Gå til innhold

På utkikk etter ny bil

Ranger emnet


Hansien

Anbefalte innlegg

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja..det er ikke akkurat så lett..hehe

Tjaa.. nå mener ikke jeg en bil man aldri ser etter veien, men en bil som ikke er den første man ser etter veien :P

 

e39 går det en del av.. BMW generelt og. (Untatt de med M på da, som faktisk er tenkelig)

 

Dere nevner mange fine biler her.

En dere ikke har nevnt er Mazda MX-5.

Riktignok cabriolet, men det er ikke noe problem å få tak i hardtop til disse bildene

Mange av bilene som selges følger dette med på.

Bilene har jo også store stylingmuligheter.

 

Noen eksempler:

Klikk her

Klikk her

 

Får vell sikkert noe kjeft nå, men jeg synes MX-5 er litt homobil når den er orginal. så skal jeg kjøpe en sånn en så er det å skjule bilen til jeg har fått på litt plastik og felger.

Men ellers så er det en tøff bil. og hardtopp er meget ønskelig.

 

Jeg har en Audi A3 1.8Turbo Quattro 2001 mod Facelift

kan ordne bilder av den om ønskelig,

Rå 4x4

Selges Grunnet Liten jente på tur i min jentes mage ^^

Det og pris takk :)

 

 

Som et par andre har nevt her. Lexus IS200 virker til å være en god bil og etter ryktene jeg har hørt så er den rimelig driftsikker. True?

Hvordan er disse bilene å kjøre osv?

Hvilken motor er det som regel sitter i disse bilene?

Har falt litt for disse bilene da de er fine orginalt og litt felger og plastikk så er jo bilen knall.. Må heller ikke glemme litt mer motor :p

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MÅ bare ha e39 BMW 5-serie eller 7-serie e38!

Diesel er selvfølgelig tingen(driftsikkert og svartrøyk+ tøffare lyd)

f.eks 725tds, 525tds/530d.

 

eller Mercedes W210 E-klasse.

 

320cdi er det itte mange bilene som kjører ifra.

Glømmer itte en 320cdi som slang over en bakketopp forbi vårs i 160kmt, lurer nok på om han vart nervøs:P

 

Alt anna blir noe drit i forhold...Bensin er på veg ut, det er teit!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MÅ bare ha e39 BMW 5-serie eller 7-serie e38!

Diesel er selvfølgelig tingen(driftsikkert og svartrøyk+ tøffare lyd)

f.eks 725tds, 525tds/530d.

 

eller Mercedes W210 E-klasse.

 

320cdi er det itte mange bilene som kjører ifra.

Glømmer itte en 320cdi som slang over en bakketopp forbi vårs i 160kmt, lurer nok på om han vart nervøs:P

 

Alt anna blir noe drit i forhold...Bensin er på veg ut, det er teit!

 

 

Når ble svartrøyk kult på en vanlig bil ? Trakor kansje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble svartrøyk kult på en vanlig bil ? Trakor kansje..

 

HAHA!

 

Husker når jeg gikk i første klasse på skolen, da det om å gjøre å tegne en liten men realistisk traktor, for å så fylle hele resten av arket med eksos og røyk.

 

Uansett så må jeg si meg litt enig med deg Hansien, MX5 må ha riktige felger og litt senk for å bli litt tøff.

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA!

 

Husker når jeg gikk i første klasse på skolen, da det om å gjøre å tegne en liten men realistisk traktor, for å så fylle hele resten av arket med eksos og røyk.

 

Uansett så må jeg si meg litt enig med deg Hansien, MX5 må ha riktige felger og litt senk for å bli litt tøff.

 

Touchè :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist en admin har lyst så er det et par poster litt lenger opp her du kan slette!(trenger vell ikke å si hvem)

 

Toyota is200 er vel en av de mest driftsikre bilene som er på markedet, samt at julene trekker i rett ende...

 

Hmm... is200 blir mer og mer aktuell i mine øyner.

får lete litt på autodb, finn og andre sider etter gode tilbud.

 

Hva er det man burde passe på når man ser på disse bilene?

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist en admin har lyst så er det et par poster litt lenger opp her du kan slette!(trenger vell ikke å si hvem)

 

 

 

Hmm... is200 blir mer og mer aktuell i mine øyner.

får lete litt på autodb, finn og andre sider etter gode tilbud.

 

Hva er det man burde passe på når man ser på disse bilene?

 

Bortsett fra alle de vanlige tingene du bør sjekke ved kjøp av bruktbil, så bør du se etter om CD-spilleren fungerer.

 

Toyota ga 5 års utvidet garanti på disse (dvs at en 99 mod fikk byttet gratis tom 04), da de hadde/har en tendens til å få ERR-3 feil. Da spyttes ikke CD'en ut, ei heller leses dem. Ny spiller koster ca 17000,- hos Toyota dersom spilleren er utenfor garanti. Dette sjekker du med en forhandler. Det har vist seg at reperasjon ikke hjelper i noen særlig grad, og at spilleren bør byttes.

 

Ellers er det ikke mye å være bekymret over. Det er en Toyota med det lille ekstra. Det betyr at du får den samme driftssikkerheten som du vanligvis får, men at du i tillegg får kjøreglede og en bil som ikke er i nærheten av å være kjedelig.

 

Det finnes også en mengde aftermarketdeler til denne bilen, som gjør at du kan "gjøre den til din egen". Det fås mye i Japan og England (modellkoden på IS200 er GXE10. Amerikanernes IS300 har SXE10. Dette er fint å vite når man er på tur på nettet etter deler).

 

Lykke til!

 

EDIT:

 

Vil bare nevne det at myten om at deler til Lexus er så mye dyrere enn alt annet ikke er sant. Visse deler er dyre, men slitedeler koster som oftest det samme som f.eks. slitedeler til en Avensis.

- '11 Lexus CT 200h
- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]
- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]
- '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår