Gå til innhold

info Getrag 262

Ranger emnet


espen_mg

Anbefalte innlegg

sikkert 1000 slike tråder her fra før, men etter litt søking og har bladd igjennom utallige tråder, er jeg enda ikke helt klok.

 

Mitt spm er da:

 

Hvilken utveksling er det på en Getrag 262.

Er det 1:1 på 5.gir eller er det en annen kasse.

 

Hvordan ville en 262 gjort seg på en bruksbil med FK med høyere trykk

 

 

Mvh

Espen M Grandalsmo

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

262 er 4 gira og har 1:1 på siste gir.

262CR er 5 gira, første ned til venstre og 1:1 på siste gir.

265 er 5 gira, vanlig girmønster og 0,81:1 på siste gir.

 

Hvis du har 262 eller 262CR kassa så vil du med 3,15:1 i bakakselen ha ca 2000rpm i 80kmt.

Med 265 kassa og 3,54:1 i akselen vil du også ha ca 2000rpm i 80.

Hvis du skal ha bilen til å kjøre normalt langs veien med så syns i allefall jeg at det er en fordel med ei sånn utveksling i bakakselen, kjedelig å måtte opp i typ 3000rpm for å ha 100kmt.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for 4000 så skal den være rimelig bra for å være verdt penga.

Må jo i tillegg har adapter, lamell, lage spakstell, utløserlager, noe mellomakselmygel++.

Sjekk litt på PPF forumet, der dukker det opp noen i ny og ne.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det samme tenkte jeg. skal se litt på saken. har egenlig mest lyst på 5 trinn også.

 

eventuelt gå for en ZF-kasse.

 

I stedet for en sliten 4 trinnskasse fra 80-tallet

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg kommet fram til også. Har ei 265 kasse som skal brukes til året. Bytta lager og litt div i den, delene er så dyre at det er ikke verdt å koste på de mere enn simringer om de lekker olje. Tror lageret på inngående aksel kosta 950kr og måtte kjøpes hos bmw forhandler.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører med 3.73 og en 262CR kasse... Til småkjøring her hjemme går det helt fint, men når jeg dro østover i sommer så ble jeg nesten gal. Ligg på motorveien på 3500rpm for å følge trafikken (les:venstre fil).

 

Ellers så er vanlig 262 to delt og 262CR tre delt, sett bort fra clutch hus.

 

 

stemmer,"huset" på kassa kan sammenlignes med m45 vs m47

 

5 trinns kassa er lengre/har en ekstra del pga det femte giret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår