Gå til innhold

turbo manifols til b230 i 142

Ranger emnet


142b230

Anbefalte innlegg

Vi er en gjeng fra sarpsborg her nå som lurer på hvem du er?

Har også en manifold

 

hei¨...

 

jeg ska legge ut prosjektet her snart så finner dere fort ut hvem jeg er ettervært...problemet er at jeg ikke kan bruke en org volvo manifold pga at turboen ikke får plass i mellom motoren og innerskjermen så må ha den framover i motorrommet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei¨...

 

jeg ska legge ut prosjektet her snart så finner dere fort ut hvem jeg er ettervært...problemet er at jeg ikke kan bruke en org volvo manifold pga at turboen ikke får plass i mellom motoren og innerskjermen så må ha den framover i motorrommet...

 

Jeg har en sånn manifold som jeg skal bruke i 142 min. Den er hjemmelaget så det er ikke noe problem å lage en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja funka bra det. Blei litt varmt å komme til tennpluggene på rudskogen men ellers ingen problem. Org cosworth grenrør er jo enda "værre" om man ser på den som en effektbrems.

 

Men du bygger kansje for en del mer.. Sånn så den i hvertfall ut

DSC01409.jpg

 

mye effekt hadde du med den manifolden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han kunne jo hadd en del effekt med den manifolden greit nok men hvor lå eksostrykk/baktrykk i forhold til turbotrykket? usikker på hvordan den vil flowe kontra orginal med det bendet der. standard 940 manifold kan flowe til ganske så mye power.

 

er bedre og trimme og ha et sunt baktrykk enn å simpelthen SLITE hestekrefter frem til man er på grensen på for mye baktrykk og kurven begynner å dale. grenrøret sprikker pga varme osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår