Beinet1 Skrevet Februar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2008 Hei, Jeg sliter med å få løsnet et styrestag. Endeleddet er av typen med kon og mutter. Jeg skal løsne dette for justering, så jeg kan ikke slå på gjengene for å løsne det. Noen som har noen gode forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcberg Skrevet Februar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2008 Sett mutteren på enden slik at gjengene akkurat flukter med mutteren, og slå med slegge, evt. flate enden av en kløvøks. Og litt 5-56 hjelper alltid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2008 gjør du slik jcberg sier, må du mest sannsynlig bytte både endeledd å mutter.. Enkleste er å slå på siden/oppå endeleddet samt bruke en endeleddsavtrekker.. WD-40/CRC 5-56 er alltid en ting man bruker under slike omstendigheter. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Februar 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2008 Trur jeg får tak i en endeleddsavtrekker idag og gjør et nytt forsøk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Februar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2008 Ta av for justering?? Er det ikke nok å løsne muttera på styrestaget og vri staget a? Endeleddet kan vel sitte i spindelen alikevel? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Februar 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2008 Ta av for justering?? Er det ikke nok å løsne muttera på styrestaget og vri staget a? Endeleddet kan vel sitte i spindelen alikevel? et er ikke mulig på denne bilen. på dette staget er det endeledd i hver ende og ikke kule i spindelen som det er til vanlig. Da må det ene leddet løsnes for at en skal kunne vri staget. Kan nevnes at dette er på en Morris Oxford- 68. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Februar 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2008 Jeg fikk kjøpt meg en endeledd avtrekker. Løsnet nesten litt for lett med dette verktøyet. Da var jobben gjort, takk for hjelpen ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2008 Jepp. Er utrolig hvor fort ting løsner når man har rette verktøyene.. Hvilken kjøpte du forresten? Den saken man stapper inn mellom stag å bro for så å slå på den, eller den man "skrur" løs staget med? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Februar 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 Jepp. Er utrolig hvor fort ting løsner når man har rette verktøyene.. Hvilken kjøpte du forresten? Den saken man stapper inn mellom stag å bro for så å slå på den, eller den man "skrur" løs staget med? Den typen med en bolt som treffer rett på bolten til endeleddet. Den andre typen som ser ut som en dobbel kile vil som oftest ødelegge gummien på endeleddet når du slår den inn i mellom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 Ah.. Da er jeg med. Har selv brukt det verktøyet med dobbel kile som du sier, men det er av dårlig kvalitet, fikk nesten av endeleddet før verktøyet knakk. De kilesakene datt av.. ;p Hvilken kvalitet er det på verktøyet du har kjøpt? Fornøyd? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Februar 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 Ah.. Da er jeg med. Har selv brukt det verktøyet med dobbel kile som du sier, men det er av dårlig kvalitet, fikk nesten av endeleddet før verktøyet knakk. De kilesakene datt av.. ;p Hvilken kvalitet er det på verktøyet du har kjøpt? Fornøyd? Vel..Det er jo biltema..så kvaliteten kan en alltids sette et spørsmåltegn ved. Det gjorde jobben for meg, men jeg tror ikke leddet mitt satt så veldig fast. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg