OddBA Skrevet Februar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 Hei. Jeg skal kjøpe meg bil snart, og har lurt litt på Audi A6 stasjonsvogn. Det jeg lurer på er hvilken modell jeg bør velge. Vet noen om det skjedde noe med blien fra 1998-99 til 2000-01?? Og hvilken motor bør jeg velge. Jeg har sett på 1.8T eller 2.4 V6. Hvis det er noen av dere som er kjent med bilene så kom gjerne med gode forslag.:thanks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JeanDaniél Skrevet Februar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 Hei.Jeg skal kjøpe meg bil snart, og har lurt litt på Audi A6 stasjonsvogn. Det jeg lurer på er hvilken modell jeg bør velge. Vet noen om det skjedde noe med blien fra 1998-99 til 2000-01?? Og hvilken motor bør jeg velge. Jeg har sett på 1.8T eller 2.4 V6. Hvis det er noen av dere som er kjent med bilene så kom gjerne med gode forslag.:thanks Et lite problem som skjedde med A6 (stasjonsvogn) i 99-00, var at det skjedde noe galt med hjulstillingen.. Dette var et ganske normalt problem, hvertfall blant stasjonsvognene, men da lett å få fikset hos verksted. Dette var 1.8T. Ellers er det ikke noe jeg vet om akk nå. Siter - Volvo V40 T3 Summum 2013 - Volvo V60 Summum 2012 Solgt - VW Polo 1996 Solgt - BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SierraTyphoon Skrevet Februar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 Jeg for min del hadde gått for 2,5tdi. Nyyydelige motorer, i mine øyne hvert fall. Og i tillegg hadde jeg ville ha prøvd å finne en med orginal navigasjon plus. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
canberra Skrevet Februar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 2,5 tid, nydelige motorer ja, men som sagt som før, regn med endel utgifter når verksteds timene kommer, halve armen for reg reim skifte jo. Men ellers synes jeg ikke at forstillingene på a6ne er et stort probl. Siter AUDI a6 1.8T MTM steg3 limousine xNissan 200sx S14 95 SOLGT xE230 W210 Mercedes KONDEMNERT xgolf 3 vr6 SOLGT xGolf gti g60 SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Erik Johannesse Skrevet Februar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 Også ere dissa kammane på 2.5TDI da.... Sjekk at disse er byttet.... Vis ikke møter du nok en svært hyggelig verkstedbesøk. Ellers erre generelt på A6 4b multilink forstillingen. Fordel om alle armer er byttet til forsterket. men om du er litt handyman får du tak i forsterket utgave til 3000,-. Har selv ett slikt sett og er nydelig og kjøre med. 1.8T er jo ikke den mest opptimale motoren i en A6 ettersom det er stor og tung bil. Om du velger 1.8T gjør det seg og chippe den. Ellers er 2.4 v6 go motor og går greit. 2.7T v6 er jo gromt men ikke massevis for salg vanligvis. Sjekk innerhjulbuene bak. Har vært tilfeller og funnet noe tull der. Siter 95` VW vento 95` Audi S2 avant 97` MB C200 Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulars Skrevet Februar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2008 Jeg ville gått for 2,5 tdi (180hk) Den kom senere enn 150hk og har kvitta seg med "barnesykdommene" Har selv 1,9 tdi (110hk) og kan ikke si annet enn at jeg er meget godt fornøyd. Høres lite ut med 110hk i en så stor bil, men den drar greit på alle girene og fungerer utmerket til småkjøring og langkjøring. Dessuten er dette en motor som har vært med lenge og er uten noen større svakheter og er billig og holde ved like. Alt i alt kommer det an på hvor mye du vil legge i en bil. Men sportsinteriør er å anbefale! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pixxl Skrevet Februar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2008 Jeg ville gått for 2,5 tdi (180hk) Den kom senere enn 150hk og har kvitta seg med "barnesykdommene" Litt uenig her. eg ville heilt klart satset på ein 150hk a6. Med chip så er denne mer en sprek nok 195hk 395nm. Kammene i 180hk AKE motoren er mye svagere holder knapt 120000. Min a6 er nå gått 300000km med orginale kammer (AFB). vet om flere med 150hk AFB motoren som er godt langt over 200000km uten å måtte skifte kammer. Mens så sei alle som kjører med AKE har verdt nødt til å skifte før bilen er godt 150000km. Skyt meg gjerne vis eg har feil, men eg trur ikke eg har det. Siter - 98 Audi a6 2,5tdi - 82 Vw Golf 1 Weber x 96 Vw vento x 99 TT x 00 Seat Leon x 02 Seat Leon x 92 Golf cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hummm Skrevet Februar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2008 Vet såfall at min far hadde en a8 med 2,5TDI som hadde 150hk originalt, og denne holdt hele tiden han hadde den såfall (10km - 175 000km). Denne var i tilleg passe godt trimmet av Dahlback. Ellers kan det nevnest at om du ikke er noen råkjører, så holder 1,9TDI bra til en A6. Dama har en slik, og jeg synest den går ganske greit :) Siter BMW 535D Hartge X:Audi A6 1,8TQ, Audi RS2 MTM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.