Gå til innhold

Tenker på å kjøpe en coupe 2.3Q, åssen er disse

Ranger emnet


høggeren

Anbefalte innlegg

Galvanisert på disse ja.

 

Ikke vær redd for Km på disse gamle, jeg er heller skeptisk til biler som selger påstår har gått lite :)

300,000km er som en tur i parken for disse gamle 5`er motorene :)

 

Mine har passert 300,000 for lenge siden :)

 

 

Prisen kommer litt ann på hvilken bil det er snakk om, en 20V quattro ligger en del høyere en 10V fwd osv....

1991 Audi 90 quattro 20V

1997 Audi S6 Plus Sedan

1997 Audi A6 1.9TDI Avant

2000 Mazda 323 Glx (konebil ;) )

x 20stk Audi 90/100/200/S2++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10v=136 hk

20v=174 hk

Med andre ord er det en 10 ventiler.

 

10v-en tåler masse juling, så jeg ville ikke bekymra meg mest for motoren.

Det som er verdt å sjekke er om motoren tikker fælt og om den bruker mye olje.

Hvis den tikker er det gåene ventilløftere og hvis den har høyt oljeforbruk er det vel ofte ventiltetningene som er ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må rette deg litt rioi :)

 

-10V KV 2,2 hadde 136hk ,10V NG 2,3 hadde 134hk med KAT :)

-174Hk er det 2,8 V6 motoren som har.

 

20V (7A) hadde 169hk på de gamle med grenrør, mens de som ble solgt etter 1989 hadde vanlig manufoil.... og hadde 167hk :)

 

Det finnes også (meget sjelden) en 2,0 20V motor som hadde 160hk..

Har sett bare 1stk i norge med denne motoren :)

Disse ble solgt i land som hadde spesielle krav til motorvolum/avgass osv..... bla belgia:)

1991 Audi 90 quattro 20V

1997 Audi S6 Plus Sedan

1997 Audi A6 1.9TDI Avant

2000 Mazda 323 Glx (konebil ;) )

x 20stk Audi 90/100/200/S2++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki,

Det ble byttet reg reim og ventilløftere for 12.000km siden,

nye foringer i stab stag og endeledd.

og nytt bakre eksos annlegg.

 

Tenkte på å få han til å kjøre den på naf test, og få han til å sende papirene til meg.

Finner de det meste av feil og slikt eller??

Les signaturreglene: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En naf-test vil sjekke det aller meste ja.

 

Om en Audi Coupe 2,3 quattro har gått 225.000 hadde ikke jeg uroet meg ett sekund over (min 2,3Q Sedan har gått 234.000).

Men selfølgelig, som jeg skreiv i ett annet innlegg her på forumet, tilstanden på en bil vises ikke ved km-stand, men ved hvordan forrige eier(e) har behandlet bilen.

 

Dette er en slitesterke bil med en enda mer slitesterke motor.

Også så utrolig herlig lyd da:) (senest i dag tok jeg meg selv i å åpne takluka i en tunnel og gi flat pedal:D)

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kammerat som hadde 2,3 10v. Den brukte nesten ikke bensin, å den hadde trimkam. Jeg har en 2,3 20V med chip, den bruker litt bensin, men på langkjøring så ligger den på litt under litere, blandet har jeg ikke giddi å sett på. Regner mellom 1 og en halv ca.

 

Jeg er veldig fornøyd med bilen min, har kostet på en del, men absolutt vert det etter min mening.

 

 

 

Audi Coupè Quattro 2,3L 20V ca 190 Hk. ifølge chip lev. Men tørr ikke si sikkert

Verden er farlig ingen har overlevd enda!

Lev Livet Kjør Audi! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte min 1991 90 20V quattro oppover til lofoten i fjor.... og da fikk vi en nøyaktig måling på 0,82pr mil :), kjørte på natta og hadde jevn fart......

 

hadde en 90modell for 5år siden... og den hadde Chip.... Mener å huske den var ganske tørst ;)

 

Mener å huske at med chip fikk du ca 18hk og 20nm mer.....

1991 Audi 90 quattro 20V

1997 Audi S6 Plus Sedan

1997 Audi A6 1.9TDI Avant

2000 Mazda 323 Glx (konebil ;) )

x 20stk Audi 90/100/200/S2++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår