atrlien Skrevet Februar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2008 Hei er der noen som kan hjelpe meg er så fortvila.Jeg kjøpte en dodg chrysler voyager 3,3 1992 for et år siden men den har bare virka i ca 4 mnd til sammen.Begynte med at den ikke vile gire,fikk overhalt girkassa og byta convørteren.Da virka den fint i 3 dager.Så begynte den bare og fjuske når vi kjørte,tok opp en føler og vaska den å setta den på plass igjen.Da gjikk den fint i en dag.Nå vil den ikke gire opp til 4 gir.går fint å rygge,den går fint fra 1-2 gir,fra 2-3 gir så virker det som at den hopper ut av gir da må man slippe gassen så går den i 3 gir. Men den vil ikke gire mere opp over. takk til alle svar jeg får. Hilsen en dame som er meget fortvila. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Februar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2008 Klag til de som overhalte den. Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
atrlien Skrevet Februar 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 men jeg er lit redd for at jeg har gjort noe gale,og da kan jeg ikke klage. når girkassa ble setta inn etter overhalinga så blei det for mye olje i kassa og det kjørte jeg med lit før vi fikk tappa ut noe av olja.Kan jeg da ha ødlagt den? takk for alle svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ian928 Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 Det kan kanskje ha noe med en vaier som går fra gasspedalen til girkassa. (i og med at den girer når du slipper gassen) Men jeg er enig med "Kverna", snakk med de som har ovehalt girkassa. Hva kan du ha gjort galt? Var det du som fylte for mye olje eller var det de som overhalte kassa? Du vet at du kan lese ut feilkoder på denne bilen selv? Se her: Chrysler, Plymouth, and Dodge computer fault codes Hvis du får ut koder (det er ikke alle feil som blir "oppfattet" av hjernen har jeg erfart) så kan du jo ta det opp her? Men for all del, gå til de som overhalte girkassa. Siter Ian 1998 Range Rover 4,6HSE, 1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S 1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt 1956 Land Rover 86" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
atrlien Skrevet Februar 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 tusen takk for svare jeg fikk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
atrlien Skrevet Februar 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2008 Hei nå har jeg fått sjekka gear wieren men det var ikke noe feil på den,men jeg har fått ut feilkode nr 53 hva betyr det? har det noe med girkassa og gjøre? eller er det noe annet? noen som vet dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roystka Skrevet Februar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2008 Gjør ikke noe om du fyller for mye vet om folk som fyller mer en vanelig pågrunn av at nivået er litt for lite standard.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Februar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2008 Gjør ikke noe om du fyller for mye vet om folk som fyller mer en vanelig pågrunn av at nivået er litt for lite standard.. Å fylle for mye olje på en automat kasse er like skadeligt som å fylle for lite. Og at en produsent sender ut flere hundre tusen automat kasser der nivået er for lavt som standard er bare tull, en automat kasse har et minimums og et maximums nivå, og en bør holde nivået innenfor dei to merkene Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ian928 Skrevet Februar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2008 Heinå har jeg fått sjekka gear wieren men det var ikke noe feil på den,men jeg har fått ut feilkode nr 53 hva betyr det? har det noe med girkassa og gjøre? eller er det noe annet? noen som vet dette? Hmmm, den var ikke enkel: 53: Logic module internal problem Det har tydeligvis noe med girkassa å gjøre. Det vanligste er tydeligvis at det er brukt feil type girolje! Du kan prøve så skifte giroljen først, hvis ikke det hjelper kan du prøve noe helt gratis: Du KAN håpe at det er nok å "trene opp kassa igjen". Se et stykke ned på sida her: Chrysler, Plymouth, and Dodge four-speed automatic transmission repairs Hvis ikke, ta med dette til de som har fikset girkassa: A604 Transmission Codes Det står her at feilen faktisk er knyttet til en sensor på 3.gir! Det står også at siden du IKKE har feilkode 36 * 53 så betyr det at det mest sannsynlig ikke er noe mekanisk galt i girkassa. Vis dette også til mekanikerne dine: The A604 Chrysler, Plymouth, and Dodge four-speed automatic transmission repairs Til slutt, har verkstedet ditt tilgang til datautstyr som kan lese feilkoder fra girkassa? Disse kodene er ikke tilgjengelig med nøkkelen og må leses ut med spesialutstyr. Det kan være vedt det å sette bilen inn på et Chrysler verksted og få dem til å sjekke disse kodene i steden for å bare lete i villrede... Lykke til! Siter Ian 1998 Range Rover 4,6HSE, 1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S 1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt 1956 Land Rover 86" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
atrlien Skrevet Mars 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2008 Hei igjen tusen takk for svar jeg har fått av alle. Jeg skulle bytte girolja og da var der masse metal biter i olja. Hvet noen om hva det kan komme av? når girkassa blei overhalt så ble allt bytta ut.Jeg seer at dere skriver at jeg burde ta den med til et verksted men det er så langt ca 9 mil, så jeg vil prøve så lenge jeg kan med mine mekanikere. Takk for alle svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Mars 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2008 Metallbiter i kassa, da har du havari, kan komme av feilaktig montering av converter, for dårlig rensing av kassen etter overhaling bl.a, rekner med at firmaet du benyttet til overhalingen har benk til å teste kassa i etter overhalingen, og benk kjøringen er ikke bare for testing, men også for rensing av kassenfor å få ut gammel skitt, og urenheter som kan komme under overhalingen, så da bør du levere den tilbake til der du fikk den overhalt, slik at dei kan sjekke om det er noe dei har gjort feil, eller om det er andre årsaker til at den har havarert Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ian928 Skrevet Mars 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 Hei igjen tusen takk for svar jeg har fått av alle.Jeg skulle bytte girolja og da var der masse metal biter i olja. Hvet noen om hva det kan komme av? når girkassa blei overhalt så ble allt bytta ut.Jeg seer at dere skriver at jeg burde ta den med til et verksted men det er så langt ca 9 mil, så jeg vil prøve så lenge jeg kan med mine mekanikere. Takk for alle svar. Jeg regner med at dine mekanikere tar ansvar, og da bør de få anledning til å gjøre dette riktig igjen. Jeg mener ikke at du skal gå til et annet verksted, gå til de som har gjort jobben. Metallbiter i olje tyder på at de har gjort noe feil når de overhalte, så det er ut med kassa igjen... Kjedelig sak, jeg føler med deg. Siter Ian 1998 Range Rover 4,6HSE, 1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S 1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt 1956 Land Rover 86" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
atrlien Skrevet Mars 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 Hei jeg vil takke alle som har hjelpt meg her,det har vært til stor hjelp. Men nå som girkassa er havarert så gider jeg ikke mere på dene bilen. Jeg kjøper en anna bil som har 7 seter. Men takk til dere alle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.