142b230 Skrevet Februar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2008 hei jeg driver og bygger 142 med en b230... er det noen som vet om noen nettsider eller forhandler som har turbomanifold til b230.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pv turbo Skrevet Februar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2008 hei jeg driver og bygger 142 med en b230... er det noen som vet om noen nettsider eller forhandler som har turbomanifold til b230.... Vi er en gjeng fra sarpsborg her nå som lurer på hvem du er? Har også en manifold Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Februar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 dette er nok noe man må lage selv eller betale skjorta for. det billigste alternativet er et porta 940rør som står på b230ft/fk. kommer jo selfølgelig helt an på hva du er ute etter effektmessig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
142b230 Skrevet Februar 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 Vi er en gjeng fra sarpsborg her nå som lurer på hvem du er?Har også en manifold hei¨... jeg ska legge ut prosjektet her snart så finner dere fort ut hvem jeg er ettervært...problemet er at jeg ikke kan bruke en org volvo manifold pga at turboen ikke får plass i mellom motoren og innerskjermen så må ha den framover i motorrommet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pv turbo Skrevet Februar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 hei¨... jeg ska legge ut prosjektet her snart så finner dere fort ut hvem jeg er ettervært...problemet er at jeg ikke kan bruke en org volvo manifold pga at turboen ikke får plass i mellom motoren og innerskjermen så må ha den framover i motorrommet... Jeg har en sånn manifold som jeg skal bruke i 142 min. Den er hjemmelaget så det er ikke noe problem å lage en. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ralf2 Skrevet Februar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 Ja funka bra det. Blei litt varmt å komme til tennpluggene på rudskogen men ellers ingen problem. Org cosworth grenrør er jo enda "værre" om man ser på den som en effektbrems. Men du bygger kansje for en del mer.. Sånn så den i hvertfall ut Siter 142T5 prosjekt 242 2,5LT 5er. http://www.sportsbillosjen.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
142b230 Skrevet Februar 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 Ja funka bra det. Blei litt varmt å komme til tennpluggene på rudskogen men ellers ingen problem. Org cosworth grenrør er jo enda "værre" om man ser på den som en effektbrems. Men du bygger kansje for en del mer.. Sånn så den i hvertfall ut mye effekt hadde du med den manifolden?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 han kunne jo hadd en del effekt med den manifolden greit nok men hvor lå eksostrykk/baktrykk i forhold til turbotrykket? usikker på hvordan den vil flowe kontra orginal med det bendet der. standard 940 manifold kan flowe til ganske så mye power. er bedre og trimme og ha et sunt baktrykk enn å simpelthen SLITE hestekrefter frem til man er på grensen på for mye baktrykk og kurven begynner å dale. grenrøret sprikker pga varme osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ralf2 Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 Bare rundt 200hk så var ikke noe store greier. Men siden vi er inne på dette med baktrykk og slikt. Hvordan finner man ut dette? Siter 142T5 prosjekt 242 2,5LT 5er. http://www.sportsbillosjen.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ralf2 Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 Fant en del om det her: http://www.bilforumet.no/teknisk/164622-baktrykk-forklaring.html Innvendig diameter er større en det som er ut av manifolden og inn i turboen så hvis jeg har forstått rett av forklaringene i linken over skulle det funke greit;) Siter 142T5 prosjekt 242 2,5LT 5er. http://www.sportsbillosjen.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
142b230 Skrevet Februar 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2008 oki takk for svar blir ikke mer en enn 350hk på meg i år.. så kan hende jeg prøver på det..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Februar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 oki takk for svar blir ikke mer en enn 350hk på meg i år.. så kan hende jeg prøver på det..... kjeft æ tjukken!!! Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HOOSIER Skrevet Februar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 kjeft æ tjukken!!! faenjeglurerpåhvemhaner...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Februar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2008 faenjeglurerpåhvemhaner...? jeg kjennern ihvertfall litt..kan røpe at han tilhører borregaardklanen Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HOOSIER Skrevet Februar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2008 jeg kjennern ihvertfall litt..kan røpe at han tilhører borregaardklanen å faen, han me rø rekkehuset... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg