AstraG Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Heisann! Har et problem med min Peugeot Partner 1,9 D 98 mod. Den ryker noe VOLDSOMT når den står å går/man kjører. Røyken er ganske grå og tørr med litt blåfarge i. Lukter det samme som VARM kjølevæske. Det jeg har gjort for å prøve å fikse dette er følgende: Fylt etter 2,5 liter ferdig blandet kjølevæske Skiftet dieselfilter og luftfilter. Ingen av disse delene hjalp noe særlig, og nå frykter jeg for at toppakningen kan være røket, eller muligens sprekk i toppen. Har også hørt rykter om at injector også kan være deffekt. Rett etter jeg har startet bilen (selv med gjentatt gløding), går motoren noe ugjevnt de første 5-10 sekundene før den høres normal ut. Dette har den ikke gjort før. Noen som kjenner til dette problemet, og som kanskje har noen tips til hva jeg bør gjøre? Håper på hurtig svar =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peugeot-406 Skrevet Februar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2008 standard at partner ikke går særlig fint. sjekk glødepluggene dine evt. glødereleet(sitter under luftfilterboksen tror jeg) At den ryker kan være litt forskjellig.. Men toppakning kan være en mulighet, ja ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg