Gå til innhold

kimmen^

Bruker
  • Innholdsteller

    32
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om kimmen^

  • Bursdag 04/29/1987

Contact Methods

  • Bosted
    Sarpsborg

kimmen^'s Achievements

  1. Er ikke kalipere svindyrt? Det virket ut som de kun lå på når jeg brukte håndbrekket.
  2. Heisann, Bil: Nissan Almera 1,4S 98'mod. Var for en liten tid tilbake på EU kontroll. Fikk da 2'er feil på skiver og håndbrekk. "Mer enn 25% rust på en side av skive. Begge sider bak og venstre foran." "Parkbrems for lang vandring + ingen virkning venstre bak" Nuvel. Jeg hadde det i hodet at det kunne være noe med bremsene. For det første hang bremsen seg på i vinter, regner med at det hadde noe med håndbrekket og gjøre, og det virket ut som det frøs. Bremsene ble da veldig veldig varme bak og det var nok også med på og ødelegge de noe mer. Verkstedet skulle ha en shitload med penger for og gjøre jobben. Mener det var 7.000kr bare for og bytte skiver og klosser, det andre evnt. i tilegg. Så student som jeg er har jeg satt meg inn for og gjøre dette selv. Bestilte deler via regnr og jekka opp bilen i helga. Når jeg fikk av den første skiva bak ser jeg at den er godt medtatt. Den er ganske ruglete ( sirkelspor ) og det har faktisk løsnet et par biter ( flasset av ) på baksiden. Nå har jeg ikke sett på det foran enda, men kan dette være grunnen til at styret og bilen har vibrert endel ved kjøring og bremsing? Når jeg driver og bytter etter beste evne ser jeg at skivene er mindre enn de som sitter på. Og klossene passer faktisk ikke i kaliperen. Så jeg har nok fått feil deler, og skal opp og bytte imorgen igjen. For å gjøre en lang historie kort. - Tror dere grunnen til vibrering i ratt og bil er pga. bremseskivene som jeg beskrev? Evnt kansje i kombinasjon med dårlige dekk? - Noen som har vært borte i dette at bremsene legger seg på på denne modellen? Hva kan være feil? Bør jo få ordnet dette samtidig så ikke de nye skivene blir ødelagt også. Sier på forhånd tusen takk for all hjelp jeg kan få :) Kim.
  3. Heisann! Er på utkikk etter ny bil om dagen og har snublet over denne som jeg skal se på til lørdag : http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16157791&WT.svl=Bilde Hvis bildene ikke lyver , service er fulgt opp og rust er minimalt eller ikke tilstede , vil dette være et godt kjøp for prisen ? Evnt. hvilken pris burde den ha stått til. Er det spesielle ting jeg bør se etter ved nykjøp av bil , eller almera N15 spessielt ? Har noen erfaringer med 1,4L motoren på 87hk ? Jeg kjører mest blandet kjøring , er relativt flatt her jeg bor og har ikke per dags dato behov for spessielt med muskler , er denne motoren veldig lat ? Er det noen spesielle kjøpskontrakter jeg bør ta med eller andre forhåndsregler jeg bør ta for og ikke bli "lurt" ?. Håper på noen svar før lørdag da jeg skal se på den :-)
  4. Heisann! Starta bilen på jobb idag , og den starta som ei klokke som vanlig. Kjørte deretter til matbutikken 3min unna. Når jeg kom ut derifra var bilen helt dau. Det er lys i dashbordet når jeg vrir om tenningen men det kommer ikke såmye som et lite pip fra startern , men bilen gikk kjempefint og dytte igang. Jeg har meget lite peiling på bil så for meg høres det jo ut som startern kan ha gått , kan det evnt være sikringer / releer el lignende som har tatt kvelden ? Er det evnt en vanskelig jobb og få byttet starter og koster det mye nytt/brukt ? Jeg observerte også flytende veske under bilen , kansje en 1dl eller 2dl. Dette var spylevæske eller frostvæske , men jeg har mistanke om at det er en liten lekkasje i frostvæskesystemet så det skulle vel ikke ha noe med saken og gjøre. Noen som har vært borte i lignende eller som har gode tips/råd og komme med her ? Kjedelig og ta bussen til jobb :(
  5. Det ville vært en god pris dersom bilen er i god stand ? Og vi feks avdekker naf test ? Eneste jeg ikke liker med den bilen er det forbaska treverket , men det er vel kanskje en mulighet for og gjøre noe der som ikke ser så forferdelig ut :) Jeg må spørre igjen , er dette biler som er kjent for og gå lang så lenge de er behandlet riktig ?
  6. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14900641 Titter litt på denne bilen nevnt over her. Ser det ut til og være et ok eksemplar , til en god pris ? Bilen er nettopp eu ok , men det er noe rust på taket som må tas og også litt på bakluke og framskjerm men der får jeg tydeligvis deler som er pene. Jeg er ganske skeptisk når biler har gått såpass langt , er dette en uting på disse bilene eller går de langt sålenge de er teknisk ok ? Ikke noe problem med og kjøpe en som har gått 230k altså ? Her er en til jeg har tittet på : http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14796306&sid=xz8rgah91O9439579&WT.svl=Bilde Hvordan ser denne ut ? Og , hvor vanskelig er det og finne et skinnratt lik det som sitter i s utgavene og de med skinninteriør ? Er dette dyrt og vanskelig og få tak i ? Ser så utrolig mye bedre ut :) Takk for hjelpen!
  7. Har tittet litt på Toyota ja , men i den prisklassen der faller de ikke i smak i det hele tatt desverre. Jeg hadde egentelig hørt at den mazdaen skulle være kjempebra , noe ala toyota kvaliteten vi ofte hører om. Men fra 96 og opp til 98-2000 , det er vel to helt forskjellige modeller , kan det være noe forskjell der da ? Takk for tips! :)
  8. Hallo! Er for tiden ute og titter litt etter en ny bil da jeg har fått vite at min nåværende Nissa Sunny N14 91 ikke vil gå igjennom en eu kontroll til , rusten har tatt den :( Iogmed at jeg har tenkt til og kjøpe meg en motorsykkel ( Ja jeg vet det er og banna i kirka her :) )så har jeg planer om og kjøpe meg en bil jeg kan ha noen år uten og måtte tenkte på de helt store vedlikeholdskravene. En bil som er billig i drift og forsikring. Har tittet litt på Mazda 323F , feks denne : http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=12229397&sid=xz5cabhhIuk670033&WT.svl=Bilde Er dette en ålreit bil ? Jeg vet godt at dette ikke er noe sportsbil , men hvordan er den på kvalitet , vedlikehold , rust og slik ? Har dette blitt spurt før så kom gjerne med link til den aktuelle tråden , men jeg fant ikke noe i farten. Setter stor pris på seriøse svar :)
  9. Heisann! Har samme bilen selv i 91mod , men boltsirkelen vet jeg ikke desverre. Derimot er det en GA16DS mest sannsynligvis som sitter i og hk avhenger av om du har forgasser eller injection. Jeg har forgasser og har 90HK , men Inj har vel 105.
  10. Frisk luft i bilen selv om det regner og snør ? Og så kansje man slipper helikopter effekten.
  11. Heisann! Driver nå om dagen og leter etter en ny bil , har vel nogelunde bestemt meg for at det skal bli en Audi A4. Iogmed at jeg ikke har hatt Audi før , skal jeg ikke kline til med 1,8TQ med engang , men vurderer en vanlig 1,8 først for og se om audi er noe for meg. Isåtilfelle har jeg noen spm : - Jeg ser at de fleste bilene til salgs ofte har veldig høy KM , hvovidt har dette og si på en A4 ? Er de holdbare slik at om jeg finner et pent eksemplar som virker tight og fint uten lekkasjer på 220.000 så spiller det ingen rolle ? - Er det spesielle ting jeg bør se etter ved kjøp av A4 ? Tenker på om det er noen vanlige feil med de ? Er det gennerellt my feil med de når de begynner og ha gått et stykke ? - Og er det noe spessielt forskjell på modellene fra 96-01 ? Har de tidligste barnesykdommer o.l ? - Hvordan er det med rust på A4 ? Tusen takk for svar!
  12. Hva har du gjort med trelistene ? Kun lakkert dem ? vanskelig og få ut ? Ble mye bedre iallefall! :)
  13. Heisann! Har en hvit 91' Sunny der rusten begynner og titte fram , spessielt i den ene hjulbuen og litt på bagasjedør ved skilt. Nå har jeg ikke tenkt til og ha denne bilen så forferdelig lenge , ei heller kansje selge den videre når jeg er ferdig med den , så rustproblemet er ikke så alfor alvorlig for meg , men det kan være greit og stoppe det eller bregrense spredningen. Spørsmålet er om det finnes noen triks eller midler som kan gjøre det ? Vi har jo 100 vis av "rust stoppers / killers / monsters" and you name it , men fungerer noen av de ? Jeg har fått et tips om og smøre på noe olje , kan det ha noe for seg ? Selv har jeg også vurdert og pusse ned og bare grunne og lakke raskt over , kansje det blir noe lakkforskjell , men det er da bedre en rustfargen mot hvitt. Har dere noen tips ? ( Ny i faget )
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår