Gå til innhold

Fjernstyrt sentrallås

Ranger emnet


A4TDI Quattro

Anbefalte innlegg

Hei. Er d noen som vet om d går an å få ettermonert original fjernstyring til sentrallåsen? Har en a4 tdi quattro 1999mod. Håper på svar:)

 

Det går fint ann, DEFA har slike alarm/låse-systemer.

Aner ikke hvor dette gjøres, hvordan det gjøres eller hvor mye det koster. Men jeg ville hørt med Møller eller forsikringsselskapet ditt. Da kommer du sikkert i riktig retning!

 

Lykke til :)

[X] Audi A4 1.8T 1997 Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan godt kjøpe det settet fra streetdesign, men da må du huske på å kjøpe to nye nøkkelemner, da de emnene som er med i det settet er til de litt eldre VAG bilene( audi 80, audi 100 etc.)

 

emnene du trenger ser slik ut:

eBay Motors: VW Volkswagen Audi 97-05UNCUT REPLACEMENT KEY BLANK HAA (item 200195144161 end time Jan-31-08 21:17:00 PST)

[-]Saab 95 2.0t se - 2001

[x]Audi A4 1.6 - 1997

[x]Audi 80 2.0 - 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjøpt samme type, men forstår ikke stort for å si det mildt.

har funne den boksen i bagasjerommet det skal kobles på, men vet ikke hvordan det gjøres, og koblingsskjema som fulgte med var elendig.

Tror jeg blir nødt til å dra til et verksted for å se om de er intresert i å koble det opp for meg.

 

Eller er det noen andre som har erfaring med hvordan man kobler disse? eventuelt hvilke ledninger man skal bruke?

[-]Saab 95 2.0t se - 2001

[x]Audi A4 1.6 - 1997

[x]Audi 80 2.0 - 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://home.no/superskurt/koblingsskjema.JPG

 

her er da koblingsskjema som fulgte med kitet.

Hvis jeg forstår det riktig skal man bruke den nederste tegningen på arket, siden det er en vakumpumpe som styrer sentrallåsen på audi.

 

men jeg klarer ikke å skjønne hvilke ledninger fra vakumpumpa, eller air compressor som det står på tegningen, som skal til boksen som fulgte med kitet. og hva er motor switch å hvor finner jeg den?

[-]Saab 95 2.0t se - 2001

[x]Audi A4 1.6 - 1997

[x]Audi 80 2.0 - 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med dette: Kenth Auto & Tuning AS

 

I min A4 95 modell var det elektronisk startsperre i nøkkelen. Jeg vurderte å få slipt opp ny nøkkel siden jeg bare hadde en, noe som ville kostet meg 1000 kroner. Nøkkelen må være magnetisk på et vis, noe man må sende inn nøkkelen til koding for å gjøre. Har kikket litt på fjernstyrt sentrallås selv, og jeg vil da kjøpe ett sett med fjernstyringen på en nøkkelring, ikke på selve nøkkelen, siden det vil koste litt å få nøkkelen brukbar.

 

Mvh.

Kristian E.

Audi A4 1,8l

B5 '95 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min A4 95 modell var det elektronisk startsperre i nøkkelen. Jeg vurderte å få slipt opp ny nøkkel siden jeg bare hadde en, noe som ville kostet meg 1000 kroner. Nøkkelen må være magnetisk på et vis, noe man må sende inn nøkkelen til koding for å gjøre. Har kikket litt på fjernstyrt sentrallås selv, og jeg vil da kjøpe ett sett med fjernstyringen på en nøkkelring, ikke på selve nøkkelen, siden det vil koste litt å få nøkkelen brukbar.

 

Mvh.

Kristian E.

 

startsperren som ligger i nøkkelen, er en liten "chip" som ligger inni.

snakket med en låsesmed, å han sa det bare var å pirke ut chipen for så å enten teipe eller lime fast chipen på/inni nøkkelen.

 

har funnet chipen, og tatt den ut. neste steg er å få slipt nøkkelen og lime chipen inn.

[-]Saab 95 2.0t se - 2001

[x]Audi A4 1.6 - 1997

[x]Audi 80 2.0 - 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår