Gå til innhold

Pioneer spiller to låter samtidig

Ranger emnet

Zemeckis

Anbefalte innlegg

Har en billig Pioneer spille som jeg kjøpte for 1495kr for 10 mnd siden. Husker ikke hvilken type akkurat nå, men skal sjekke det ut når jeg kommer hjem. Det som var først var at jeg fikk ikke noe lyd ut til høyttaleren i dørene og bruke lang tid på det og fant ut at det var dårlig kontakt, men når jeg fikk ut lyd så spilte spilleren to låter samtidig og lyden er helt crappy. Hva kan være galt? Spillern er jo spillter ny og lite brukt.

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

-Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare på cd, men radio har også elendig kvalitet.

At radioen, har dårlig kvalitet kan være at motstanden i antenna ikke match'er spilleren, det har i allefall jeg problemer med på min, men har ikke giddi å gjøre noe med det, hører nesten aldri på radio i bilen min uansett.

Men at cd-spilleren spiller to låter på en gang var litt rart, har du prøvd med en butikk kjøpt cd og ikke en brendt en?

Hvis det er like ille med "ferdig" skive som brendt skive, så ville jeg levert inn spilleren i butikken og krevd ny spiller, for sånn skal det absolutt ikke være. Har ikke spesielt dyr pioneer spiller sjøl, men er strålende fornøyd.

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

antenna har IMPEDANS ikke "motstand" ;)

jeg forstår at at da menes at det spiller 2 forkjellige låter samtidig... haha... og det MÅ bare være en dårlig forklaring da det ikke er teknisk mulig på en så billig spiller...

regner du mener at du hører en during/bruming/bass i tilleg til den vanlig "nyansert" lyden... det kan alle forklare deg hvorfor det er "vanlig" på pioneer men da "mangles" dynamo støyen... ;)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laseren blir ikke "for bred" for da vil ikke den reflekterte strålen kunne fokuseres på sensoren som konvertere optisk til digital, dessuten linsen som fokuserer strålen er servo styrt og om den strålen som reflekteres ikke har en minimums verdi så vil automatisk slå av laseren for å unngå andre skadeer og til slut: sangen er ikke lagret slik som det gjør på vanlige plater med sporen "vedsiden av hverandre".... :) det er en egen norm på hvordan nullere og enere er fordelt om i platten slik at selv om et område blir skaddet så skal det kunne regnes frem til den tapte verdien, derfor sprer man informasjone i blocker og ikke etter hverandre -søk etter red bok eller noe sånt isåfall ;)der er beskrevt hvordan denne norm er ;)

og tror fremdeles at du ikke forklarer det riktig da som sagt laseren greier ikke å fokusere mer enn "et sted av gangen" og bufferen fylles opp med sammenhengende bitstrøm før den går videre til D/A konverteren... du har ikke merket at den antate "miksemusikken" går i takt med turtallet og?.... haha...

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider