Gå til innhold

240 tåke/grøftelys!?

Ranger emnet


[JR-Performance]

Anbefalte innlegg

Holla! Har greid å knuse tåke/grøftelysa på 240'en min!

 

lurer på om det fremdeles går ann å få tak i slike gode gamle "firkantet/rektangulere" grøftelykter?? ser mange 240 rundt om som har slikt.. alle jeg finner på nett nå eg ovale eller runde!! :(

 

noen som vet? eller evt noen som har noen gamle liggende? :-)

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en tur på bilskroten. Folk skroter jo bila med ekstralys og alt som er nå for tida så. Ser flust av nye fine spoilerlys og div på skroten ihvertfall:) Og de biltemagreiene der er litt dårlige dessverre. Ruster opp veldig fort, dårlig lysbilde og de er en del mindre enn de originale bosch lyktene som kom på volvo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en tur på bilskroten. Folk skroter jo bila med ekstralys og alt som er nå for tida så. Ser flust av nye fine spoilerlys og div på skroten ihvertfall:) Og de biltemagreiene der er litt dårlige dessverre. Ruster opp veldig fort, dårlig lysbilde og de er en del mindre enn de originale bosch lyktene som kom på volvo.

 

 

jeg driter i hvordan lysbildet er på tåkelysa, merker ikke at de er på viss du kjører "lovlig" med dem. hehe

 

vil bare ha det rette stuket jeg;)

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt bortskjemt som bor midt i mellom to bilhoggerier med 15mins avstand skjønner jeg:)

Men hvis det bare er markeringslys du er ute etter, funker Tema lyktene greit. Jeg hadde de vanlige tåkelysene dems før, de til 139kr paret omtrent med rist foran glasset. Klipte vekk de midterste ribbene foran glasset og la på litt grå sotefilm, så ble de ganske pene. Men lyset var jo til å le seg ihjel selvfølgelig:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke lov å bruke tåke/grøftelykter etter det er blitt mørkt, så de trenger vel i teorien ikke være så jævla sterke:P? hehe

 

ser dem jo ikke på dagen uansett... norge i en colakork...

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha tåkelys som lyser godt, kan man vel bare montere no tusenmetere med en gang! hehe, dem fleste skal vel bare ha det for stuket sin skyld, som du sa. Så det akkurat i teorien er lovlig å kjøre med. Mye teite regler og piss ang tåkelys/spredere asså!:S

02' Nissan Navara

91'240, søndagsbil

x88'740 turbo intercooler

x92'240, sladdebil

x86'240,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med tåkelys er å bruke de når det er tåke og/eller sterk snø. Og da trenger du lys som lyser opp veien, samtidig som de sitter lavt nok til å ikke blende deg. Å bruke tåkelys når det er vanlig mørkt, eller på høylys dag viser ikke til annet enn at sjåføren selv er litt omtåket.

 

Og til alle som skal skrive at tåkelys ikke blender, prøv å kjør mot noen som har litt feilstilte tåkelys på en regntung natt med en 20 år gammel oppripet og jævlig frontrute, og fortell meg så at det ikke stemmer.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, men man merker ikke vanlige kjørelys når det er lyst ute heller? og møtende trafikk legger like godt merke til park+tåke som normale kjørelys.. er min mening vertfall!

 

og jeg foretrekker park+tåke vertfall. skiller seg ut blandt mengden :-)

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til alle som skal skrive at tåkelys ikke blender, prøv å kjør mot noen som har litt feilstilte tåkelys på en regntung natt med en 20 år gammel oppripet og jævlig frontrute, og fortell meg så at det ikke stemmer.

 

ikke noe bedre å møte en bil med høyt stilte vanlige lys heller da!!! hvis tåkelysene hadde vært rikti montert og justert, hadde d ikke vært noooen problem:) problemet er at folk ikke tenker på annet enn utsende når tåkelysene blir montert å får de justert skikkeli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår