VolvoR-Sport Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 Jeg lurer på om det er mulig å få plass til 10*18" felg bak på 240.. hvilket innpress vil da være best, for å slippe mest mulig modifisering av hjulhus? må sikkert valse men, hadde vært greit å ha noe å tenke på, før evt kjøp av felger.. Mvh. Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 Bør nok bredde litt med 10" du! :P Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jorgenwa Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 Jeg bestilte felger til en 240 en gang. Gjorde det enkelt og sa jeg skulle ha de breieste 18" som passet i originale hjulhus. Jeg fikk 9x18 bak og 8x18 foran. Innpresset husker jeg selvfølgelig ikke... Tror du skal slite litt for å valse ut og få plass til 10" breie felger. Lureste er nok å bredde litt for å ha litt fjøringsvei igjen også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet Februar 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 okey, må vell bredde i såfall da :D Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet Februar 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 golf 2 hjulbuer bak må vell gjøre saken lettere? :D Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_original Skrevet Februar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 golf 2 hjulbuer bak må vell gjøre saken lettere? :D Hjelper vel strengt tatt ikke så mye å bare lage en bredere skjermkant, med mindre du har ekstremt liten fjerings vei. Men noen som har prøvd med toer buer? Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Herrn Eggenberger Skrevet Februar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 Jeg hadde golf buer på en 144 en gang. Kjørte med 8x16 ca. 0 i ET. Funket, men problemet ble selve skjem kanten(den gamle). Måtte kutte denne masse for å få noe fjæringsvei... Men, golf buer er ikke noe pent på 240... lag heller plass innover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet Februar 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 kapper da ut gamle skjermen og sveiser inn nytt, som scrat har gjort! Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 kapper da ut gamle skjermen og sveiser inn nytt, som scrat har gjort! stemmer.stygt er det uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet Februar 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2008 tja, syns ikke det ser så stygt ut jeg.. ser kanskje bedre ut hvis man har golf hjulbuer rundtom..? Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilmar Skrevet Februar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2008 vel, det går med 10*17 elger med 240 bakaksel på 140, hjulbuene er litt dradd ut, men er vel ikke mere en 1cm, så kapper man bort hele kanten så går kan det muligens gå. et er 13. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2008 tja, syns ikke det ser så stygt ut jeg.. ser kanskje bedre ut hvis man har golf hjulbuer rundtom..? stora hjulbuer hører ikke hjemme på en 240. tips: kjøp en golf.:race Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scrat Skrevet Februar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2008 stora hjulbuer hører ikke hjemme på en 240. tips: kjøp en golf.:race mye som ikke passer på en 2 førr så det er sagt! Siter -67 VW boble (herbie) -78 Volvo 242 V8 -78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition -01 Ford F250 *Powerstroke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg