Gå til innhold

hvilken diff er dette??

Ranger emnet


Ken Karijord

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ingen som har navnet på dn?:)

Den ser ihvertfall sånn ut:

DSC01011.jpg

 

 

Jeg vurderer å bytte lamellene i akselen min, men alle snakker om det forspenn greiene. Er det mulig å få et høyere forspenn? Ved å kjøpe andre lameller eller noe.

Er det noen som har bytta lameller på en sånn aksel før?

kosta ikke mer enn 1400,- for 2 nye lameller på Volvo, Med gode rabatter da :)

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite dumt spørsmål, men når man øker forspennet i akslingen, vil dette si at den slipper senere enn den gjør orginalt?

 

På min aksling f.eks, så kan jeg lett ta piruetter i 1.gir på tørr asfalt, men idet jeg legger inn andre, clutcher litt for å få turtall, slipper clutch etc, så spinner den bare på ene hjulet. Siden den får mer moment og da slipper taket.. Men om jeg øker forspennet, kan jeg klare piruetter i 2.gir, eller er jeg helt på bærtur her?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såvidt jeg har skjønt så shimser du forspennet og øke antal newton som skal til for den løser ut.Derav "den sperrer 75%"når noen som har sier de har sperre.. Er ikke prosent men newton som skal til før den løser ut. Newton er jo Vekt gange arm feks du har 75 kg vekt (Din Ideal Kropp hehe)og 1 meter arm så skal du ta rimleig hardt i for å få den til å løse ut.Finest hvis lameller og schims laget til rally og racing som skal tåle 140nm. og så kan du schimse extra etter det....

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Var igrunnen det jeg hadde trodd også. :) Takk for kjapt svar. Uansett, den siden du linka til, fant ingen sterkere lameller/shims der.. Eller. var jo til endel differ, men vet ikke hva min heter. dana 30, thorsen osv.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår