Gå til innhold

Framgangsmåte før fiksing av smårust?

Ranger emnet


xZoPpY

Anbefalte innlegg

For å være sikker på at jeg gjør riktig nå så spør jeg et par spm dere nok har svart på før, men...

 

Jeg har noen rustflekker på bilen, blandt annet ved hjulbue, helt nede med kanalen bak sideskjørt og et flekk på selve rammen rundt nyrene, rett over frontfanger om dere skjønner, altså den som nyrene sitter i, bmw! Denne "rammen" flasser i lakken helt ute på ene siden og, så da lurer jeg på om jeg skal matte hele ned og lakke den på nytt, eller om dere bare ville lakket pånytt der det skade? Det er ikke så mye det er snakk om, men det må ordnes. Jeg har kjøpt lakk, grunning og pussepapur/pads.

 

Tenkte å fikse de små rustflekkene med airbrush som jeg har kjøpt, så slipper jeg å maskere hele bilen for noen flekker. Høres dette ok ut?

 

Framgangsmåten blir jo å pusse ned rusten med grovt papir, grunne, matte ned gradvis og lakke. Går ut ifra jeg legger klarlakken vått i vått? Altså mens klarlakken er våt?!

 

Spør bare for å vite at jeg er på riktig spor =)

 

Takk for svar på forhånd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Fjern ALL rust og kontroller at du har fjernet ALT. Rust er som mus. Fjern alle, eller så dukker de opp igjen og problemet vil bare vokse.

 

Når rust er fjernet, renser du området veldig godt og sjekker at det er tørt og rent. Etterpå det sprayer du på med lakk, tectyl, smører på kitt eller hva du vil bruke. Nye lag med lakk legger du på når forrige lag er tørket og du kan ta på det uten å lage merker i lakken. Legger du på for kjapt kan det begynne å renne, bli ugjevnt, eller lakken kan reagere om det er ulike lakk-typer som møtes.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du bør gjøre her er å fjerne all rust. Bruk gjerne stålbørste rondell, slik at du kommer ned i porer etc.

Når all rusta er fjernet bør du legge på epoxy eller syregrunning. Epoxy får du kjøpt på lakkverksteder. Legg kun på der det er bart metall. Deretter kan du sparkle, lakke eller hva du vil gjøre oppå...;)

Gatebil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår