--HELLAND-- Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 Har planer om å godtrimme b230f'en i 240'n som jeg snart skal overta... Dette er planene: 405/531 topp høvla og porta h eller k-kam sportsluftfilter groveksos uten cat Noen som vet et ca effekttall dette vil gi?? Er det mulig å justere tenning på lh2.4??? Har hørt noe om at man skal kunne jorda en ledning fra en av hjernene en eller annen plass??? Trenger jeg større dyser for dette oppsettet?? Kommer sikkert til å få den typiske tilbakemeldinga om å kjøpe turbomotor, men er ikke særlig lysten på dette, da dette skal koste minst mulig. Delene blir kjøpt inn etter hvert som jeg finner de til en billig penge.....:roll: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 Det er ikke uten grunn du får svaret bytt motor. :) 140hk kanskje? Max mekker. Det er ikke billig å sugetrimme. Grenrør er også en fin ting. Tenningen er ikke justerbar nei. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 Det beste er nok å bytte motor ja, du får ganske lite effekt til en ganske så stiv pris med sugemotor:cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 b23e hadde vel på det meste 136hk? Blir vel omtrent samme opsettet det her. Mao, ikke noe særlig mer enn 140hk. Søk litt på brickboard.com. Leste en artikkel der om at LH-2.4 kan justeres tenning på, ved å jorde noen pinner på hjernen (tenk overklokking av PC). Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 Tenningen er ikke justerbar nei. Da er det rart tenningstidspunktet forandres hvis man vrir på fordeleren... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 Da er det rart tenningstidspunktet forandres hvis man vrir på fordeleren... Ikke på LH-2.4 nei. Tenningen styres av giveren på svinghjulet. Men du kan jo borre nye hull i svinghjulet da :P Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 Da er det rart tenningstidspunktet forandres hvis man vrir på fordeleren... Forandrer ikke tidspunktet på LH.2,4. Eneste jobben fordeleren har er å gi gnist til riktig plugg. Å vri på fordeleren forandrer ingenting. eneste som kan skje er at rotor bommer på fordelerlokket og bilen tenner ikke. Skal du justere tenning må man inn i tenningsboksen med en pc, eller sette svinghjulsgiveren x-antall grader fram eller tilbake. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 Har planer om å godtrimme b230f'en i 240'n som jeg snart skal overta... Dette er planene: 405/531 topp høvla og porta h eller k-kam sportsluftfilter groveksos uten cat Noen som vet et ca effekttall dette vil gi?? Er det mulig å justere tenning på lh2.4??? Har hørt noe om at man skal kunne jorda en ledning fra en av hjernene en eller annen plass??? Trenger jeg større dyser for dette oppsettet?? Kommer sikkert til å få den typiske tilbakemeldinga om å kjøpe turbomotor, men er ikke særlig lysten på dette, da dette skal koste minst mulig. Delene blir kjøpt inn etter hvert som jeg finner de til en billig penge.....:roll: B230 FX\FB er en B230F med 531 topp ov VX/VX3 kam og den har 136hk. Med planing og H-kam (som er den beste orginale) tipper jeg ca 145HK, med andre ord en dyr trimming. Å porte topp koster penger, høvling koster jo litt, en K\H kan koster ca 1000-1500,- Jeg hadde kun bytta kammen, det er det eneste som gir litt ekstra for en grei pris, eller er det turbo som er tingen. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 Da er det rart tenningstidspunktet forandres hvis man vrir på fordeleren... Prøv å vri på den du, du kan vel snu den 180 grader! :P Da endrer du tenningen. Det går ikke an å snurre på den som på de andre gode gamle volvomotorene. Du kan jo også lese hva de andre skriver her. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 Vi har vel allerede fastslått at jeg er ute og plukker bær.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 Alt går bare du vil nok! :) Datasprut er jo en god mulighet til å justere både bensin og tenning.. Her kan man dra ut en del hester :) golf GTI med 130hk, satte i et ordenmtlig sprut og tuna dette skikkelig, benka tett opp mot 150hk (uten å endre på noe annet enn sprut) Eller så, som nevnt over her, så kan man justere lh2.4, men det er nok ikke nmoe gud og hvermann gjør. Aldri prøvd eller lest noe spesielt om dette, men med pc er alt mulig! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 Alt går bare du vil nok! :) Datasprut er jo en god mulighet til å justere både bensin og tenning.. Her kan man dra ut en del hester :) golf GTI med 130hk, satte i et ordenmtlig sprut og tuna dette skikkelig, benka tett opp mot 150hk (uten å endre på noe annet enn sprut) Haha, mange får jo mer effekt av å bytte luftfilter i bilen :rolleyes: Eller så, som nevnt over her, så kan man justere lh2.4, men det er nok ikke nmoe gud og hvermann gjør. Aldri prøvd eller lest noe spesielt om dette, men med pc er alt mulig! :) Nei, man leker litt bingo med noen av pin-ene på hjernen. Tråden finner du her. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 Haha, mange får jo mer effekt av å bytte luftfilter i bilen :rolleyes: :pray Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 jeg fikk sekkert 30 hk av mitt luftfilter.. d sa de på bil der det ble kjøpt:P haha.. mange flinke trimme gutter!:P magiske luftfilter Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 sett heller inn en 16v motor! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.