Gå til innhold

tenkt og starte egen bedrift. trenger litt info

Ranger emnet


tommyk

Anbefalte innlegg

Starter man et Nuf slipper man og betale 100.000 kr før og få det opp. Og starter man et enkeltmannsforetak og alt går til hælvette så er det jeg som privat person som det går utover. Si jeg må låne 2 mill, så går selskapet konkurs, da er det jeg som sitter i gjenn med et lån på 2 mill. Et nuff og et AS slipper man det.

 

Og et lite as (med 100.000 kr i aksjekapital stiller man seg likt med et Nuff her i lande) Så da er det samme om man velger Nuff eller AS. Og derfør starter jeg et Nuff får å slippe unna 100.000 kr iaksjekapital.

 

Nettopp det du sier om NUF vs. AS og aksjekapital er grunnen til at du vil miste mye troverdighet. NUF blir generelt sett på som en måte å "lure seg unna" aksjekapitalen på, og svært mange blir automatisk skeptiske til at man ikke vil eller kan spa opp 100 000 kroner. Om ikke DU tør å satse på din egen ide og ditt eget firma, hvorfor skal da noen andre tørre?

 

Dessuten må du sannsynligvis låne endel penger i begynnelsen uansett. Og aksjekapitalen på 100 000 kan brukes på "firmating" etter inngåelsen av ASet, de er ikke låst på noen måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

hvis du skal kjøpe en passe grom ny bil med en grei kran, så koster det vel runt 1,5-2mill (avhenger selvsagt hva du kjøper) jeg ville kansje sett litt rundt på bruktmarkedet om det er noe der! jeg har også en drøm om å starte opp for meg selv med kranbilfirma, men det kommer sannsynligvis aldri til og skje:ratatatat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår