Volvo Villmann Skrevet Februar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2008 Er det noen som vet hvilke utvekslinger som er mulige å få org. til 240 trenger sårt en som er nærmest mulig 3-1 noen som vet Morten Siter 91" volvo 940 Bruksvogn 533000 km 75" volvo 242 sladde vogn 75" volvo 242 langtidsposjekt 72" volvo b57 buss 86" volvo 745 Proud member of Volvo Skrensærlag :) Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Februar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2008 3.15 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo Villmann Skrevet Februar 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 Men er det noen som vet hvilke biler denne utvekslininga sitter på orginalt? :) Morten Siter 91" volvo 940 Bruksvogn 533000 km 75" volvo 242 sladde vogn 75" volvo 242 langtidsposjekt 72" volvo b57 buss 86" volvo 745 Proud member of Volvo Skrensærlag :) Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 jeg har 3.15 i min. aksling fra 242 84-mod med M45. min skal byttes i en lavere da jeg skal inn med 5-trinns getrag da men. vil tro mange biler med M45 og B21A har denne utvekslingen. Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 Etter hva jeg har forstått er 3,15 ikke så veldig vanlig, for den skal visstnok forekomme originalt nettopp bare på 84-modell med B21A og M45. På denne årsmodellen kom firetrinnskassen i endret versjon med lengre sprang mellom girene og betydelig "lengre" bakakselutveksling (3,15), slik at en i sum fikk 1. til 3. gir omtrent som før, men et høyere 4. gir. Girkassen ble brukt videre i flere år, men da med 3,31-utveksling, uvisst av hvilken grunn. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 hvor står utvekslinga? Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 Det står utenpå bakakselen, på en lapp. Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 Etter hva jeg har forstått er 3,15 ikke så veldig vanlig, for den skal visstnok forekomme originalt nettopp bare på 84-modell med B21A og M45. På denne årsmodellen kom firetrinnskassen i endret versjon med lengre sprang mellom girene og betydelig "lengre" bakakselutveksling (3,15), slik at en i sum fikk 1. til 3. gir omtrent som før, men et høyere 4. gir. Girkassen ble brukt videre i flere år, men da med 3,31-utveksling, uvisst av hvilken grunn. da lærte jeg noe i dag også. skal uansett ut med den utvekslingen. inn med 3.73 tenker jeg. blir bedre med 5 trinns det. litt drag uten å ha 200 i 3. gir :) Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 Så det finnes M45 med lavere enn 1:1 på 4. gir? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Februar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2008 Nei, i 4. er det uansett 1,00. Men hvis en sammenligner... ...tidligere: 1. 4,03 eller 3,71; 2. 2,16; 3. 1,37; 4. 1,00; bakaksel 3,91; 3,73 eller 3,54... ...med 1984: 1. 4,33; 2. 2,32; 3. 1,47; 4. 1,00; bakaksel 3,15... ...får en alt i alt et 4. gir som er klart høyere pga bakakselutvekslingen, mens 1.-3. er litt mer som tidligere, siden de nye utvekslingene i 1.-3. gir langt på vei kompenserer for bakakselutvekslingen. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Februar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2008 jeg har 3.15 i min. aksling fra 242 84-mod med M45. min skal byttes i en lavere da jeg skal inn med 5-trinns getrag da men. vil tro mange biler med M45 og B21A har denne utvekslingen. Den 3,15:1 utvekslinga legger du for salg, for den er ideell på biler med V8 og 3-trins automat :) Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.