martinsen-lyd Skrevet Februar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2008 hei, skal betsille koni dempere te bilen min men lurer på hva som er forskjell på di røde og di gule? får man noen av disse som er beregnet på senkesett(kortere dempere) skal ha 60mm senking! takk for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Februar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2008 Googlesøk: "red vs yellow koni" Ga meg denne siden KONI - Comparing Special vs. Sport at The Tire Rack. Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Februar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2008 Tror ikke Koni leverer kortere dempere til Volvo. Derimot så har bilstein noen som er 35mm kortere, men disser er ikke justerbare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet Februar 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2008 Tror ikke Koni leverer kortere dempere til Volvo.Derimot så har bilstein noen som er 35mm kortere, men disser er ikke justerbare. skal ha koni=) får 4stk koni dempere for 3000 nye. så blir koni da=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 bilstein er bedre enn koni! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 Vær obs på at gule koni ikke egner seg til noe særlig senk! :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 Vær obs på at gule koni ikke egner seg til noe særlig senk! :) En skulle vel tro at gule Koni egner seg like godt til senk som andre originale støtdempere. Sammen med et TÜV-godkjent senkesett burde de derfor duge utmerket. Til de som gjerne vil kappe 7-8 runder av fjærene i tillegg er de nok alt for lange... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 Reodor, vi fikk trøbbel hos Statens Vegvesen med Gule Koni og Lesjøfors senkesett som blir levert med TÜV. Når bilen var jekket opp framme, så gikk det an å rotere fjærene og rikke på de. Dette var ikke godkjent, og det måtte derfor ordnes før de godkjente bil og senkesett. Med Bilstein CS så var dette i orden, og da godkjente de. Da jeg hadde originale dempere, så var det faktisk ikke mulig å rotere på fjærene, men med gule koni ble det altså det. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 Reodor, vi fikk trøbbel hos Statens Vegvesen med Gule Koni og Lesjøfors senkesett som blir levert med TÜV. Når bilen var jekket opp framme, så gikk det an å rotere fjærene og rikke på de. Dette var ikke godkjent, og det måtte derfor ordnes før de godkjente bil og senkesett. Med Bilstein CS så var dette i orden, og da godkjente de. Da jeg hadde originale dempere, så var det faktisk ikke mulig å rotere på fjærene, men med gule koni ble det altså det. Jeg så noe liknende da jeg monterte Lesjöfors på 850en min. Jeg trengte ikke å bruke fjærklemmer under monteringen... Men det har aldri vært noe trøbbel ved PKK. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 Nei, tror ikke PKK på verksteder er noe problem. Er nok bare overingeniør på SV som bryr seg med slikt. Vi hopper liksom ikke med bilene heller da! :P Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 Forresten. Lesjöfors senkesett er godkjent i bruk sammen med Koni og Gabriel støtdempere. Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 Forresten. Sier hvem? Vi kom med Tüv-papirer på fjærene og hadde gule koni montert, 4-hjulsmåling og alt var på stell. Så fant han ut at fjærene var løse om man jekket opp bilen, og det ble ikke godkjent. Han sa noe om at det stod i TÜV-papirene også. Jeg byttet i hvert fall til Bilstein CS for å slippe mer mas, bedre dempere er det også! :P Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 Jeg har gule Koni dempere, og Jamex fjører. Dette er godkjent i vognkortet. :) Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 Ja, kommer helt an på hvor man er. Tviler på alle gidder å bry seg om du kan vri litt på fjærene når bilen er jekket HELT opp. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet Februar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 Jeg har gule Koni og lesjøfors fjærer med -1.5 runde foran. Når jeg jekker opp bilen sitter fjærene fortsatt fast. Henger ikke å slenger i det hele tatt. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg