Gå til innhold

Min 1,9 TDI 4motion Sportline

Ranger emnet


noldeeus

Anbefalte innlegg

Etter mye om og men, med mange forskjellige biler gjennom stortsett hele vintern har det nå endelig kokt ned til at jeg skal ha denne Golfen. Egentlig en helt grei bil, men noe modifikasjoner må til.

 

- Powerboks/chip (usikker)

- Ipod adapter

- Xennon lys

- Oettinger felger (sommer)

 

26_1010228361.jpg

 

Som dere sikkert veit er dette ingen sprek bil så dette må det gjøres noe med. Jeg lurer derfor på om det er noen som har peiling på hva som er den beste løsningen. Pappa hadde en sånn KCR boks på audien sin en gang i tiden og det hjalp fært både på nm, hk og utslipp. Det er en sånn som dette: KCR Produkter AB, Tel 0515 - 801 50 Fordonssökning/Visa fordon

Men viss det er noen som veit om andre måter eller merker som gjør samme nytta enda bedre så er jeg veldig interessert i høre om det :)

Noen barn er brune som et nystekt brø'

Noen barn er gule og noen barn er rø'

Noen barn er hvite, noen nesten blå.

Meget er forskjellig - men det er utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ville kanskje heller kikka på 2,0l TDI som starter på 140hk/320nm om du syns 1,9TDI har altfor lite hester.

 

Ellers, har du fått testa 4-Motion på vinterføret? Er det moro? :D

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd om du skal kjøpe Golf:

- Har du råd, kjøp 2,0TDI istedenfor 1,9TDI.

- Kjøp for all del ikke "powerbox". Det hadde aldri jeg utsatt min motor for

- Kjøp en med originale Xenon lys. MÅ være automatisk justerte, og det er såvidt jeg har fortstått noe herk å ettermontere.

- iPod adapter selger vel Møller, og den kobles enkelt på cd-veksler utgangen

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.

Det ble den bilen med 1,9 liter siden jeg fikk den såpass billig osv... Hadde ikke rå til noe annet uansett. Firhjulstrekken funker helt optimalt den. Nå skal ikke jeg si så mye, har ikke kjørt bil mer enn et par år og kan vell ikke si at jeg utrolig god til å kjøre bil. Har ikke kjørt andre biler med 4hjulstrekk heller :P Men jeg kommer meg opp over alt, har aldri satt meg fast og den er arti å kjøre med siden den trekker litt bak også :D Enkel bil å få firhjulssladd med.

 

Sett borti fra dette sto vinterhjula på når jeg fikk den og når jeg skulle legge om til sommerhjula fant jeg ut at den ene sikkerhetsbolten er totalt utslitt så jeg måtte til den lokale vw forhandlere for å få av denne bolten. Utorlig teit sak. Jeg kjøpte meg likegodt 4 sånne vanlige bolter å byttet ut sikkerhetsboltene med de. Har bare stygge felger på den nå uansett så det er vell ingen som har lyst på de :P

 

Jo også sto bilen stille et par dager når den værste snøen kom så den ble helt nedsnødd og når jeg da rygget den ut løsnet det masse plastik fra under motoren. Fatti. Skal det liksom ikke gå an å rygge bilen gjennom snø?

Noen barn er brune som et nystekt brø'

Noen barn er gule og noen barn er rø'

Noen barn er hvite, noen nesten blå.

Meget er forskjellig - men det er utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Ja man kan lure. Jeg måtte rygge opp til hytta for et par uker siden pga MYE snø (skulle hatt 4motion ja :) )

Det førte visst til at den ene ABS sensoren røk. Møller bytter heldigvis (og selfølgelig!) som en reklamasjon.

 

Ja jeg må nesten si at kvaliteten på vw virker litt skremende så langt. Nå har clutshen begynt å hoppe når bilen er kald på morran eller hvis den har stått en stund. Er dette normalt? Og er dette sunt? Bilen har ikke gått stort mer enn 60.000 og skal vell ikke være slitt ut av den grund? Heldigvis er garantien på bilen fram til sommern.

Noen barn er brune som et nystekt brø'

Noen barn er gule og noen barn er rø'

Noen barn er hvite, noen nesten blå.

Meget er forskjellig - men det er utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår