Gå til innhold

Golf Diesel girkasse

Ranger emnet

Cheron

Anbefalte innlegg

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by AXi0N

Den er der i stedenfor 4 girkassa (motorbytte)

Men hvorfor si at den ikke har noe utnytte når den kommer med den girkassa org..

Fordi en får ikke dratt den helt ut på 5 giret....

motoren er for "svak" med f.eks 16V eller G60 vil en få høyere toppfart og bedre bensinøkonomi ;)

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nitewlkr

motoren er for "svak" med f.eks 16V eller G60 vil en få høyere toppfart og bedre bensinøkonomi ;)

HEY! min jetta har eg toppa speedoet, da gjekk det helste litt for fort syns eg, sto 220 da, litt over, men da er det så å si bånn gass altså på 5 gire! (ville eg tro) husker ikke turtal, men da torde eg ikke kjørefortere! :op

edit: det var en Jetta GL 1,8

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 4T kasse på Jetta'n jeg hadde... det var en 16v.

Mye bedre med den kassa syntes jeg ihvertfall. Mer komfortabelt å ligge i 90-100 på 5. giret... Bedre toppfart, og kan dra den lengre på gira...

Var i Tyskland i fjor med den, og da bikka vi 230 på meteret, med "myyye" igjen på turtallet... men det var ikke fysisk mulig å oppnå høyere fart med den bilen der da. Vi var 3 voksne i bilen + fullt med bagasje, telt og masse stereo..

Kunne dra den til 175 på 3. giret, og litt over 200 på 4, giret...

Syns den gikk bra!

:cool:

Diverse biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nitewlkr

har hatt 185 km/t ,, 1,6 8v power:).. haha..

Det var ikke maks turte ikke mer. det var gjennom Vålertunnelen i oslo:) spora litt:)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by elanzer

HEY! min jetta har eg toppa speedoet, da gjekk det helste litt for fort syns eg, sto 220 da, litt over, men da er det så å si bånn gass altså på 5 gire! (ville eg tro) husker ikke turtal, men da torde eg ikke kjørefortere! :op

edit: det var en Jetta GL 1,8

da har du ikke hatt 4T eller 4S kasse.... eller så hadde du lavt turtall eller stor missvisning på speedo

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer nu?? Nå ringte jeg en bilopphogger i Sverige, fordi jeg fant en 4T kasse på internett. Sa jeg skulle ha den på en Golf GTI 8 ventiler..

Fikk til svar: Det finnes ikke sånne girkasser til å sette på GOlf GTI...

jeg: HUH?????

Hva nå?

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess.. men da har du ei girkasse liggende baki på vei ned :)

Jeg har aldri testa kassa, stod på ABF motoren min. Er ei Golf 2 GL kasse, og fungere ifølge forrige eier. Hadde vært surt å dratt helt hit om den ikke fungerer, det er vel alle enig i. : )

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider