Gå til innhold

Trøblete dørlåser på Passat 97

Ranger emnet


Turbolars

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en passat 1997 modell igår, og den tuller med dørlåsene, førerdør, passasjer dør og bakdøra går opp fint,men er bare førerdøra som går opp når jeg bruker fjernlåsen, men ingen av de to bakdørene går opp, noe som er _LITT_ dritt når den blei kjøpt som familiebil.

Noen som har erfaring med detta? han jeg kjøpte den av sa han hadde prata med ts racing og de sa det var bare elektronikken som måtte "kjøre seg inn siden den hadde stått så lenge".

Kan det være noe i det? har vært bort på enkelte lastebiler kan man bare ta av den ene polen på batteriet for å "nulle ut", går det an?

Kan jo si det haster litt, i og med at den blei kjøpt inn som familiebil

2006 Skoda Octavia 1.9 TDI

1997 Volkswagen Passat 1.8T

X1992 Mercedes Benz 3.4 AMG X1988 Mercedes Benz 190E X1984 Dodge ram power wagon X1982 Volvo 240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standard på 3B passat det der. Den du har altså. Låsesylindere og låsekasser byttes hyppig.

Er nok låsekassene i bakdørene. På førerdøren er det nok låsesylinderen som kuker.

 

Om den går opp på fjernstyringen er det låsesylinderen. Går den ikke opp i det hele tatt er det låsekassen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at den må "kjøres" inn, eller kommer seg med tiden kan faktisk stemme. da jeg kjøpte min 2002 a4 hadde jeg samme problem, etter en eller to uker så var alt bra, da hadde bilen stått i butikk noen måneder. jeg ville ventet litt med å gjøre noe med det.

er du heldig så fungerer alt plutselig, bare åpne og lukke bilen noen ekstra ganger om dagen(med fjernbetjeninga), det gjorde jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å jasså? men er jo jævla tungvint å vente så lenge, i og med at jeg skal ha guttungen baki.

Noen som har en ide om åssen jeg skal få dørene opp når jeg må bytte låsekasse da?

2006 Skoda Octavia 1.9 TDI

1997 Volkswagen Passat 1.8T

X1992 Mercedes Benz 3.4 AMG X1988 Mercedes Benz 190E X1984 Dodge ram power wagon X1982 Volvo 240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat fikset dette på min. Det du skal gjøre er følgende:

Demonter baksete.

Så løsner du dekselet på døra. Det sitter i midten i bunn av dekselet og to i håndtaket. Og kabler til lys, høytalere og vindus hever må løsner.

Så er det bare å ta det av, sitter også med noen plugger, bare å dra rett ut...

 

Så mu du løsne det indre dekselet med 10 mm skruer. Samt å løsne vinduet. Da skal du kunne komme til låsekassa...

 

Du kan evt først prøve å dra litt i staget til låsen, for å se om den har kilt seg litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat fikset dette på min. Det du skal gjøre er følgende:

Demonter baksete.

Så løsner du dekselet på døra. Det sitter i midten i bunn av dekselet og to i håndtaket. Og kabler til lys, høytalere og vindus hever må løsner.

Så er det bare å ta det av, sitter også med noen plugger, bare å dra rett ut...

 

Så mu du løsne det indre dekselet med 10 mm skruer. Samt å løsne vinduet. Da skal du kunne komme til låsekassa...

 

Du kan evt først prøve å dra litt i staget til låsen, for å se om den har kilt seg litt...

 

Hang dine dører da? funker de nå etter du gjorde det?

2006 Skoda Octavia 1.9 TDI

1997 Volkswagen Passat 1.8T

X1992 Mercedes Benz 3.4 AMG X1988 Mercedes Benz 190E X1984 Dodge ram power wagon X1982 Volvo 240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det du skal prøve aller først er! lukk opp alle dørene å spray godt med låsolje inn i låskassa da de kan være trege slik at motoren ikke orker å dra dette rundt. lukk alle dørene lås alle dørene og lås opp alle dørene, gjenta dette noen ganger så kan det hende de løsner, gjorde dette på min audi a4 å det funket. en annen ting er å løsne ledningsslangene som går mellom stolpen og døra å sjekke om det er brudd i noen ledninger, dette er vanlig på passat. er alt dette ok å du fortsatt ikke får låsene til å fungere skikkelig er det låsekassa bytte som blir neste utvei.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det du skal prøve aller først er! lukk opp alle dørene å spray godt med låsolje inn i låskassa da de kan være trege slik at motoren ikke orker å dra dette rundt. lukk alle dørene lås alle dørene og lås opp alle dørene, gjenta dette noen ganger så kan det hende de løsner, gjorde dette på min audi a4 å det funket. en annen ting er å løsne ledningsslangene som går mellom stolpen og døra å sjekke om det er brudd i noen ledninger, dette er vanlig på passat. er alt dette ok å du fortsatt ikke får låsene til å fungere skikkelig er det låsekassa bytte som blir neste utvei.

 

Leste du ikke tråden du eller?

2006 Skoda Octavia 1.9 TDI

1997 Volkswagen Passat 1.8T

X1992 Mercedes Benz 3.4 AMG X1988 Mercedes Benz 190E X1984 Dodge ram power wagon X1982 Volvo 240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på denne. Har akkurat kjøpt en passat 99mod.

 

Sentralåsen på denne fungerte ikke fra førersiden hadde det oppe i dag å koblet vekk en sånn billigløsning til fjernstyring, alt fungerte da supert..

 

Helt til jeg smekket døren igjen, og der ble den!! Lasepinnen rører på seg men går ikke ann å åpne døra :(

 

Er det noen som har ett godt tips til løsning slik att jeg slipper å ødelegge dørtrekket for å komme til låsekassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på denne. Har akkurat kjøpt en passat 99mod.

 

Sentralåsen på denne fungerte ikke fra førersiden hadde det oppe i dag å koblet vekk en sånn billigløsning til fjernstyring, alt fungerte da supert..

 

Helt til jeg smekket døren igjen, og der ble den!! Lasepinnen rører på seg men går ikke ann å åpne døra :(

 

Er det noen som har ett godt tips til løsning slik att jeg slipper å ødelegge dørtrekket for å komme til låsekassen?

 

Akkurat den dritten med låsepinnen har jeg og! forbanna irriterende

2006 Skoda Octavia 1.9 TDI

1997 Volkswagen Passat 1.8T

X1992 Mercedes Benz 3.4 AMG X1988 Mercedes Benz 190E X1984 Dodge ram power wagon X1982 Volvo 240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa, har hatt slike låser som ikke gikk opp jeg også å det kom av at det var mye dritt i låsekassa som gjode at låsepinnen gikk opp men døra låste seg ikke opp. men etter en halv boks med tynn olje funket de uten problemer.

men regner med at du har hørt låse mekanismen jobbe i dørene da siden du fraslår deg tanken på brudd i ledningene.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår