mazdathor Skrevet Februar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2008 jeg har testet ut 9-5, og jeg syntes det er en knallbil. jeg har kjørt utrolig mye forskjellige biler. men 9-5 slår alt. jeg har en kjøreopplevelse som ikke vil ut av hodet.. så spørsmål: noe må jo være feil. hva? gjenganger problemer? kan legge til at det er gamle karosseri 9-5 jeg har kjørt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab96 Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 Hvis du bare har prøv den gamle typen og er såpass fornøyd med den burde du glede deg til å prøve en nyere enn '02 med sports understell, de er enda bedre. Disse bilene har slitt med dårlig veivhusventilasjon som har ført til noen motorhavarier, men detter dekkes av den utvidede motorgarantien på 8år hvis alle servicer og oljeskift er fulgt (oljeskift er viktig på disse motorene, saab sier 20.000km, men 10.000km anbefales) også har det vært litt problem med at foringer i bakstillinga og bakstøtdemperene ikke holder så lenge. Siter '75 Saab 96 v4 Rallybil '80 Saab 96 V4 Jubileum '88 Saab 900 Aero '90 Saab 900 Aero '96 Saab 9000 Aero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Citroën racer Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 Veivakselgiver, bensinpumpe og feil på display. Men veldig fine biler! =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"tina"-65 Skrevet Februar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2008 jepp.... foringa til lenkarm i bakstilling er en svakhet på 9-5, bør byttes til powerflex og så en hjulstillingskontroll etter bytte!!! veivhusventilasjonen koster deg ca 350,- til 400.- kr på saab. du skal ha versjon nr6, men denne skal være byttet på service om den er fulgt opp på saab! skift olje hver 10 000 og plugger hver 20 000 (ngk) viktig at du bruker den riktige pluggen på disse bilene som har t7 systemet. ikke store forskjellen på bilene før og etter o2, største forskjellen er nok "turn inn" i forstilling, dvs den styrer litt bedre inn i svingen en den gamle (ifølge saab) sportsunderstell er en senk på ca 10mm, burde vært 40mm men ;) hehehe bakdempere er også noe som går ja :) og så klart en liten facelift da hehehe, ny front og ny fanger bak + lamper ellers lik. om bilen ikke har veivhusventilasjon, så trenger ikke dette nødvendigvis være ensbetydende med at du ikke bør kjøpe bilen, så lenge den er langkjørt, problemene kommer under småkjøring. sjekk på peilepinnen om det er mye "guffe" ØVERST på pinnen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.