marbjo19 Skrevet Februar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2008 hei, har ein vectra A 1,7TD og har fått opp to røe lys: det eine er ein sirkel med parantes på høgre og venstre side, og inni sirkelen er det eit utropsteiken ( ! ). det andre lyse er eit bateri som lyser. er det nokon som veit kva desse lysa her kan bety. bateri lyset betyr vell at den ikkje ladar, men eg har jo målt ladespenninga og den ladar med 14,2 volt. håpar på positivt svar ;) har forresten ikkje Intruksjonsboka...:S er det nokon som har det og så gje ein lyd ;) Takk på forrhand ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veronica_86 Skrevet Februar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2008 i min citroen står det om den som ser slik ut(O) med en ! inni: varsel lampe for parkeringsbrems, nivå bremseveske og/eller feil på bremsefordeler. hvis symbolet lyser selv om parkeringsbremsen er helt av, står det at man skal oppsøke forhandelernett øyeblikkelig. mener min svoger hadde det symbolet på sin passat når det var lavt med bremseveske... i min citroen bok står det bare at hvis batteri-lampen lyser når motoren går og lyser vedvarende skal du ta kontakt med forhandlernett. noe mere peiling enn det har jeg ikke, men håper det var til litt hjelp. :):hellothere: Siter Citroen C5 1,8 X, Stasjonsvogn, 2002 mod Renault Mégane 1,6 RT, 1996 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marbjo19 Skrevet Februar 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2008 takk for hjelpa skal rett ut og sjekke oppi dette ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kubbikkåre Skrevet Februar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2008 Den ene lampa er varsellampe for bremsesystem. Lyser ved feil i bremsenes hydrauliske anlegg. Skal lyse og slukke sammen med ladekontrollampen. Slukker den ikke skal du ha faglig assistanse for kjoring. Den andre er riktignok ladekontrollampe, om den lyser under kjoring betyr dette at batteriet ikke blir ladet eller at kjolingen er utilfredsstillende. Ved dieselmotor kan ogsaa bremsekraftforsterkningen opphore. (jada, har ikke norsk windows, saa det er noen ord som blir litt rare..) Dette er fritt etter instruksjonsboka.... Siter Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marbjo19 Skrevet Februar 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2008 oki;) men då e da bremsesystemet som er noke galt med...:S har noken noke tips kor eg kan begynna og leita ? :) :) :hellothere: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kubbikkåre Skrevet Februar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2008 Er det et eller annet med generatorreima? Det er den som driver baade vannpumpe og dynamo? Vet ikke hvordan det er paa den motoren der, men sist jeg slet med en dieselmotor (mitsubishi) var det i alle fall en pumpe paa dynamoen som ga trykk til bremsekraftforsterkeren, kanskje den kan skape trobbel?... Naar reima slet paa min, mistet bilen kjoling, lading og bremsekraft... Ser forresten at dynamoen skal lade med 14.4 - 15V , saa din lader kanskje litt lite?? Bare spekulerer her..... Siter Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marbjo19 Skrevet Februar 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2008 det henger ei påmontert vacumpumpe på dynamoen... dynamoen er heilt ny så den skal virke. ladinga kommer sikker av at batterie er nesten dødt å at den gikk på lavt turtall... det er jo ikkje så mykje elektronikk på bremsene anna en ABS men det lyser jo ikkje. så eg veit ikkje kor det kan vere noko galt... hmmmm men den bremsekraftforsterkeren, korleiv virke den eigentleg? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LordPalo Skrevet Februar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 Den trenger vakum for å fungere. Sjekk at reima som driver dymano er hel og fin, og passe stram. For går ikke dynamo rundt så drives heler ikke vakumpumpa da denne sitter i bak kant av dynamo. Du vil da merke at det blir tyngre å bremse. Sjekk også slangene inn til vakumpumpa for sprekker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilelskærn Skrevet Mars 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2008 ta åsså mål med multimeter om det kommer strøm utifra dynamon. gjør det ikke det er det dynamon som er feilen, eventuelt drivet. og deretter mål deg utover ledningene etter eventuelle brudd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.