dynaBel Skrevet Januar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 Hei. da vi skulle sette baby bilstolen i bilen(mazda 323 92) så var beltet for kort. vi får det rundt stolen men den må bikkes litt opp. noen som vet om det går og bytte med et lengre belte eller bare kjøpe en forlenger? Siter Mazda 323 1992 LX 90/Rally look ------------------------------- Mazda Owners Group Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet Januar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 Jeg tviler på om det finnes forlengere, og jeg håper virkelig ikke det finnes. Kreftene ved en kollisjon er nemlig enorme. Sjekk at du virkelig har montert bilbarnestolen korrekt (bruksanvisningene er dessverre ikke alltid utvetydige), og hvis du ikke har gjort noen feil, så sjekk hva det koster å få satt inn et lengre belte. Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Januar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 Jeg hadde nok gått for den første løsningen, altså å skaffe meg et nytt og lengre belte. En forlenger høres ut som en utrolig dårlig idé. For øvrig er det lurt å sjekke om barnesetet passer i bilen før man betaler for det :) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 Nåja, dårlig ide og dårlig ide. Har brukt store, låsbare karabinerkroker til å feste festet til setebeltet i setet. Fikk det godkjent på BT uten at noen hevet ett øyenbryn. Ser ikke noe problem med løsningen, annet enn at det ser litt jalla ut. Så det burde ikke være noe problem å f.eks flytte festet til setebeltet ved hjelp av en lenke i passe størrelse og låsbar karabinerkrok i passe størrelse. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tord Ivel Skrevet Januar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 denne forlenger jo litt... buckle buddy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 denne forlenger jo litt... buckle buddy Hehe, det der så litt vel TV-shop aktig ut... Men sikkert en finere løsning enn låsesjakler :) Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tord Ivel Skrevet Januar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 den var med i skaperen på tv2... tror den var 3.plass den fikk.... var bare et tips da... ikke prøvd den selv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dynaBel Skrevet Januar 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 har montert setet rett, var svigermor som viste oss, og det har vært hun som har hatt det før. er noe slikt som Tordivel viste link til som jeg er ute etter. bare det er E merket så er det jo ikke noe problem Siter Mazda 323 1992 LX 90/Rally look ------------------------------- Mazda Owners Group Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 unnskyld OT, men når jeg leste topic tenkte jeg det var en BÆLfeit mann som hadde et problem... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg