Gå til innhold

Stølens fototråd

Ranger emnet


Stølen

Anbefalte innlegg

  • Svar 240
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du syke mann, for noen flotte bilder!!

 

Digger måten du får framhevet himmelen på, og måten du demper lyset og gjør stemmningen skikkelig fantasi-aktig. Og liker spesiellt godt fototeknikken din der du får med allt fra småstein på bakken til en ruvende himmel over objektet. Sånn som Civicen på brua. Konge! :)

 

Forskjellen på dine bilder kontra mine bilder blir som forskjellen mellom å se film på en 14" tv kontra å se den på kino.. :D

 

Jeg kan ikke ta i nærheten av sånne bilder, men nå fikk jeg jaggu lyst til å lære! Spørs om jeg ikke må investere i et skikkelig kamera nå gitt.. :op:

 

Keep up the good work!! :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser de to firkantene på toolbar'en til venstre, kan du se at den hvite er øverst. Trykk på den, så blir den svart. Prøv igjen da ;)

 

Hvis du vil hente frem igjen et lag etter at du har brushet det bort, trykker du på firkantene igjen så den hvite blir øverst.

 

Ah, da funka det vettu! takker så mye for hjelpa! andre ting jeg også skulle spurt deg om, men kan kanskje ta det på PM. om du gidder å bruke tid på det da. ikke så veldig mye, men noe. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du syke mann, for noen flotte bilder!!

 

Digger måten du får framhevet himmelen på, og måten du demper lyset og gjør stemmningen skikkelig fantasi-aktig. Og liker spesiellt godt fototeknikken din der du får med allt fra småstein på bakken til en ruvende himmel over objektet. Sånn som Civicen på brua. Konge! :)

 

Forskjellen på dine bilder kontra mine bilder blir som forskjellen mellom å se film på en 14" tv kontra å se den på kino.. :D

 

Jeg kan ikke ta i nærheten av sånne bilder, men nå fikk jeg jaggu lyst til å lære! Spørs om jeg ikke må investere i et skikkelig kamera nå gitt.. :op:

 

Keep up the good work!! :thumb

 

Haha! Tusen takk! :D It's all Photoshop ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropo det.. Hva slags linse bruker man for å få sånn høyde på bildene?

Har alltid lurt på hvordan man kan ta nærbilde av noe helt nede ved bakken og samtidig få med toppen av en høy bygning som står rett bak, pluss himmelen over der igjen?! Er det en slags vidvinkel, eller er det noe annet lurt? :op:

 

Det gir iallefall en mektig effekt, og med litt sorthvitt effekter og tordensky effekter oppå der igjen så mangler man bare lyden og popcornet for å få en full kino-opplevelse. :D

Endret av Stig73CamaroZ28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropo det.. Hva slags linse bruker man for å få sånn høyde på bildene?

Har alltid lurt på hvordan man kan ta nærbilde av noe helt nede ved bakken og samtidig få med toppen av en høy bygning som står rett bak, pluss himmelen over der igjen?! Er det en slags vidvinkel, eller er det noe annet lurt? :op:

 

Det gir iallefall en mektig effekt, og med litt sorthvitt effekter og tordensky effekter oppå der igjen så mangler man bare lyden og popcornet for å få en full kino-opplevelse. :D

 

Hehehe! :D Jeg bruker standardlinsa på Olympus'en min, er vel et Zuiko 14-42 mm objektiv. Egentlig litt begrensa zoom-kapasitet, så jeg gjør vel bare det beste med det jeg har :D Er for gjerrig til å prioritere ny linse med det første ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at mitt Samsung digitalkamera på 10.1 megapiksler og ISO 1000 ettellerannet som jeg ikke vet hva betyr ikke er egnet verktøy for å ta slike bilder? Selv om man bruker Photoshop på dem etterpå?!

 

Photoshop alene er jo ganske dyrt er det ikke? Eller finnes det et gratisprogram som duger?!

 

Du, for å være helt ærlig er jeg vanvittig lite teknisk av meg :D

 

Men det er vesentlig at det er et speilreflekskamera, og ikke bare et digitalkamera. Har du det, er det bare å kjøre på ;)

 

Alle kjenner noen som kan få tak i Photoshop i en eller annen form, er min oppfatning i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, speilrefleks var det magiske ordet.. Det har jeg ikke! :D Det eneste kameraet jeg har er et batterislukende digitalkamera som tar i snitt 5 bilder mellom hvert batteriskift. Om jeg ikke somler mye med hvert bilde da.. :op:

 

Brukbare bilder blir det, med blir sliten i ryggen av å drasse rundt på 1000 AA batterier en hel dag. :op:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu.. Du kunne hatt dette som levebrød, det er jeg helt sikker på!

 

Synd at det ikke var en 50talls bensinstasjon i bakgrunnen på de bildene, det hadde passet så perfekt inn i både motiv og stilart her. Nydelige bilder uansett! :)

 

 

oj, takk..! :D

 

Ja, det var en rimelig døll location egentlig. Treffet var inne på et industriområde med containere og ståldrit i alle retninger. Den vinkelen der var den eneste uten "støy". Industrifelt kan være fett rundt moderne biler, men slike classy skapninger kler best nøytrale og stilriktige bakgrunner. Noe tidsriktige bygninger hadde vært kreeeem.... men var ingen i nærheten :/

 

Skulle gjerne hatt dette som levebrød, ja..! :D

Drømmen er jo å jobbe i et bilblad, både som skribent og fotograf. Men vi får se, er vel ikke akkurat skrik etter journalister om dagen..! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj, takk..! :D

 

Ja, det var en rimelig døll location egentlig. Treffet var inne på et industriområde med containere og ståldrit i alle retninger. Den vinkelen der var den eneste uten "støy". Industrifelt kan være fett rundt moderne biler, men slike classy skapninger kler best nøytrale og stilriktige bakgrunner. Noe tidsriktige bygninger hadde vært kreeeem.... men var ingen i nærheten :/

 

Skulle gjerne hatt dette som levebrød, ja..! :D

Drømmen er jo å jobbe i et bilblad, både som skribent og fotograf. Men vi får se, er vel ikke akkurat skrik etter journalister om dagen..! ;)

 

 

Ja men hvis du fikk laga plakatstørrelser av noen slike bilder, ramma inn fint og greier. For eksempel hørt litt rundt om folk med litt spesielle biler hadde lyst på et stort flott bilde av bilen sin hengende på stua eller i garasjen sin mot noen kroner. Da tror jeg ryktet hadde spredd seg utrolig fort, og plutselig er det en som kjenner en som jobber i et eller annet bilblad vettu. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår