Gå til innhold

Styr unna Kverneland Bil (Ford) i Drammen


skogpekka

Anbefalte innlegg

Jeg hadde for noen måneder siden en hendelse hvor noen kjørte i meg bakfra og ødela støtfanger + bulket bagasjelokk og høyre side bak.

Jeg var uskyldig og lot forsikringsselskapet ta seg av det. Jeg tok ut alt rot fra bilen, men lot 2 høyttalere ligge løst (men trygt og sikkert) bak nakkestøttene i bilen (så ingen grunn til å ta dem ut, skulle monteres om kort tid uansett).

Deretter sendte bilen (Mondeo, 98' sedan) til Kverneland Bil i Drammen for å få jobben gjort. Greit nok.

Etter litt ventetid så var bilen klar (ba dem ta EU-sjekken samtidig), og jeg dro ned for å plukke den opp. -Men da jeg satte meg inn så var bilen _meget_ møkkete innvendig, noe jeg syntes var dårlig... -Skal man ikke levere kundens bil fra seg i samme stand som da den kom?

 

Uansett, jeg kjørte hjem. Da jeg kom hjem så så jeg at det var noe som manglet bak nakkestøttene...den ene høyttaleren. Jeg trodde kanskje den hadde ramlet ned i setet, men etter en rask kikk så lå det ingenting der, heller ikke i gulvet. Jeg fikk en vond magefølelse og håpet for guds skyld at den lå i bagasjen (Focal Polyglass 165CV2, ikke billige høyttalere), og det gjorde den...opp ned på bagasjegulvet, med den koniske delen i midten trykt inn + masse jernspon på magneten!

Jeg ble rasende; hvordan i alle dager hadde dem klart dette??

Uansett, det var blitt mørkt og jeg fikk ikke kastet et blikk på hvordan dem hadde gjennomført opprettingen heller, det med høyttaleren planla jeg å ta opp med dem senere.

 

Dagen etterpå så kikket jeg på jobben som var blitt gjort. SÅ greit ut det, men ved nærmere ettersyn så hadde dem etterlatt en bulk på høyre side bak (under tanklokk, like over støtfangerfestet). Greit nok, man skal vel ikke være _for_ pirkete heller, tenkte jeg.

 

Etter en uke så fikk jeg endelig muligheten til å dra til Ford og klaget på den inntrykte høyttaleren. Jeg snakket med ansvarlig for karosseri-avdelingen der nede, og han sa rett ut at det var inegn av karene hans som hadde behandlet høyttaleren min slik. Han så heller ingen grunn til hvordan den hadde havnet bak i bagasjerommet og spurte meg hvorfor i alle dager jeg hadde de 2 høyttalerne liggende løst i bilen... Jeg sa at jeg ville ha en erstatning for den ødelagte høyttaleren, men etter mye om og men så tok han den med bak til verkstedet, blåste bort jernsponen med trykkluft og trykte (etter noen forsøk) tilbake "konen" i høyttaleren med fingrene. Den var tydelig deformert etter behandlingen. Jeg sa at lyden ikke ville være den samme, og da sa han ordrett; "da får du komme til meg når du har installert lydsystemet ditt i bilen, slik at jeg får høre på det da, så får vi se om lyden er ødelagt eller ikke.."

 

Jeg dro derfra med en klump av irritasjon og sinne i magen, hva kunne jeg gjøre?

 

Etter ca 2 måneder med bilen på veien i allskens ruskevær, så skulle jeg skru litt på den for å utbedre feil til EU-OK (for høyt utslipp grunnet ikke "opplært" hjerne etter strømtap, hull i eksosflens, høydejustering på lykter og airbag-sensor).

Når jeg da åpnet bagasjen så så jeg at det var mye kondens på bagasjelokket; hva skyldtes dette? Jeg løftet opp teppet og oppdaget at alt var klissvått! De hadde visst ikke klart å gjøre bagasjen tett etter oppretting!

 

Nå har det gått 1 måned siden jeg fant ut at det var lekkasje baki der, og det har gått 2 og en halv uke siden jeg sa i fra om dette hos Kverneland Bil. Jeg venter fortsatt på at dem skal få inn en av utlånsbilene dems slikl at de kan utbedre.

 

MEN! Jeg er ikke ferdig ennda!

Den nye støtfangeren de satte på har nå SPRUKKET OPP!!! -Fra høyre skruefeste (ca midt på fangeren bak, under) og opp til hullet + litt bortover, under det ene "staget" som går vertikalt i "hullet" til fangeren ).

Grunnen? Jeg ser at dem har brukt FOR STOR SKRUE til hullet, slik at den har sprukket først der nede. De har også GLEMT å sette på et metallstag som skal gå fra feste til feste bak, under. Dette staget fungerer slik at underdelen blir stivet opp og hemmer vinden fra å få tak i underdelen og ødelegge festene.

 

Dette så jeg forrige helg, og dro sporenstraks ned til Kverneland Bil og viste sjefen for karosseriavdelingen (jupp, samme kar) skaden. Han sa at; noe slikt kunne ikke blitt forårsaket av det arbeidet de gjorde, og at jeg mest sannsynlig hadde rygget (!) inn i noe. RYGGET INN I NOE! Man ser KLART og TYDELIG hva feilen kommer av! Jeg VET at plastikken brukt i støtfangere til denne Mondeo-modellen er temmelig skjør og sprø, og det minste sammenstøt ville resultert i merker, skraper, dprekker og andre ting, men IKKE skader som en kan se kommer nedenfra og opp, FRA skruefestet!

 

Jeg spurte hvor mye en ny støtfanger vil koste meg + lakkering; om lag 10-12 tusen. Penger jeg absolutt ikke har til slikt.

Og dette pga en mindre inkompetanse hos Kverneland Bil.

Fy FANKEN så sinna jeg er. Hvor skal jeg snu meg? Skal jeg klage til daglig leder ved Kverneland Bil? Skal jeg klage til forsikringsselskapet (lite sannsynlig)?

 

Skaden er midlertidig sparklet fra aksiden, og et alternativt fangerfeste er blitt laget for å hindre videre skader.

 

-

 

Men jeg er ikke den eneste med mindre bra erfaringer fra Kverneland Bil. Far min hadde sin 04' Mondeo stasjonsvogn til opplakkering av dørene grunnet rust. Når han fikk tilbake bilen så var det en masse "grunning-sprut" på dørpanelene, spesiellt forran.

 

 

Jeg kommer ikke til å gå til Kverneland Bil i Drammen med karosseri-skader noe mer, for det ender bare opp med at jeg sitter igjen med resten av feilene som de har forårsaket og nekter å gjøre noe med dem.

 

Korriger meg om jeg tar feil, men jeg er lei!

- 1993mod Ford Fiesta RS1800

- 2004mod Ford Mondeo Ambiente 2,0 Duratorq estate (Bluefin, K&N 57i)

- 1999mod Ford Mondeo Ghia 2,0 Zetec sedan (Bluefin, Ferrita 2,25" rustfri catback, K&N 57i, Morette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Drittservice på Kverneland bil Fjøsangerveien her i Bergen og. Fikk så mye feil deler fra delelageret der att det ikke var vits. Ikke fikk jeg unnskylding eller noe, forbannade overlegne drittfolk. Skulle tro nekene som har jobbet der såpass lenge skulle ha noenlunde kompetanse. Nei hold dere unna her og.

Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L

Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det med naf og forsikringselskapet. Du har rett til å klage på jobben dem har gjort. Jeg vet at Kverneland bil i Drammen er noe dritt. Så dette kom ikke som noe overaskelse på meg. Er ikke bare oppretingen som er en katastrofe. Det gjelder også dem som selger biler og deler der også..

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde blitt meget forbanna over slik slett kundebehandling! Kreds til deg for at du ikke klikket i vinkel når du snakket med den tydligvis inkompitente kaross-sjefen :)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk at de ikke forstår at de setter et dårlig rykte på seg selv. Det er jo det samme med Mercedes i Haugesund, far min leverte bilen inn pågrunn av at det hele tiden kom inn alarm om at det var lite luft i dekkene å slikt og noe annet, men desse var jo ikke reelle. Så leverte han bilen inn til Mercedes i Haugesund og fikk tilbake bilen senere på dagen eller dagen etter, husker ikke helt. Når han fikk tilbake bilen var den tom for diesel og etter 2 min kjøring kom alarmen inn igjen. Så måtte den inn igjen, de eneste de gjorde var å resette alarmen men ikke fikse probleme. Så begynte turboen å tulle, å da var de på den igjen, resette alarm, tom for disel ver gang. Til slutt valgte han å gå til Mercedes på Stord, å desse skiftet turboen å nå er bilen helt i orden, ingen alarmer. Så nå er det slutt på å gå til Mercedes i Haugesund. Mange andre og som har klaget på dårlig service.

 

Men de jeg synes er teit er at de som jobber der ikke forstår at de faktisk lager et dårlig rykte for merke de jobber for. Ingen som vil ha en Mercedes viss nærmeste verksted bare sender ut dyre regninger å ikke gjør jobben. off!

Mvh. Silje-Renée (http://www.srsuperteam.tk)

 

BMW 523ia Touring

Hyundai Accent 1996

Ford Sierra 1986 Bilcrossbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår