Gå til innhold

Utveksling

Ranger emnet


Volvo Villmann

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvilke utvekslinger som er mulige å få org. til 240 trenger sårt en som er nærmest mulig 3-1 noen som vet

 

 

 

Morten

91" volvo 940 Bruksvogn 533000 km 75" volvo 242 sladde vogn 75" volvo 242 langtidsposjekt 72" volvo b57 buss

86" volvo 745

Proud member of Volvo Skrensærlag :)

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 3.15 i min. aksling fra 242 84-mod med M45.

 

min skal byttes i en lavere da jeg skal inn med 5-trinns getrag da men.

 

vil tro mange biler med M45 og B21A har denne utvekslingen.

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har forstått er 3,15 ikke så veldig vanlig, for den skal visstnok forekomme originalt nettopp bare på 84-modell med B21A og M45.

 

På denne årsmodellen kom firetrinnskassen i endret versjon med lengre sprang mellom girene og betydelig "lengre" bakakselutveksling (3,15), slik at en i sum fikk 1. til 3. gir omtrent som før, men et høyere 4. gir. Girkassen ble brukt videre i flere år, men da med 3,31-utveksling, uvisst av hvilken grunn.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har forstått er 3,15 ikke så veldig vanlig, for den skal visstnok forekomme originalt nettopp bare på 84-modell med B21A og M45.

 

På denne årsmodellen kom firetrinnskassen i endret versjon med lengre sprang mellom girene og betydelig "lengre" bakakselutveksling (3,15), slik at en i sum fikk 1. til 3. gir omtrent som før, men et høyere 4. gir. Girkassen ble brukt videre i flere år, men da med 3,31-utveksling, uvisst av hvilken grunn.

 

 

da lærte jeg noe i dag også. skal uansett ut med den utvekslingen. inn med 3.73 tenker jeg. blir bedre med 5 trinns det. litt drag uten å ha 200 i 3. gir :)

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, i 4. er det uansett 1,00. Men hvis en sammenligner...

 

...tidligere: 1. 4,03 eller 3,71; 2. 2,16; 3. 1,37; 4. 1,00; bakaksel 3,91; 3,73 eller 3,54...

 

...med 1984: 1. 4,33; 2. 2,32; 3. 1,47; 4. 1,00; bakaksel 3,15...

 

...får en alt i alt et 4. gir som er klart høyere pga bakakselutvekslingen, mens 1.-3. er litt mer som tidligere, siden de nye utvekslingene i 1.-3. gir langt på vei kompenserer for bakakselutvekslingen.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 3.15 i min. aksling fra 242 84-mod med M45.

 

min skal byttes i en lavere da jeg skal inn med 5-trinns getrag da men.

 

vil tro mange biler med M45 og B21A har denne utvekslingen.

 

Den 3,15:1 utvekslinga legger du for salg, for den er ideell på biler med V8 og 3-trins automat :)

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår