Gå til innhold

Opel Omega MV6 power

Ranger emnet


barskebean

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Er litt newb på det her, så ikke bli sur på meg :/

For en stund siden gikk jeg til innkjøp av en 98 Omega MV6, en seden vel og merke. Meget fin bil syns no jeg. Bilen har bare gått 101 000. Noen som har no tips på hva jeg kan gjøre for å få litt mer power i den? Uten at det koster skjorta. Litt hva jeg kan gjøre og litt pris kanskje? =) Sitter aut.kasse i den btw.

"Kjørd som et svin, og osa bænsin, og bilen slynga opp og ned.."

.: Opel Omega 2.0 16V

.: Opel Omega MV6 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Er litt newb på det her, så ikke bli sur på meg :/

For en stund siden gikk jeg til innkjøp av en 98 Omega MV6, en seden vel og merke. Meget fin bil syns no jeg. Bilen har bare gått 101 000. Noen som har no tips på hva jeg kan gjøre for å få litt mer power i den? Uten at det koster skjorta. Litt hva jeg kan gjøre og litt pris kanskje? =) Sitter aut.kasse i den btw.

 

billing lett trimm...tja..trim er jo ganske dyrt sånn egentlig.

men du kan jo klemme på et effektanlegg, pipercross filter.

Fjerne katalysatorene(motoren er oppgitt til 211hk MED katalysatorene, den er litt mere uten).

 

litt dyrere men du kan jo hive på 4x trimkammer til en 7-8 tusen, for delene.(25hk).

 

Har forresten samme motor i bilen min, en 95 omega(2,5 v6) ombygd til 3.0 v6 24v. Med manuell girkasse.

Opel Omega B 3.0 V6 24V X30XE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke si at 7-8 tusen er skjorta men.. Har hørt denne modellen også blir levert med kompressor med 350 hk elns. Da som sølvfarget og svart skinninteriør? Koster det mye å sette inn kompressorkit f.eks? Konvertere til manuell kasse og turbo eventuelt?

"Kjørd som et svin, og osa bænsin, og bilen slynga opp og ned.."

.: Opel Omega 2.0 16V

.: Opel Omega MV6 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke si at 7-8 tusen er skjorta men.. Har hørt denne modellen også blir levert med kompressor med 350 hk elns. Da som sølvfarget og svart skinninteriør? Koster det mye å sette inn kompressorkit f.eks? Konvertere til manuell kasse og turbo eventuelt?

 

Projekt Opel GmbH - Der Spezialist für Turbo-, Diesel-, Kompressor- & Saugmotoren. Leistungsteigerungen, Auspuffanlagen, Bremsanlagen, Chiptuning

 

denne siden gir en liten oversikt og hk en kan hente ut av den motoren med kompressor :)

forresten er ikke omega B levert med kompressor originalt......

og ikke turbo heller,,,,med unntak av diesel..

Opel Omega B 3.0 V6 24V X30XE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omega ble levert med kompressor orginalt. Steinmetz Omega er orginalt, 292hk ble levert i stv og sedan, Steinmetz,

 

Og gå for kompressor,turbo blir det svært liten plass til. mv6 98 model sedan ja, god bil det!! har nesten lik bil,. ;)

PS fikk tips fra protrim, Grennrør ,kammer og datasprut så skulle jeg havne opp under 300hk,

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omega ble levert med kompressor orginalt. Steinmetz Omega er orginalt, 292hk ble levert i stv og sedan, Steinmetz,

 

Og gå for kompressor,turbo blir det svært liten plass til. mv6 98 model sedan ja, god bil det!! har nesten lik bil,. ;)

PS fikk tips fra protrim, Grennrør ,kammer og datasprut så skulle jeg havne opp under 300hk,

 

Hm...hørtes mye ut.

Snakka med de samme folka om min 2,5 for ei stund siden, klarte muligens drøyt 50hk ekstra etter en enda større modifikasjon.:wonder:

Men for all del...de skal nå ha peiling de folkene har jeg hørt.

Sex sylindrer ruler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja synes det hørtes mye ut selv , men men protrim gutta kan vel sine saker tipper jeg,

 

Og Steinmetz og AMG og brabus, går fort det samme så du kan kalle det en orginal bil. gidder ikke og kverulere, fet er det hvertfall

 

Noen planer for den??? morsomt at flere får kjent på ortlig luxus bil, kan jeg spørre hva du måtte ut med den for? jeg betalte 69+ 8177kr i omreg, noe jeg synes faktisk var veldigt billigt, men savner manuel kassa :( du også?

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen din er jo som ny da. 99- model?

 

Diffbrems på den eller?

 

Min hadde ruslet 169 000km når jeg kjøpte min. SOM NY,:)

 

Ja har vært inne på tanken,

 

Pedal sett

r28 kasse

Diverese Intriør deler,

Melomaksel

Lammel

trykkplate

Svinghjul.

 

Og en haug av andre ting sikkert, som jeg har glemt,

 

Men jeg tenkte kansje og selge min, eller så beholder jeg den og kjøper inn en mv6 dele bil fra sverige med manuel kasse, der borte blir de jo kastet etter deg!

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en MV6 Caravan jeg også, har tenk litt på å chippe den, men tror det blir med tanken. bytta toppakkninga nå nylig på verksted, prislapp på 25 000. Så tror jeg driter i å trimme den da jeg ikke har råa til å ryke pakkninga en gang til. Er grooom bil. Skal sette på irmscher dual eksos somjeg har liggende hjemme. Ellers er det k&N filter og effektannlegg fra grenrør. Synes den går godt jeg. speiselt på kickdown er den rå.

Sigge//OMC Oslo-Akershus

 

Opel Omega mv6 caravan

XOpel Calibra Turbo C20XET (solgt)

X Opel Omega 2.0i (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en MV6 Caravan jeg også, har tenk litt på å chippe den, men tror det blir med tanken. bytta toppakkninga nå nylig på verksted, prislapp på 25 000. Så tror jeg driter i å trimme den da jeg ikke har råa til å ryke pakkninga en gang til. Er grooom bil. Skal sette på irmscher dual eksos somjeg har liggende hjemme. Ellers er det k&N filter og effektannlegg fra grenrør. Synes den går godt jeg. speiselt på kickdown er den rå.

 

tips fra meg til deg: kjøp haynes bok om opel omega, skru selv. da koster det deg prisen for boka + pakningssettet:) LITT billigere enn verksted.... damndamn må for all del ikke finne på å sende bilen på verksted ved mindre det er forsikringssak :) har bytta topppakning på 2.5 v6 og 3.0 v6 flere ganger, ikke noe problem hvis du følger haynes boka:) krever bare en god del tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår