Gå til innhold

Hva kreves for å bli asfaltarbeider?

Ranger emnet


Sharp

Anbefalte innlegg

Det tror jeg ikke. Ikke førerkort hvertfall, for ingen av delene går vel over 40 km/t eller hvadetnåer. Du må sikkert ha en form for kompetansebevis, og førerkort for bil hvis du skal kjøre på trafikkert vei.

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper at du må ha kode 152 i førerkortet: "Rett til å kjøre motorredskap opptil 7500 kg tillatt totalvekt og motorredskap over 7500 kg tillatt totalvekt, med maksimal konstruktiv hastighet 50 km/t". Dette har du automatisk, dersom du tok førerkort klasse B før 1. januar 2005.

 

Du må nok i alle fall ha et eller annet kompetanse-/maskinførerbevis. I tillegg er det helt sikkert ønskelig med førerkort klasse CE, men neppe noe krav.

 

Ring Mesta, Leminkäinen eller noen andre som legger asfalt og spør?

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger man sertifikat for motorredskap hvis kjøretøyet ikke har skilter? Aldri sett skilter på asfaltmaskiner eller dampveivalser...

 

Ikke sertifikat (førerkort), men kompetansebevis/tilsvarende. Hva gjelder truckførerbevis, er dette et "kompetansebevis for sertifisert sikkerhetsopplæring" - for å være helt presis ;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha lstebillappen er en stor fordel. Mesta Feks bruker nesten utelukkende C-regga biler til person og materialtransport (inkludert lagsbiler etc) dermed blir du rimelig "hemmet" om du ikke har C-lappen.

 

Men et krav for å bli med på et leggerlag er det nok ikke, selv om Mesta foretrekker at deres folk har C-lappen.

Er selv innleid til Mesta sommerstid, og har ikke C-lappen

 

Håper du er innstillt på lange, varme dager og mange reisedøgn dersom du skal inn i asfaltbransjen ;)

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo alltids få jobb som fyren som holder stoppskiltet og vinker forbi biler. Tror ikke det krever rare kvalifikasjonene :P

 

Hehe, er det ikke ofte Securitas som tar seg av det?

 

 

Har CE lappen, så er jo et stykke på vei.

 

Ser Andersen Truck holder kurs i Februar:

 

Masseforflytningmaskiner

Vi tilbyr også sertifisert opplæring på slike maskiner. Dvs gravemaskin, hjullaster, dumper osv. Kurs avholdes så snart vi har et minimum påmeldte.

Kan det være aktuelt?

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er det ikke ofte Securitas som tar seg av det?

 

 

Har CE lappen, så er jo et stykke på vei.

 

Ser Andersen Truck holder kurs i Februar:

 

 

Kan det være aktuelt?

 

1) Nei, det er det nok "gutta på gølvet" som må gjøre.

 

2) Masseforflytningsmaskiner er kanskje ikke spot-on, men det er ikke helt feil heller.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår