Gå til innhold

Noen mekaniske spørsmål.


Aron88

Anbefalte innlegg

Heisann.

En jeg kjenner eier en Renault 19 1.4.. og han var på eu kontroll nå. Han fikk en del 2'ere.

Han lurte på om jeg kunne hjelpe han med noe og det meste var greit..Men er to ting jeg er usikker på.

 

1) Oljelekkasje fra girkasse til venstre drivaksel..(En pakning eller kan det være mer enn det?)

2) Skjev bremse bak(Må vel mene at det er kast i skiven. At det må byttes ut?)

 

Takk for svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usikker på gir lekasjen.

men bremsene bak har jeg litt peil på.

sjekk at hånbrems vaiere går løst og ledig.

ta av bremsetromlene b.sider å sjekk bremsebånda. er disse slitt må de selfølgelig byttes å da på begge sider, smør annlegsflatene hvis du monterer nye bremser.

gjør reint å smør opp alle beveglige deler.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usikker på gir lekasjen.

men bremsene bak har jeg litt peil på.

sjekk at hånbrems vaiere går løst og ledig.

ta av bremsetromlene b.sider å sjekk bremsebånda. er disse slitt må de selfølgelig byttes å da på begge sider, smør annlegsflatene hvis du monterer nye bremser.

gjør reint å smør opp alle beveglige deler.

 

åssen er det med tromler..Kan man kjøpe nye komplette tromler og skru av de gamle eller hvordan funker det? aldri jobbet med tromler før..bare skive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der får du nok ikke noe komplett siden du må av med trommelen for å komme til bremseskjoldet hvor bremsemekanismen er montert. du trenger som regel ikke byte tromelen men det som er festet til bremseskjoldet altså bremse bånda. det er pleier ikke være så stor jobb. først av med hjulene! så vipper du av senter koppen på tromelen med et skrujern. skrur av sentermutteren, da kjenner du at tromelen blir løs,men det er ikke sikkert du får den av siden det på noen biler er ei fjære som må spennes av slik at bremsebanda glir tilbake.

ellers må du bare dunke med en hammer til du får dratt dem av. spiller ikke så stor rolle hvis dem først skal byttes.

 

bremsebånda er somregel festet med to gjennomgående nagler som blir hold på plass av en spiral fjære. når disse er fjernet må du dra bånda utover slik at du får dem fri fra sylinderen å kan vippe den ned slik at du får hektet av handbrekk vaieren.

 

obs! pell av den ene siden av gangen slik at du har noe å se på når det skal monteres, er litt jobb å knot hvis du ikke har gjort det før.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår