Gå til innhold

Effekt trimming b230f....

Ranger emnet

--HELLAND--

Anbefalte innlegg

Har planer om å godtrimme b230f'en i 240'n som jeg snart skal overta...

Dette er planene:

405/531 topp høvla og porta

h eller k-kam

sportsluftfilter

groveksos uten cat

Noen som vet et ca effekttall dette vil gi??

Er det mulig å justere tenning på lh2.4???

Har hørt noe om at man skal kunne jorda en ledning fra en av hjernene en eller annen plass???

Trenger jeg større dyser for dette oppsettet??

Kommer sikkert til å få den typiske tilbakemeldinga om å kjøpe turbomotor, men er ikke særlig lysten på dette, da dette skal koste minst mulig. Delene blir kjøpt inn etter hvert som jeg finner de til en billig penge.....:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det rart tenningstidspunktet forandres hvis man vrir på fordeleren...

Forandrer ikke tidspunktet på LH.2,4. Eneste jobben fordeleren har er å gi gnist til riktig plugg. Å vri på fordeleren forandrer ingenting. eneste som kan skje er at rotor bommer på fordelerlokket og bilen tenner ikke.

Skal du justere tenning må man inn i tenningsboksen med en pc, eller sette svinghjulsgiveren x-antall grader fram eller tilbake.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har planer om å godtrimme b230f'en i 240'n som jeg snart skal overta...

Dette er planene:

405/531 topp høvla og porta

h eller k-kam

sportsluftfilter

groveksos uten cat

Noen som vet et ca effekttall dette vil gi??

Er det mulig å justere tenning på lh2.4???

Har hørt noe om at man skal kunne jorda en ledning fra en av hjernene en eller annen plass???

Trenger jeg større dyser for dette oppsettet??

Kommer sikkert til å få den typiske tilbakemeldinga om å kjøpe turbomotor, men er ikke særlig lysten på dette, da dette skal koste minst mulig. Delene blir kjøpt inn etter hvert som jeg finner de til en billig penge.....:roll:

B230 FX\FB er en B230F med 531 topp ov VX/VX3 kam og den har 136hk. Med planing og H-kam (som er den beste orginale) tipper jeg ca 145HK, med andre ord en dyr trimming. Å porte topp koster penger, høvling koster jo litt, en K\H kan koster ca 1000-1500,-

Jeg hadde kun bytta kammen, det er det eneste som gir litt ekstra for en grei pris, eller er det turbo som er tingen.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det rart tenningstidspunktet forandres hvis man vrir på fordeleren...

Prøv å vri på den du, du kan vel snu den 180 grader! :P Da endrer du tenningen. Det går ikke an å snurre på den som på de andre gode gamle volvomotorene. Du kan jo også lese hva de andre skriver her.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt går bare du vil nok! :)

Datasprut er jo en god mulighet til å justere både bensin og tenning.. Her kan man dra ut en del hester :) golf GTI med 130hk, satte i et ordenmtlig sprut og tuna dette skikkelig, benka tett opp mot 150hk (uten å endre på noe annet enn sprut)

Eller så, som nevnt over her, så kan man justere lh2.4, men det er nok ikke nmoe gud og hvermann gjør. Aldri prøvd eller lest noe spesielt om dette, men med pc er alt mulig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt går bare du vil nok! :)

Datasprut er jo en god mulighet til å justere både bensin og tenning.. Her kan man dra ut en del hester :) golf GTI med 130hk, satte i et ordenmtlig sprut og tuna dette skikkelig, benka tett opp mot 150hk (uten å endre på noe annet enn sprut)

Haha, mange får jo mer effekt av å bytte luftfilter i bilen :rolleyes:

Eller så, som nevnt over her, så kan man justere lh2.4, men det er nok ikke nmoe gud og hvermann gjør. Aldri prøvd eller lest noe spesielt om dette, men med pc er alt mulig! :)

Nei, man leker litt bingo med noen av pin-ene på hjernen.

Tråden finner du her.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider