kim24 Skrevet Februar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2008 HEI, jeg har en volvo 740 1988mod som har gått ca.230000km, har hatt en del problem med at det kjennes ut som den ikke går på alle sylyndrene og at man måtte ruse den for å få tilbake motorkraften. Men så en dag etter å ha vært ute å kjørt 10mil, døde den 50meter ifra huset. når jeg nu prøver å starte den er det kun start motoren som drar rundt og ingenting mer skjer. Er det noen som har en anelse om hva dette kan være??? Takk for hjelpen;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2008 Er det forgasser eller innsprut du har? Er det F-innsprut? Kan være tenningsmodulen din som er gåen.. Sjekka om du får bensin og gnist? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2008 Er det ikke bare innsprut fra 88 og oppover? Sjekk om du har gnist på pluggene. Er litt tilbøyelig til å tro at det er hallgiveren. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 Min '88 GL er forgasser i hvert fall.. Synd å si det men! :P B230K, sliten som fy! ^^ Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 Jeg var borti det samme, da med en b230f fra 1988. Der var det hallgiver som var defekt. Første bud er å finne ut om det kommer bensin og/eller gnist. Hvis du mangler bensin har jeg troa på bensinpumpereleet, men mangler det gnist har jeg troa på tenningsmodul eller hallgiver. Keltern: bilen din er kanskje en overligger fra '87 som er førstegangsregistrert i '88? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larspetter Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 Har akkurat samme problem..men hos meg fjusker den mere i venstresvinger..hehe..så ender det med at den bare stopper.har byttet plugger,kabler,tenning saken som ligger ved siden av luftfilter boksen,rotor,fordelerlokk og luftmengdemåler. Bilen er en 87mod 740GLE med 230F.Begynner å lure på om det er bensinpumpa som streiker siden den er værst i venstresvinger..Kan man lese ut feilkoder fra en 230F 87mod? MVH Petter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 Har akkurat samme problem..men hos meg fjusker den mere i venstresvinger..hehe..så ender det med at den bare stopper.har byttet plugger,kabler,tenning saken som ligger ved siden av luftfilter boksen,rotor,fordelerlokk og luftmengdemåler.Bilen er en 87mod 740GLE med 230F.Begynner å lure på om det er bensinpumpa som streiker siden den er værst i venstresvinger..Kan man lese ut feilkoder fra en 230F 87mod? MVH Petter Hvis den er bra på full tank og blir progressivt verre jo mindre bensin du har, så er det nesten garantert tankpumpa som ikke går, enten pga el-feil, eller pga defekter. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.