Gå til innhold

Trimming av Golf II 1,6, 8v

Ranger emnet

Tribal

Anbefalte innlegg

Hey folkens :D

Endelig har jeg fått kvittet meg med min MR2, og nå er det min ny innkjøpte golf som tar mesteparten av tiden min.

Jeg tenkte jeg skulle trimme min bimmer.

Nå er det slik at jeg sikler etter en turbo. Har lest masse tråder og kikket på mange bilder i forumet her. Har en kompis som jobber med å lage diverese deler osv innen mek. industri, så delene kan jeg få lagd til kostpris. (CNC,Fres,Dreiebenk + + +)

--->Noen som kan har noen arbeidstegninger, mål etc?<---

=========================================

tenkte på en turbo fra en diesel motor (2x så stor som min motor)

noen gode forslag til turbo? og evnt. hva det vil koste?

Dumpventil, samt større eksos anlegg :rolleyes:

går vel utifra at motoren trenger mere mat, forslag til hvaslags forgasser jeg burde bruke, eller duger det med den gamle?

Kanskje også noen generelle tips

Du har iallefall tatt bryet verdt å lese gjennom denne tråden, venter i spenning på svar :)

På min bil finnes det 2 innstillinger GASS AV og GASS PÅ

*Wroooom*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En T3 turbo burde vel være grei nok på en såpass liten motor. Den reagerer lynraskt og er ganske effektiv. (200 hk?) For å få det godkjent trenger du nok skiver bak, 280mm foran og lufting til bremsene foran. Bremsene (spindel, kalipper, brakett, skiver og klosser) kan du hente fra Corrado/Golf G60 eller Passat 35i.

1984 Volkswagen Golf GTI

1987 Audi 90 2.2E

1987 Volkswagen Golf 1.8i GL

1981 Volkswagen Golf C

- - -

1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider