska områder. Enkelt og greit"

 

hvor finner jeg channel mixer og monochrome? jeg har pleid å bruke magnetic lasso tool for å få til svart/hvitt, men da som regel bilen i farger, og resten svart/hvitt. bruker CS3 forresten, men er vel omtrent likt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gått gjennom hele tråden din, og må si jeg er mektig imponert over bildene du tar. er helt fersk på speilrefleks og PS, så skal i sommer prøve å bli litt bedre.

 

kom over denne lille topicen litt lenger framme i tråden din:

 

"Det synes jeg blir litt tungvint. Bare lag ett lag i "Channel Mixer", hak av på "monochrome" og bruk penselverktøy i ønska størrelse for å fjerne laget fra ønska områder. Enkelt og greit"

 

hvor finner jeg channel mixer og monochrome? jeg har pleid å bruke magnetic lasso tool for å få til svart/hvitt, men da som regel bilen i farger, og resten svart/hvitt. bruker CS3 forresten, men er vel omtrent likt?

 

Nå bruker jeg CS4, men det er stort sett det samme som CS3. Den kommentaren var fra CS2-tiden, og da var det greiest å gjøre det slik. Nå med CS3/4, er det mye enklere å bruke "Black/White" i Layers. Da kan du lage et eget lag med sort/hvitt, og så bruker du bare brush tool eller lasso tool eller hva du enn vil for å hente frem farger der du vil ha de. Easy piecy! :D Gleder meg til å se bildene dine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk ikke til den der jeg. prøvde å "duplicate layers" hvor jeg gjorde "background copy" til svart/hvitt og så prøvde jeg brush..men det blei helt feil. hehe..

 

Hmmmm.... er ikke helt sikker på om du skjønner hva jeg mener.

For å få til ålreit redigering må du bruke "layers". Det gjør du enklest ved å trykke på den lille sirkelen som er både svart og hvit i "layers"-vinduet. Da får du en liste av forskjellige layers du kan bruke. Trykk da på "black/white". Da får du et sorthvitt lag som du kan brushe bort der du vil.

 

Når du lager en "background copy" har du har bare kopiert bildet til et layer, ikke noe mer. Hvis du bruker brush tool på background eller background copy vil du bare tegne i bildet, og ikke ta bort elementer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant den svarte og hvite sirkelen og fikk bildet i svart/hvitt. men får ikke brukt brush på den, får beskjed om at det ikke kan redigeres på direkte. hmm..er på sporet nå, sorry for å fylle tråden din med spørsmål.

 

Det er jo en fototråd! No problem! :)

 

Vel, da er teorien min at du ikke har merka laget du jobber med. Du har sannsynligvis merka "background" eller "background copy" i "Layers"-vinduet. Dobbeltsjekk at du har merka "Black/White"-layeret før du bruker brush tool. Du må ha merka riktig lag for å kunne jobbe med det. Lett for meg å si som har gjort det endel, men slett ikke obvious hvis du ikke har det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår