Gå til innhold

Livin Loud i Neon

Ranger emnet


Janp87

Anbefalte innlegg

Litt kort om Bilen.

Chrysler Neon 1997 mod 2,0 16v sohc

Orgfront3.jpg

 

Det som skal inn i bilen:

 

2X Kicker 12" Solo-Baric L5

06s12l52_stor.jpg06s12l52_stor.jpg

1X Kicker ZX1000.1

2006-zx1000-1_stor.jpg

Et par JBL p953 6*9"

P953.jpg

Og en Earthquake 2,5F power capasitor(vet bildet er av 1.5F kondis)

phc15.jpg

 

Flere bilder kommer så snart jeg finner kameraet mitt

 

Bare kom med tips/råd, men helst ikke vær alt for OT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser ut som det blir bra mad bass i denne bilen, 6x9" i hattehylle?

 

Du har ikke vurdert et komponent sett fremme da ? slik at du faktisk kan høre noe av musikken ?

 

just wondering :P

- 90 vw golf g60 turbo

- 93 vw golf cl (konebil)

- 00 vw Passat 1.8 20v (SOLGT)

- 89 Opel kadett E 1.6i (påkjørt og drept av XC70)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at det blir dugelig med bass ja :D

 

Har tenkt å kjøpe frontsett ja, Men må få inn litt mer penger først... Tenkte å kjøpe Focal frontsett men er ikke helt sikker...

Uansett ikke noe som må gjøres samtidig som jeg bygger subkasse...

 

Er ikke helt sikker på 6*9ene, enten blir de bygd inn i bagasjerommet eller så bytter jeg de ut med de som står i hattehylla nå...

 

Har en forsterker på 4*50wrms(2*160wrms brokoblet) i 4ohm som jeg tenkte å bruke til 6*9ene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mer strøm! :) ellers går du nok fort tom...

 

Har tenkt litt på det,, Ut ifra hva kicker sier trenger jeg 140amp dynamo, vet ikke hva min er på???.

 

Lurer på om jeg skal få meg et lite batteri som kan drive bilen generelt, og så kan jeg ha et til kun anlegget. Men da må jeg få tak i en slik boks som fordeler ladestrømmen...

 

Skulle egentlig ha et litt mindre annlegg, men jeg fikk dette så billig at jeg bare måtte kjøpe det. Så planlegging er det dårlig med:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke nødvendigvis å bytte ut batteriet eller kjøpe ett til. Men de anbefales på det høyeste at du gjør det. Hadde selv kicker i min neon, og jeg også flyttet batteriet bak i bagasjerommet, men jeg kjøpte fort et nytt batteri til min.

 

Foresten så passer den plassen du hadde batteriet før veldig bra til å montere konfilter viss du skal ha det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke nødvendigvis å bytte ut batteriet eller kjøpe ett til. Men de anbefales på det høyeste at du gjør det. Hadde selv kicker i min neon, og jeg også flyttet batteriet bak i bagasjerommet, men jeg kjøpte fort et nytt batteri til min.

 

Foresten så passer den plassen du hadde batteriet før veldig bra til å montere konfilter viss du skal ha det:)

 

 

var derfor jeg flyttet batteriet, hvis du er intr har jeg prosjektlogg her:

1GN.ORG :: View topic - Euro Neon DD Style and stereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiv nedi høytalerne på fredag for å teste anlegget. spiller bra, MEN det høres ut som om bilen skal dette fra hverandre, så det blir nok endel demping av ting som vibrerer før jeg kan si meg ferdig. I samme slengen bør jeg vel ha på litt lyddempingsmatter, men jeg får se hva jeg har råd til,, Tollvesenet krever jo sitt i disse dager:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ett lite tips før du monterer alt i bagasjerommet. Ta ut det teppet som er der og legg rikelige mengder med asfalt/dempe plater i reservehjulsbrønn og rundt om i resten av bagasjerommet. Husk å legge tilbake det teppet som er der originalt da dette er godt dempet også.

 

Ellers kan det lønne seg å legge asfalt plater i dørene, gjorde dette på min neon, og opplevde at lyden ble mye bedre inne i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke selve reservehjul brønnen som må dempes så mye... men heller de STORE og FLATTE metal platter... slik som selve bagasje lokket, jeg måtte bruke 2 lag med Dynamat Xtream og side veggene bak hjulbuene, om du har reservehjul nedi brønnen så er ikke så nødvendig å dempe der, ellers er jeg ikke så sikker åsen er neons hattehylle men den trenger også et lag med dempe matter. Ellers er demping av dørene veldig viktig om du vil ha detaljer og stram mellombass først og fremst ;)

 

så du manglet luftfilter + lyd demperen :) blir self merkbar bedre med konisk filter, men på mange neon så har jeg sett at grenn og andre leveres med en slange som gjør at filtret havner nesten over grennrøret... sørg for å ikke få av den type ;) 2 batterier er jo self best men bruk gjerne 2 stk av samme type/merke selv om jeg har brukt 2 forkjellige merker og modeller i over 7 år -begge av gele type vel å merke. Dyanmon på disse er på 90 Amper vanligvis. Du tyrenger skillediode/skillerelee om du bruker syre batt og gele samtidig... MEN den varta batteriet som du bruker må du ikke ha i bagasjerommet... den gir gas og den VIL irre alt metal overflate som ikke er behandlet, særlig elektronikken i forsterkerne som er inne i bagasjerommet... -amatør tabbe- :mat sørg for å eventuelt lage en lukket kasse eller kjøp kasse til batteri som brukes i båter eller se i Biltema ;) det "spesiele" ved de er at disse har en ventilasjons slange som fører gassen ut av bagasjerommet. ;) -kjører selv stratus forresten og har en "liten anlegg" føreløpig da jeg ikke har hatt tid til å gjøre så mye.

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår