A.H Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 Alltid noe jeg har tenkt litt på ang. ITB oppsett, hva er hensikten å kjøre med det uten filter? kommer jo masse dritt inni motorn da (?) Siter Anders Haugen Club Honda Norge http://www.club-honda.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet Februar 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 Alltid noe jeg har tenkt litt på ang. ITB oppsett, hva er hensikten å kjøre med det uten filter? kommer jo masse dritt inni motorn da (?) Nei du sier noe, Itbene står øverst på motoren og trekker frisk luft fra under panseret, dette blir selvfølgelig hevet i bak kant. det blir også konstruert et varme / støvskjold under Innsugene for å forhidre Heat soak. Trodde du dette var en vinterbil du eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 Alltid noe jeg har tenkt litt på ang. ITB oppsett, hva er hensikten å kjøre med det uten filter? kommer jo masse dritt inni motorn da (?) De aller fleste som har ITBer har jo filtere. De bare tar dem av før bilder/filmer, mest fordi ITBene er tøffest uten filtere ;) Blir vel kanskje noe grovere lyd og mer effekt av å kjøre uten filter, men det er ikke direkte anbefalt. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet Februar 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2008 De aller fleste som har ITBer har jo filtere. De bare tar dem av før bilder/filmer, mest fordi ITBene er tøffest uten filtere ;)Blir vel kanskje noe grovere lyd og mer effekt av å kjøre uten filter, men det er ikke direkte anbefalt. Eirik Anbefalt eller ikke, det spørs på bruken. Problemet er å få plass til et filter med den allerede dårlige plassen i bilen. Jeg Satser på å få laget et skikkelig utluftning samt strålingskjold. som sagt heving av panser i bakant er på listen. Ifl vår dyno går det vekk ca 1 drivhjulshk pr grad (Luft temperatur)ned til 25*C Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet Februar 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2008 Mens vi venter på deler til sugisen har jeg noe annet som støver. Legg merke til det massive delelageret samt de tjukke topplokksboltene, som tidligere nevnt, blokka er borret og gjenget for større bolter, grunnen til at den ene bolten mangler er for at toppen maskineres i dette øyeblikk for å passe boltene. Her er noen bilder til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolbotn Skrevet Februar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2008 er det en b16 eller b18 du bruker som utgangspunkt? ser det står 1800cc på headlinen, men bilder av b16 innsugsporter? Siter 1992 Mazda Mx-5 NA 1995 Honda Civic Ej2*Solgt* 1981 Honda Accord sedan El1*solgt* 1971 Datsun 1200 B110 *Solgt* -Team Wreckless- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet Februar 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2008 er det en b16 eller b18 du bruker som utgangspunkt? ser det står 1800cc på headlinen, men bilder av b16 innsugsporter? Litt forvirrende kanskje? B16 og b18c6 bruker samme støpen til topp (PR3) b18c6 toppen har litt andre ventilsete vinkler samt en orginal utslipning i halsen på porten. Jeg bruker b16 støpen uten portejobb fra før som porte emne. Sugmotoren blir en 1,8l mens turbomotoren du ser på de siste bildene er 2l. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolbotn Skrevet Februar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2008 aha, da er jeg med igjen! spennende og se hva du får ut av den! Siter 1992 Mazda Mx-5 NA 1995 Honda Civic Ej2*Solgt* 1981 Honda Accord sedan El1*solgt* 1971 Datsun 1200 B110 *Solgt* -Team Wreckless- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet Februar 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 Tilbake til topic. Toppen til N/A motoren er klar for planing. Her er resultatet etter jobben. Her måles kontrisiteten eller på Norsk rundheten i ventilsetene, er de urunde etter en ventilsetejobb må de skiftes ut. Jeg skal her ta av 1,5mm, heldigvis har jeg spesialbestilt stempler med ekstra dype ventilutskjæringer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet Februar 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Fikk beskjed pr mail at delene er på vei. Så krasjet pcen.:angry: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet Februar 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 Skal vi se.. noen flere bilder av den ferdige toppen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikky Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 Ekstremt pornografisk! Digger'e :D Siter - Mazda 323F '96 JDM - Mercedes 250CE '71 - Zuki trailbil '86 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet Februar 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2008 Skal vi se, da ar det måling av forbrenningskammer som står på listen. Samme metoden blir brukt for å måle volumet nedenfor forbrenningskammeret, eller rettere sagt forbrenningskammerets totale volum med stemplene. På den måten får jeg nøyaktig C/R, dessuten er disse motorene ekstremt "vare" på unøyaktige kammere. Litt bilder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolbotn Skrevet Mai 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2008 Her var det stille, hehe, tok Turbomotor prosjektet all oppmerksomheten eller? Siter 1992 Mazda Mx-5 NA 1995 Honda Civic Ej2*Solgt* 1981 Honda Accord sedan El1*solgt* 1971 Datsun 1200 B110 *Solgt* -Team Wreckless- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet Mai 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2008 neida, Har 8 motorer som tar oppmerksomheten, et verksted som er pusset opp og råder som venter til denne motoren. Derfor er det liten tid til å gjøre noe akkurat nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.